وزیر اسرائیلی: روابط ما با اعراب پشت درهای بسته است

۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۸۰۰۱۸ سرخط اخبار

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی گفت، تمامی روابط ما با کشورهای عربی پشت درب‌های بسته بوده و علنی نیستند و البته این خواست کشورهای عربی بوده است.

به گزارش ایسنا، یوآو گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" مدعی شد که اسرائیل آماده برقراری صلح با تمامی کشورهای عربی است.

گالانت در ادامه مدعی شد: ما منافع مشترکی با عربستان و کشورهای (عرب) حوزه خلیج فارس داریم و دشمن مشترک ما ایران است، ایرانی‌ها مهم‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید برای اسرائیل و کل جهان غرب هستند.

گالانت که عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز است، باز هم مدعی شد: هیچ چیزی مانع از این نمی‌شود که ما در روند برقراری صلح در منطقه مشارکت داشته باشیم، "اسرائیل" همواره به دنبال صلح با همسایگانش است همانگونه که پس از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ با مصری‌ها صلح کرد.

وی افزود: روابط ما با کشورهای عربی پشت درهای بسته است و علنی نیست.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی افزود: در شرایطی که "اسرائیل" به جز مصر و اردن با هیچ کشور عربی روابط رسمی ندارد، روابطش با عربستان در سال‌های اخیر به دلیل نگرانی‌های مشترک‌شان نسبت به فعالیت‌های ایران در خاورمیانه رو به فزونی رفته است.

این مسؤول اسرائیلی تاکید کرد: ما باید اطمینان یابیم که دچار همان اشتباهی که در لبنان مرتکب شدیم، نمی‌شویم و اجازه نمی‌دهیم ایران حضوری نظامی در سوریه داشته باشد.

وی مدعی شد، هیچ کشوری نمی‌خواهد ایران در سوریه بماند و ما می‌توانیم ایران را از سوریه بیرون کنیم اما لازم است ائتلاف با آنهایی که می‌توانند به ما کمک کنند، ادامه یابد.

گالانت در ادامه به اینکه آیا کشورهای عرب منطقه خلیج فارس یا عربستان بخشی از این ائتلاف هستند یا نه، اشاره‌ای نکرد.

اما گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اکتبر در حاشیه کنفرانس فرماندهان نظامی در واشنگتن با همتایان خود در برخی کشورهای عربی از جمله ژنرال فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد ارتش عربستان دیدار کرد.

موضوع این کنفرانس مبارزه با سازمان‌های افراطی و تندرو بود و اعلام شد که طی آن درباره برخی مسایل منطقه‌ای از جمله ایران گفت‌وگو شد.

دیدار یاد شده آیزنکوت و الرویلی در واقع اولین دیدار آن دو بود که در رسانه‌ها منعکس شد و این دومین سال متوالی بود که این دو مسؤول نظامی در کنفرانس یاد شده حضور یافتند و احتمالا با یکدیگر درباره تهدید مشترک ایران صحبت کردند.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در پایان این مصاحبه با اشاره به اینکه حزب الله ۱۰ برابر قدرتمندتر از حماس است، نسبت به این مساله و پیامدهای آن هشدار داد.

وی افزود: هرگونه برخوردی با حزب‌الله منجر به جنگ خواهد شد.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :