سه نوشته از نوام چامسکی، آروند هاتی روی و میلان ری

بمب‌های آزادیبخش امریکا+دانلود کتاب

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۸۵۶۰۱ اخبار اصلی آمریکا کتابخانه
کتاب بمب های آزادیبخش امریکا، سه نوشته ای از نوآم چامسکی، آروند هاتی و روی میلان ری در تقبیح سیاست های جنگ طلبانه ایالات متحده امریکاست.
بمب‌های آزادیبخش امریکا+دانلود کتاب

دیپلماسی ایرانی: کتاب "بمب‌های آزادیبخش امریکا" سه نوشته ای از نوآم چامسکی، زبان شناس، روشنفکر و سیاستمدار ضدجنگ مشهور امریکایی، آروند هاتی و روی میلان ری، دو یار روشنفکر هم مسلک و از دوستان نزدیک چامسکی در مطالعات ضد جنگ است.

در این کتاب هر سه نفر کوشیده اند سیاست های جنگ طلبانه امریکا را به چالش بکشند و نیات واشنگتن در دهه ها جنگ طلبی را بر ملا کنند.

در کتاب "بمب های آزادیبخش امریکا" بر سیاست های منفعت طلبانه امریکا در تمامی زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تمرکز می شود و به طور ویژه سیاست های امریکا برای تسلط بر منابع انرژی جهان یعنی نفت بر ملا شده و مورد واکاوی قرار می گیرد. 

هر سه نفر در این کتاب مستقیم و غیرمستقیم امریکا را طرفدار صلح ندانسته اند و ریاکاری امریکایی در صلح طلبانه جلوه دادن سیاست هایش را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

کتاب از آغاز حمله امریکا به افغانستان در سال 2001 آغاز می شود و درباره حملات 11 سپتامبر، ائتلاف امریکایی مبارزه با تروریسم، جنگ عراق و دیگر مسائل سیاست خارجی امریکا که دامنه آن تا آسیای میانه، خاورمیانه و حتی آسیای دور گسترش می یابد مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این کتاب به سوابق تاریخی سیاست های امریکا از جمله در مورد ایران و کودتا علیه دکتر محمد مصدق، کودتای عراق بعد از دوران پادشاهی، جایگاه اروپا در تمامی این تحولات و دیگر مسائل بین المللی مورد واکاوی قرار می گیرد.

این کتاب توسط فریدون گیلانی ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.  


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نوآم چامسکی جنگ‌های امریکا ایالات متحده امریکا خاورمیانه آسیا افغانستان ایران عراق


( ۸ )

نظر شما :