بارزانی: داعش درحال فروپاشی است

۲۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۶۶۱۷۹ سرخط اخبار

مسعود بارزانی گفت که پس از شکست های اخیر داعش، باید گفت که این گروه به سمت فروپاشی کامل پیش می رود اما این امر به معنی برطرف شدن تهدیدات از عراق و منطقه نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با کنسول ها و نمایندگان کشورهای خارجی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان گفت: داعش پس از اینکه شکست های بسیاری را متحمل شده است به سمت فروپاشی می رود اما از بین بردن داعش در موصل و شکست نظامی تروریست ها به معنای پایان داعش و تروریسم نیست و ممکن است که امنیت جهانی با اسامی جدید و روش هایی متفاوت که پدیده هایی بسیار خطرناک تر از داعش از آنها شکل بگیرد، تهدید شود.

وی گفت کسانی که موصل را به دست داعش سپردند، تمامیل به آغاز و موفقیت آمیز بودن عملیات آزادسازی آن نداشتند چراکه آنها شکست خوردند و دوست نداشتند موفقیت دیگران را ببینند. بدون کمک پیشمرگ ها و هماهنگی با نیروهای عراقی، عملیات به صورت موفقیت آمیز انجام نمی شد.

وی بر لزوم این امر تاکید کرد که جنگ میدانی علیه داعش باید همزمان با تلاش ها جهت ریشه کن کردن تروریسم و خشونت از لحاظ ایدئولوژیکی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد و این نیازمند تلاش های بین المللی و همکاری میان تمامی طرف ها است.

بارزانی اظهار امیدواری کرد که اوضاع مالی اقلیم کردستان در جریان سال میلادی جاری با آغاز افزایش قیمت نفت بهبود یابد.


نظر شما :