استولتنبرگ: به نفع آمریکاست که به ناتو پایبند بماند

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۶۶۴۶۳ سرخط اخبار

دبیرکل ناتو در سفرش به کویت که با هدف افتتاح مرکز منطقه ای ناتو در این کشور صورت گرفت اعلام کرد: مطمئنم ترامپ به ناتو پایبند خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی که در جریان مراسم افتتاح مرکز منطقه ای ناتو در کویت برگزار شد، اعلام کرد که ناتو به ادامه همکاری با همپیمانش از طریق مرکز منطقه ای ایجاد شده در کویت پایبند است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آینده روابط ناتو و آمریکا نیز گفت: مطمئنم دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا به تعهدات کشورش درباره ناتو کاملا پایبند خواهد ماند. این به نفع منافع دو طرف است. مشارکت ما با آمریکا به ویژه پس از جنگ سرد مشارکتی مهم است.

استولتنبرگ ادامه داد: ترامپ باید به خاطر منافع آمریکا به ناتو پایبند باشد؛ چراکه همکاری ما برای هم پیمانان اروپاییمان هم مهم است و این به نفع آمریکاست که ناتو ائتلافی قوی باشد.

وی تاکید کرد: ترامپ اخیرا در پیامی به من پایبندی اش به ناتو را اعلام کرد و من در تماسی با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره صحبت کردم و او حمایت قوی خود از ناتو را اعلام کرد. من با پیام ترامپ و وزیر دفاع دولتش که گفته اند نیازمند تفسیری درست از سهم مشارکت هم پیمان در ناتو هستند موافقم. ما نیاز به افزایش مشارکت ها هستیم و امیدوارم دولت جدید به نفع منافع ناتو عمل کند.

استولتنبرگ در پایان ناتو را "موفق ترین ائتلاف در تاریخ" توصیف کرد.

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :