با وجود کشوری پهناور و به شدت محافظت شده

حمله اسرائیل به ایران بدون حمایت امریکا ممکن نیست

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۰۸۸۰۳ اخبار اصلی پرونده هسته ای خاورمیانه
در صورتی که گفت وگوهای هسته ای ایران به بن بست برسند تصویر جنگنده های اسرائیلی  که در مورد نحوه هدف قرار دادن سایت های ایران آموزش می بینند به طور قطع پیام آشکاری برای هیأت  حاکمه تهران به شمار می آیند. پیامی که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل مدت هاست سعی دارد به واشنگتن برساند: زیرا بدون حمایت آمریکا فرضیه یک حمله قاطع به نظر بعید می رسد.
حمله اسرائیل به ایران بدون حمایت امریکا ممکن نیست

نویسنده: لورنتزو ویتا

دیپلماسی ایرانی: ایران و اسرائیل همچنان در جنگی اعلام نشده به نقش آفرینی می پردازند. جنگی تعریف نشده، مبهم و با روش های غیرمتعارفی که در عرصه های مختلف دریایی، سایبری، قتل ها و ترورهای هدفمند و حملات برق آسا انجام می شود. در حالی که اسرائیل سعی دارد جمهوری اسلامی را مورد محاصره قرار دهد تا دست از جاه طلبی های منطقه ای و نیز برنامه هسته ای اش بردارد، ایران سعی می کند دیوار را در هم بشکند و به تمامی متحدان خاور نزدیکش دست بیابد. همه اینها در سناریوهای مختلفی از جمله درگیری رودررو انجام می شود یا ممکن است انجام شود.

برای ایران صحبت از جنگی است که در عرصه نظامی و به ویژه در عرصه سیاسی قابل پیروزی نیست. سرپا نگه داشتن جنگی در مقیاس وسیع اما به شدت پائین مانند جنگ جاری هم در عرصه اقتصادی و هم در سطح دیپلماتیک دشوار است. لیکن یک جنگ مستقیم بر پایه استفاده از نیروهای نظامی در سناریوهای مختلف به معنای یک انزوای سیاسی بیشتر است که ممکن است منجر به یک محکومیت گسترده به سبب برنامه موشک های بالستیک و توانایی های هسته ای شود. هیچ‌کس به اسرائیل پشت نخواهد کرد و این امر ممکن است آتشی را شعله ور کند که اول از همه ایران را هدف قرار می دهد.

چنانچه ایران می خواهد در جبهه های مختلف و با شدت های گوناگون و به صورت نامتقارن بجنگد از سوی فرماندهان اسرائیل فرضیه های کاملاً متفاوتی دریافت می شود. هدف دولت یهود اعمال فشار بر ایران در حدی است که دست از برنامه اتمی اش بکشد. به همین علت این کشور بارها از فرضیه حملات هدفمندی که به بلندپروازی های هسته ای ایران خاتمه بخشند هراسیده است. 

در مقاله اخیر نیویورک تایمز آمده است که جناح های مختلف نیروهای دفاعی اسرائیل از یک حمله هدفمند و در مقیاس وسیع اطمینان ندارند. هیچ یک از کارشناسان توانمندی نیروهای دفاعی اسرائیل را زیر سوال نمی برند لیکن بسیاری در خصوص امکان انجام موجی از حملات را در یک سرزمین گسترده و کاملاً حفاظت شده مانند ایران تردید دارند. رسانه ها فاش ساختند که نیروهای اسرائیلی در یک مانور آموزشی در دریای مدیترانه به کار گرفته خواهند شد که بر پایه فواصل موجود میان پایگاه های اسرائیل و ایران استوار است. 

در صورتی که گفت وگوهای هسته ای ایران به بن بست برسند تصویر جنگنده های اسرائیلی  که در مورد نحوه هدف قرار دادن سایت های ایران آموزش می بینند به طور قطع پیام آشکاری برای هیأت  حاکمه تهران به شمار می آیند. پیامی که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل مدت هاست سعی دارد به واشنگتن برساند: زیرا بدون حمایت آمریکا فرضیه یک حمله قاطع به نظر بعید می رسد.

منبع: ایل جورناله (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل ایران و امریکا ایران و امریکا و اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران حمله به ایران جنگ با ایران جنگ با اسرائیل مذاکرات هسته ای مذاکرات وین


( ۱۷ )

نظر شما :

اقدام ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۴
بخواد حمله کنه آذرباییجان پایگاه میده
محمد ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۴
مفهوم هزار ضربه چاقو همین است ، آنقدر این حالت کج دار و مریض را نگه می دارند که هم ایران احساس استقلال کند و هم آنها به هدفشان از تضعیف تهران برسند ، هم روسیه ، گاز ایران را در رقابت در بازار اروپا ، حذف شده ببیند ، هم چین به نفت مجانی دست پیدا کند ، و این وسط ، بیچاره مردم ایران
کیا ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۴
دو زار بده اش به همین خیال باش
مهندس مهراب لاهیجانی ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۷
بنا بر ادله زیر هیچ حمله ای به ایران نخواهد شد. اصل اساسی پیروزی در جنگ عنصر غافل گیری است که اسرایل ان را رعایت نکرده است. اساسا حمله نظامی به دو منظور اغاز میشود الف ماشین جنگی دشمن زایل شود ب اراده پاسخ متقابل سلب شود . حمله نظامی به ایران نه ماشین جنگی را نابود میکند و نه اراده پاسخ را. حمله به ایران به معنای ایجاد مشروعیت برای تولید بمب هسته ای است. لذا ایران با گذر از راهبرد استانه بمب خود را ازمایش میکند و انوقت اسرایل باید به یک ایران اتمی سلام کند. مسابقه اتمی در خاور میانه راه می افتد که بازنده ان اسرایل است. اسرایل فراموش نکند ، فتوای رهبری به عنوان مرجع شیعه اولا کتبی نیست و ثانیا بنا بر اقتضا امکان عدول از ان وجود دارد و ثالثا قانون نشده و لذا برای دولت و نیرو های مسلح ایران لازم الجرا نیست.
خسرو ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۰
جنگنده های اسراییل چقدر میتوانند در کشور بزرگ ایران عملیات انجام دهند و بر گردند؟ اگر صد جنگنده بخواهند به مراکز هسته ای ایران حمله کنند با هر کدام شش موشک ، چه مقدار موفق خواهند شد ؟ در حالی که دهها هزار موشک حزب الله اسراییل را هدف قرار خواهند داد -- فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی از ضعف اسراییل در موقع حملات ایران استفاده نخواهند کرد ؟ ارتش سوریه برای باز پسگیری جولان ، چه کارهایی که انجام نخواهد داد --- گزینه حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران بسیار احمقانه است من تصور نمی کنم صهیونیستها و امریکا چنین ریسکی بکنند ، ایران کشوری نیست که اینقدر راحت تهدید شود
+ ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۲
سیاست به اصطلاح چماق از نوع بی نمک اش
امیر ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۰۲:۰۶
این تحلیل ها برای ما بسیار خطرناک میباشند. اسراییل قصد جنگ تمام عیار و اشغال ایران رو نداره! اگر قصد اسراییل عقب انداختن برنامه هسته ای و همچنین تغییر نظر مقامات تصمیم گیر در مملکت ما باشه با امکانات کنونی اش هم میتواند اینکار را بکند! حمله به چند سایت هسته ای و موشکی و ترور افراد بلند پایه نظام همانطور که نشان داده اند شدنی است. این رسانه های خارجی هنوز در حال و هوای حمله به عراق به سر میبرند و هیچ ایده ای از جنگ های نوین ندارند! نحوه ترور شهید فخری زاده توسط ربات مسلح، حملات پهپادی و سایبری به سایت های هسته ای ما و هچنین آنچه در غره باغ و جنگ های مشابه در خصوص استفاده از پهپادها دیده ایم نشان میدهد خطر در جاهایی است که ما ممکن هست حتی فکرش را هم نکرده باشیم! فراموش نکنیم اسراییل یکی از کشورهای پیشرو در ساخت پهپاد و ربات های نظامی و همچنین حملات سایبری میباشد.