مسکو: تراژدی و فاجعه ای آمریکای در جریان است/ اتحادیه اروپا و گروه ۷ کجا هستند

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۹۱۹۴۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعتراضات و شورش‌های اخیر در ایالات متحده را "تراژدی آمریکایی" توصیف کرد که نشان‌دهنده مشکلات واشنگتن در حوزه حقوق بشری است.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۱ گفت: شبیه آن است که پرده‌ای افتاده باشد تا تصویر کلی ایالات متحده که تلاش دارد آن را از مردم پنهان کند، افشا شده است. آن‌ها می‌دانند در کشورشان چه خبر است، آن‌ها از تناقض‌ها و اختلاف‌ها اطلاع دارند اما هیچ تلاشی نمی‌کنند که این تصویر را به شکل دیگری درآورند. همچنان هم این کارها را به دیگران یاد می‌دهند و به بهانه دفاع از حقوق بشر تحریم اعمال می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مسکو از اتفاقات جاری در ایالات متحده خشنود نیست، تاکید کرد: این درک وجود دارد که ما اکنون شاهد یک فاجعه آمریکایی هستیم. اما چطور می‌توانیم درباره رهبری ایالات متحده در این حوزه، آن هم پس از آنچه دیده‌ایم، صحبت کنیم؟ بعد از خشونت‌های پلیس، تحریف افکار عمومی از طریق رسانه‌های جمعی و اتهام‌زنی متقابل. بعد از چنین غوغایی، دیگر تا سال‌ها برای دیگران درباره ایالات متحده سوالی پیش نمی‌آید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت، ادعاهای سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما درباره مشارکت مسکو در سازمان‌دهی اغتشاشات در آمریکا بر سر مرگ جورج فلوید، دستکاری کثیف اطلاع‌رسانی است.

این مقام روس همچنین در پیامی فیس‌بوکی نوشت که اخیرا اعضای حزب رایس اشتباه مهلکی مرتکب شدند که تصمیم گرفتند تا قاطعانه هر آنچه بابت طبع خودشان نیست به گردن روسیه بیندازند.

زاخارووا درباره رایس گفت: شما امروز دوباره این اشتباه را تکرار کردید؛ اینکه از متدهای کثیف دستکاری اطلاعات نظیر اخبار جعلی استفاده کنید و قطعا هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای شما وجود ندارد. مصاحبه شما با سی‌ان‌ان نمونه آشکاری از پروپاگانداست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از این مقام سیاسی سابق خواست تا از بازی کردن با "کارت روسیه" دست بردارد و به واقعیت بازگردد. او گفت: به شما یادآوری می‌کنم که رسانه اجتماعی که از دیدگاه شما مورد استفاده عوامل روس قرار گرفته تا اعتراضات در شهرهای آمریکا را تحریک کنند، در آمریکا ثبت شده‌اند و به آمریکایی‌ها تعلق دارند و تحت قوانین آمریکا کار می‌کنند. بروید بیرون و با مردم خودتان مواجه شوید. به چشمانشان نگاه کنید و سعی کنید به آن‌ها بگویید که روس‌ها از طریق یوتیوب و فیس‌بوک آن‌ها را کنترل می‌کنند! من هم عقب می‌نشینم و "استثناگرایی آمریکایی" را در عمل تماشا می‌کنم.

زاخارووا همچنین از اعضای اتحادیه اروپا و گروه هفت خواست تا در رابطه با اعتراضات کنونی که سراسر ایالات متحده آمریکا را فراگرفته است اظهارنظر کنند.

او گفت: سیل اتهامات، انتقادات و بیانیه‌هایی را ما از سازمان‌هایی نظیر اتحادیه اروپا، ناتو، جی۷ و غیره خطاب به شماری از کشورها می‌بینیم، اینکه مبنایی برای آن‌ها وجود دارد یا خیر قابل بررسی است. همچنین از دیگر ابعاد این سخنان که از سوی شرکای آمریکایی ما تحریک می‌شود. حال تمایل داریم که اظهارات مفصل آن‌ها را هم درباره اعتراضات آمریکا بشنویم. ما برای کل هفته شاهد طیف گسترده‌ای از رویدادها بوده‌ایم. شرکای آمریکا کجا هستند؟ چرا سخنی از آن‌ها نمی‌شنویم؟

کلید واژه ها: روسیه ایالات متحده امریکا


( ۲ )

نظر شما :