اقامت اسنودن در روسیه «چند سال دیگر» تمدید شد

۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۶۶۲۸۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برای «چند سال دیگر» مدت اقامت «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را در روسیه تمدید کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خبر داد که اقامت پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به دنبال افشاگری از آمریکا متواری و به روسیه پناهنده شده، برای «چند سال دیگر» تمدید شده است.

سال 2013 بود که نام «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و آژانس امنیت ملی این کشور در رسانه ها مطرح شد.

او که برای نهادهای اطلاعاتی کار کرده بود، ابتدا درباره برنامه گسترده جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا از مردم این کشور و همچنین دیگر کشورها افشاگریهایی کرد و سپس از کشورش متواری شد.

به دنبال جنجال بر سر این افشاگریها، در 21 ژوئن 2013 وزارت دادگستری آمریکا اسنودن را به دو جرم «نقض قانون مربوط به جاسوسی» و «سرقت اسناد متعلق به دولت آمریکا» متهم کرد.

اسنودن ابتدا به هنگ کنگ رفت و پس از انتشار گزارشهای مختلف درباره درخواست پناهندگی او از کشورهای مختلف، عضو سابق آژانس امنیت ملی خود را به فرودگاه مسکو رساند.

 مرداد ماه سال 1392 بود که وکیل روس ادوارد اسنودن اعلام کرد موکلش فرودگاه مسکو را ترک کرده، و به یک مکان امن رفته است. او بالاخره در همان ماه توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت یکساله دریافت کند.

مردادماه سال 1393 وکیل اسنودن از اعطای حق اقامت سه ساله روسیه به موکلش توسط مقامات روس خبر داده بود.

حالا در تازه ترین خبر درباره اسنودن، سخنگوی وزات خارجه روسیه خبر داده که «چند سال دیگر» اقامت او در این کشور تمدید شد.

به گزارش رویترز، «ماریا زاخارُوا» در صفحه فیس بوک خود به این موضوع اشاره نکرده که دقیقا چند سال اقامت اسنودن در روسیه تمدید شده است.

کلید واژه ها: اسنودن


نظر شما :