هیلاری کلینتون:

راه اوباما را با افتخار ادامه می‌دهم

هیلاری کلینتون می‌نویسد: ما پیشرفت‌های چشمگیری در طول هشت سال گذشته داشته‌ایم. ما باید این پیشرفت‌ها را ادامه بدهیم. ما نباید اجازه دهیم که عقربه‌های ساعت به عقب برگردد. ما دستاوردهای زیادی کسب کرده‌ایم.
راه اوباما را با افتخار ادامه می‌دهم

نویسنده: هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دیپلماسی ایرانی: در 20 ژانویه 2017، آمریکا باید فصل جدیدی را آغاز کند. رئیس جمهور جدید باید بر روی پله های کنگره بایستد و یک دستش را بالا بگیرد و قسم یاد کند. از آن لحظه وی باید تصمیم بگیرد که می خواهد از دستاوردهایی که رئیس جمهور باراک اوباما ساخته دفاع کند و آنها را پیش ببرد یا این که قصد نابودی آنها را دارد.

این مسئله کاملاً برای من شخصی است، نه به خاطر اینکه آمریکایی هستم و از رئیس جمهور اوباما دفاع می کنم، بلکه به عنوان کسی که افتخار می کنم در کنار وی در کاخ سفید کار کرده ام.

به وضوح روزی که رئیس جمهور منتخب پس از انتخابات 2008 از من خواست تا در شیکاگو ملاقاتش کنم را یادم می آید. او از من خواست تا وزیر خارجه شوم. اما اول ما درباره همه کارهایی که وی برای دوره اول ریاست جمهوری اش می خواست انجام دهد و هر چیزی که او درباره واقعیت بحران اقتصادی کشور با آن روبرو بود، صحبت کردیم. رئیس جمهور منتخب هر روز و در بعضی مواقع چند بار در روز گزارش های اطلاعاتی را دریافت می کرد و خبرها خوب نبود. وی برگشت و به من گفت: «اوضاع خیلی بدتر از آنی است که به ما گفته اند.»

او درست می گفت. زمانی که رئیس جمهور اوباما سوگند یاد کرد، ما در لبه پرتگاه یک رکود بزرگ قرار داشتیم. قبل از این که مشکلات تمام شود، ما 800 هزار شغل را در یک ماه از دست داده بودیم، 5 میلیون آمریکایی خانه هایشان را از دست دادند و 13 تریلیون دلار از ثروت خانواده ها از بین رفت. در عین حال صنعت اتومبیل -افتخار صنعت کشور به مدت چندین دهه- در آستانه فروپاشی قرار داشت. این دومین بحران مالی بد در تاریخ کشور بود.

رئیس جمهور اوباما تمام این اوضاع را تغییر داد. به آنچه امروز داریم نگاه کنید. ما 70 ماه پی در پی است که با رشد میزان ایجاد شغل در بخش خصوصی روبرو هستیم. کسب و کارهای ما 14.1 میلیون شغل ایجاد کردند. میزان بیکاری به پاین ترین حد خود در هفت سال اخیر رسیده است و صنعت اتومبیل سازی بهترین سال خودش را داشته است.

این عملکرد به وضوح برای هر رئیس جمهوری، فارغ از این که ریاست جمهوری را در یک بحران اقتصادی به دست گرفته باشد، خوب است. این همه داستان نیست. ما سخت ترین قوانین در زمینه وال استریت را از دهه 1930 وضع کردیم. ما دفتر حمایت مالی از مصرف کننده را سال گذشته ایجاد کردیم که حدود 11 میلیارد دلار به مصرف کنندگان برگرداند.

ما جایگاه مان در سراسر جهان را بازگرداندیم. تحت رهبری رئیس جمهور اوباما ما با کنگره و سازمان ملل همکاری کردیم تا تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال شود، که در نتیجه منجر به توافقی برجسته شد که مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شد. ما بر سر دفاع از حقوق همجنس گرایان و زنان ایستادگی کردیم. ما اسامه بن لادن را به دست عدالت سپردیم و با تشکر از دیپلماسی زحمتکشانه توسط رئیس جمهور و تیمش، حدود 200 کشور جهان توافقی برجسته در زمینه برخورد با تهدید تغییرات آب و هوایی را امضا کردند.

در ادامه ما با پیشرفتی روبرو هستیم که با قلب من ارتباط نزدیکی دارد: دسترسی همه مردم به بیمه درمانی. به لطف بیمه درمانی اوباما، 18 میلیون آمریکایی هم اکنون تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند. میلیون ها آمریکایی از مزایای مراقبت پیشگیرانه استفاده می کنند. آمریکایی ها در حالی که می دانند دیگر هیچ وقت به خاطر پیش شرط ها با مشکل دچار نمی شوند، با خیال راحت تری بستری می شوند. تلاش دموکرات ها برای برقراری بیمه همگانی اولین اقدام از زمان دولت هری ترومن بود. رئیس جمهور اوباما این کار را انجام داد. حالا ما نیاز به گسترش آن داریم. باید هزینه هایش را کاهش دهیم و اطمینان حاصل کنیم که همه آمریکایی ها بیمه ای را که شایسته آن هستند به دست بیاورند.

اگر شما یک گام به عقب برگردید و به تمام آمریکا نگاه بیندازید که در طول هشت سال گذشته چه به دست آورده است، بهتر متوجه راهی می شوید که ما طی کرده ایم. اما اگر به سخنان جمهوری خواهان گوش دهید، هیچ وقت متوجه این اقدامات نمی شوید. در آخرین مناظره جمهوری خواهان دو نفر از کاندیداها وی را «کودک» خطاب کردند. این چنین اظهاراتی جایگاهی در سیاست ما ندارد. به جای این که به رئیس جمهورمان توهین کنیم، باید از وی تشکر کنیم.

جمهوری خواهان فقط از رئیس جمهور انتقادات سنگین نمی کنند. آنها تهدید می کنند که تمام دستاوردهای وی را از بین می برند. آنها می خواهند قانون بیمه درمانی را لغو کنند، در واقع آنها بیش از 50 بار درباره لغو یا نابودی آن رای داده اند. آنها به شدت به دنبال نابودی حقوق کارگران و حقوق رای دادن هستند. آنها می خواهند مانع از حقوق زنان برای تصمیم گیری درباره سلامتی خودشان شوند. حتی برخی می خواهند برابری ازدواج، که یکی از بزرگترین دستاوردهای حقوق مدنی در تاریخ آمریکا است را لغو کنند. به طور خلاصه آنها می خواهند به عقب برگردند و تمام پیشرفت هایی که ما به سختی بر روی آنها کار کردیم را از بین ببرند. ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

من به عنوان رئیس جمهور دستاوردهای دموکرات ها را به پیش می برم. من از دستاوردهای رئیس جمهور اوباما دفاع می کنم و آنها را ادامه می دهم. من بر روی افزایش درآمدهای طبقه متوسط، مقرون به صرفه تر شدن هزینه های کالج، حل معضل بدهی های دانشجویان، حفاظت از آمریکایی های همجنس گرا در مقابل تبعیض، محافظت از دسترسی زنان به بیمه درمانی و امن نگه داشتن آمریکا از تهدیدات داخلی و خارجی، کار خواهم کرد. من هیچ وقت اجازه نمی دهم قانون بیمه درمانی اوباما لغو شود.

ما پیشرفت های چشمگیری در طول هشت سال گذشته داشته ایم. ما باید این پیشرفت ها را ادامه بدهیم. ما نباید اجازه دهیم که عقربه های ساعت به عقب برگردد. ما دستاوردهای زیادی کسب کرده ایم. ما کارهای بیشتری برای خانواده هایمان، جامعه مان و کشوری که عاشقش هستیم می توانیم انجام دهیم. و می توانیم با هم اقتصاد و کشوری را بسازیم که برای همه مفید باشد. این یک انقلاب حقیقی است.

منبع: هافینگتن پست/ مترجم: حسین هوشمند  

کلید واژه ها: بیمه درمانی رئیس جمهور اوباما هيلاري كلينتون باراك اوباما انتخابات 2016


نظر شما :