برای حل بحران سوریه باید با ایران و روسیه هماهنگ باشیم

۲۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۶۶۱۷۱ سرخط اخبار

رئیس جمهوری فرانسه تأکید کرد، با تجزیه لیبی و سوریه موافق نیست.

به گزارش ایسنا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در جمع هیأت های دیپلماتیک در پاریس عنوان داشت: تروریسم یک تهدید جدید علیه جهان نیست اما به قدری شدید است که همگان را مجبور می کند تا با این پدیده مبارزه کنند. با این حال، آنچه جدید است این است که این پدیده بر سوریه و عراق سایه افکنده و جوانان را به خود جذب می کند.  

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات در خصوص سوریه باید در برگیرنده تمام افراد ذی ربط در منطقه و تحت نظارت سازمان ملل صورت پذیرد.

اولاند تأکید کرد: نبود امنیت فرصت را برای تروریست ها در لیبی فراهم کرده است. من با تجزیه کشورهایی مانند لیبی و سوریه موافق نیستم و شرایط کنونی را نمی پذیرم. باید با ایران و روسیه در خصوص حل بحران سوریه هماهنگ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: می توان کنترل شهر موصل را تا قبل از تابستان آتی به دست گرفت. عقب نشینی از هدف قرار دادن سوریه در تابستان 2013 باعث شدت گرفتن اقدامات داعش شد. ما تمام طرح ها برای پایان دادن به جنگ سوریه در چارچوب مذاکرات ژنو را تأیید می کنیم.

اولاند گفت: باید از دولت السراج در لیبی حمایت شده و با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی گفت وگو شود. ما روز یک شنبه آتی یک کنفرانس در خصوص خاورمیانه خواهیم داشت.

به گفته رییس جمهوری فرانسه، راهکار دو کشور در حال تضعیف است و این به مثابه خطری برای امنیت اسرائیل به شمار می آید و با توجه به این امر، پاریس خواهان مذاکرات مستقیم میان دو طرف در این خصوص است.


نظر شما :