سرزمین های اشغالی در آستانه بحران تمام عیار

حملات سایبری، بعُد جدیدی از درگیری با اسرائیل

۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۶۱۰۳ اخبار اصلی خاورمیانه
حملات هکری علیه زیرساخت‌ها و تأسیسات رژیم صهیونیستی همواره تکرار می‌شود. افزون بر گروه هکری Black Magic  و یا عصای موسی در مردادماه امسال نیز گروهی از هکرهای طرفدار فلسطین به نام «تیم اسرارآمیز بنگلادش» اعلام کردند که وب سایت‌های بندر ایلات و بندر اشدود را مورد حمله قرار دادند. این هکرها از آسیب کلی به زیرساخت‌های این بنادر و وب سایت‌های آنان خبر دادند.
حملات سایبری، بعُد جدیدی از درگیری با اسرائیل

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: منابع عبری زبان از حمله سایبری گسترده به سایت‌های اینترنتی اسرائیلی خبر دادند.به گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که یک گروه هکری به اسم Black Magic بسیاری از سایت‌های اینترنتی اسرائیلی را هک کرده و اطلاعات مربوط به 5000 اسرائیلی شامل مشخصات، آدرس و کارت شناسایی آن‌ها را منتشر کرده است. این روزنامه با تائید شرایط غیرعادی در مناطق اشغالی تاکید کرده که حملات هکری باردیگر از شامگاه شنبه از سر گرفته شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد به دلیل توقف سرور مرکزی قطارهای اسرائیل، حرکت تمامی قطارها تا ساعت ۹ شب به حال تعلیق در آمده است. روزنامه معاریو هم در گزارشی اعلام کرد، این اختلال کاملا غیر عادی بوده و سرور مرکزی هدایت کننده قطارها به طور کامل از دسترس خارج شده است، همین امر هم باعث شد تا مسئولین اجازه حرکت قطارها را تا اطلاع ثانوی ندهند.

در همین حال المنار هم گزارش داد، منابع عبری زبان با اعلام حمله هکری به سامانه‌های حمل و نقل حتی گفته اند که نگرانی بزرگ در آن است که حرکت قطارها و یا عادی شدن ساعات پروازها تا صبح یکشنبه در تمام اسرائیل امکان پذیر نباشد.

پیش از این در صبح شنبه، تارنمای Sceurity Information Newspaper اعلام کرده بود که هکرهای ایرانی موفق شدند دوربین‌های نظارتی یکی از سازمان‌های اطلاعاتی مهم رژیم صهیونیستی را در روز وقوع انفجارها در قدس اشغالی هک و در ادامه نیز ویدئوی یکی از انفجارها را منتشر کنند. بنا به تأیید مقامات رژیم صهیونیستی فیلم‌های منتشر شده موثق و متعلق به این سازمان اطلاعاتی بوده و گروه هکری موسوم به «عصای موسی» پشت پرده این حمله سایبری بوده است. این گروه در بخشی از توییتی که به زبان فارسی منتشر کرده، خطاب به رژیم اشغالگر قدس نوشته است که «شما دیگر رنگ آرامش را نخواهید دید.»

به گفته چند منبع مطلع، گروه عصای موسی، این ویدئو را از دوربین‌های نظارتی تعبیه شده در سراسر قدس اشغالی و تل‌آویو ربوده و منتشر کرده‌اند. چهارشنبه هفته گذشته در قدس اشغالی، دو انفجار شدید در ایستگاه‌های اتوبوس رخ داد که در پی آن، یک صهیونیست به هلاکت رسید و بیش از ۴۷ تن دیگر زخمی شدند.

حملات سایبری، بعُد جدیدی از درگیری با اسرائیل

حملات هکری علیه زیرساخت‌ها و تأسیسات رژیم صهیونیستی همواره تکرار می‌شود. افزون بر گروه هکری Black Magic  و یا عصای موسی در مردادماه امسال نیز گروهی از هکرهای طرفدار فلسطین به نام «تیم اسرارآمیز بنگلادش» اعلام کردند که وب سایت‌های بندر ایلات و بندر اشدود را مورد حمله قرار دادند. این هکرها از آسیب کلی به زیرساخت‌های این بنادر و وب سایت‌های آنان خبر دادند.

حملات سایبری و هکری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیوینستی طی چند ماه گذشته روند افزایشی داشته و تقریباً هر هرهفته بخشی از مناطق اشغالی فلسطین هدف حملات سایبری هکرها قرار می‌گیرد. در چند ماه گذشته نمونه‌های فراوانی از حملات سایبری به مراکز مهم صهیونیستی از سوی مقاومت علنی شده است.

افزایش آمار تلفات انفجارهای قدس

در بحبوحه حملات سایبری به تاسیسات در سرزمین های اشغالی منابع اسرائیلی روز شنبه از کشته شدن یک صهیونیست که در انفجارهای هفته گذشته در قدس اشغالی زخمی شده بود، خبر دادند. 

«تیدسا چوما»، دومین صهیونیستی است که در انفجارهای قدس کشته شده است. او 50 ساله است و اصالتی اتیوپیایی دارد. بدین ترتیب، شمار کشته‌های این عملیات به دو نفر افزایش یافت. در این انفجارها 46 نفر دیگر زخمی شده بودند.

سرزمین های اشغالی در آستانه بحران تمام عیار

در حالی که ناامنی، چه به شکل فیزیکی در سایه انفجارهای قدس و چه به صورت حملات سایبری تا قلب تل آویو نفوذ کرده است بر اساس توافقنامه ائتلافی با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و با وجود هشدارهای بین‌المللی و آمریکا، ایتامار بن‌گویر، سیاستمدار راست افراطی، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

آنگونه که سایت النشره گزارش داد، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و حزب قدرت یهود به ریاست ایتامار بن گویر از توافقی خبر دادند که در آن به بن گویر در پست وزیر امنیت ملی (وزیر امنیت داخلی با اختیارات گسترده‌تر) اختیارات بیشتری داده می‌شود و او را به وزیری در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای کمیته‌های وزارتی مختلف تبدیل خواهد کرد. 

همچنین دوستان بن گویر در حزب قدرت یهود نیز کرسی‌های وزارت توسعه النقب و الجلیل، وزارت میراث، معاونت وزیر اقتصاد، ریاست کمیته امنیت داخلی و ریاست کمیته صندوق رژیم صهیونیستی را به دست خواهند گرفت. 

با اینحال بسیاری معتقدند انتخاب این گزینه ها عملا به یک بحران تمام عیار امنیتی برای اسرائیل در کل سرزمین های اشغالی منجر خواهد شد. اگر چه این گزاره وجود دارد که افزایش ناامنی همواره به سود جریان رادیکال صهیونیست خواهد بود، اما زمانی که ناامنی به «بحران غیرقال کنترل» بدل شود می تواند مانند یک شمشیر دولبه عمل کند./ایران

کلید واژه ها: ایران اسرائیل حمله سایبری انفجارهای قدس گروه هکری موسوم به «عصای موسی» گروه هکری Black Magic گروهی از هکرهای طرفدار فلسطین به نام «تیم اسرارآمیز بنگلادش» بنیامین نتانیاهو بن گویر


( ۲ )

نظر شما :