آخرین تحولات در سرزمین های اشغالی در آستانه روی کار آمدن نتانیاهو

اوج گیری عملیات های ضداسرائیلی

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۵۱۴ اخبار اصلی خاورمیانه
نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در یورش دیروز خود به مناطق مختلف کرانه باختری د‌ه‌ها فلسطینی را ربودند و فلسطینیان نیز در مقابل ۱۹ عملیات ضدصهیونیستی علیه آن ها طی ۲۴ ساعت گذشته انجام دادند. نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه اقدامات سخت‌گیرانه خود را بر دوازه‌های ورودی مسجد‌الاقصی افزایش داده‌ و از ورود جوانان به داخل مسجد جهت اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.
اوج گیری عملیات های ضداسرائیلی

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در یورش دیروز خود به مناطق مختلف کرانه باختری د‌ه‌ها فلسطینی را ربودند و فلسطینیان نیز در مقابل ۱۹ عملیات ضدصهیونیستی علیه آن ها طی ۲۴ ساعت گذشته انجام دادند. نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه اقدامات سخت‌گیرانه خود را بر دوازه‌های ورودی مسجد‌الاقصی افزایش داده‌ و از ورود جوانان به داخل مسجد جهت اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

شبکه خبری «قدس»، گزارش داد که نظامیان اشغالگر صهیونیستی در ادامه اقدامات ضد فلسطینی خود، سحرگاه امروز دوشنبه به منزل جوانی به نام «یوسف بزور» در شهرک «برقین» واقع در غرب جنین یورش برده و او را ربودند. نظامیان صهیونیست در این یورش با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی رو به رو شدند. 

در  شهرک «قباطیه»، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای مقابله با تجاوز‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها، در مسیر کاروان نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی کمین کرده و به سمت آن‌ها تیراندازی کردند. از سوی دیگر، منابع محلی در کرانه باختری اعلام کردند که نظامیان رژیم اسرائیل یک زندانی ناخوش احوال به نام «محمد موسی» را که به تازگی آزاد شده بود، پس از یورش به خانه او در روستای «دار صلاح» واقع در «بیت‌لحم» بازداشت کردند. نظامیان اشغالگر همچنین در این یورش یک جوان فلسطینی دیگر به نام «احمد خالد‌العمور» را از خانه خود در شهرک «تقوع» ربودند. در این ارتباط، باشگاه اسرای فلسطینی شمار اسرای فلسطینی ربوده شده در سحرگاه امروز را 11 نفر اعلام کرد که در بین آن‌ها همسر یک اسیر فلسطینی وجود دارد.

19 عملیات ضدصهیونیستی در 24 ساعت گذشته

رزمندگان مقاومت فلسطین در برابر اقدامات نظامیان صهیونیست ساکت ننشستند و اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته مبارزان گروه‌های مقاومت 19 عملیات علیه نظامیان متجاور رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس انجام داده‌اند.
وب سایت «عربی 21» گزارش داد این عملیات شامل چهار عملیات تیراندازی و انفجار، دو بمب انفجاری، پرتاب کوکتل مولوتوف و هدف قرار دادن یک اتوبوس شهرک‌نشینان میشود.

شکایت خانواده دختربچه فلسطینی از نظامیان صهیونیست

هفته گذشته در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهر نابلس یک دختر بچه فلسطینی به نام «جنی زکارنه» را که برای یافتن گربه خود به پشت بام خانه رفته بود، از ناحیه سر هدف قرار دادند و او را بی‌گناه به شهادت رساند که واکنش سازمان‌های بین المللی را در پی داشت.

شبکه خبری «قدس»، در این خصوص گفتگوی اختصاصی با پدر شهید زکارنه انجام داده است. پدر این دختربچه اعلام کرد او به همراه خانواده‌ش از نظامیان رژیم صهیونیستی شکایت رسمی کرده‌ است. پدر شهیده زکارنه گفت که نظامیان رژیم اشغالگر به عمد دخترش را هدف قرار داده و به شهادت رسانده‌اند؛ چرا که نظامیان صهیونیستی مجهز به تجهیزاتی هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که کسانی را که به سوی‌شان تیراندازی می‌کنند، ببینند.

یورش به جنین

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، نظامیان صهیونیست با یورش به مناطقی در جنین و قدس اشغالی شماری از فلسطینیان را زخمی کردند.

به گزارش فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست به روستای «فقوعه» واقع در شمال شرق جنین حمله کردند و ۲ جوان فلسطینی به نام‌های «ندیم عرسان ابوسلامه» و «محمد ناصر ابو سلامه» را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، در پی یورش نظامیان صهیونیست به روستای فقوعه، جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند. این گزارش می‌افزاید، نظامیان صهیونیست برای مقابله با جوانان فلسطینی تیراندازی کرده و گاز اشک آور و بمب‌های صوتی پرتاب کردند که بر اثر آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

بنابر اعلام منابع محلی، نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک «حزما» واقع در شمال شرق قدس حمله کردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند. از سوی دیگر جوانان فلسطینی پست ایست و بازرسی نظامیان صهیونیست در قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی را با بسته‌های انفجاری هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی خانه شهید فلسطینی را تخریب می‌کند

به موازات دور جدید یورش ها، رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای تخریب منزل شهید «محمد الجعبری» در الخلیل در کرانه باختری اشغالی خبر داد. به نقل از المیادین، الجعبری پس از اجرای عملیات ضد صهیونیستی در شهرک «کریات اربع» در الخلیل در ۲۹ اکتبر گذشته، هدف تیراندازی قرار گرفت و با خودرو زیر گرفته شد و به شهادت رسید. در این عملیات یک شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسید.

تل آویو برای ایجاد وحشت در میان محور مقاومت و به دلیل آنچه ایجاد بازدارندگی از وقوع عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها می خواند، خانه هر فردی که اقدام به انجام عملیات علیه صهیونیست ها کند را تخریب می کند. این اقدام ضدانسانی همواره با سکوت مقامات مدعی حقوق بشر در اتحادیه اروپا و غرب همراه بوده است. 

تیراندازی به اتوبوس حامل نمانیده کنست

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، اتوبوس حامل نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هدف تیراندازی قرار گرفته است.به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، منابع صهیونیستی گزارش دادند اتوبوس حامل «لیمور هار» از حزب تحت رهبری «ایتمار بن غفیر» از شخصیت های راستگرای صهیونیست در نزدیکی شهرک صهیونیستی «مافو دوتان» واقع در جنوب غرب جنین هدف تیراندازی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در تیراندازی به اتوبوس صهیونیست ها کسی آسیبی ندیده است. پیش تر منابع صهیونیستی گزارش داده بودند که نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری در ماه اکتبر در مجموع ۹۱۶ بار نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را هدف قرار دادند.

در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن عملیات ضد صهیونیستی در طول ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سران سیاسی و نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات‌ها اذغان کرده و درباره گسترش آن هشدار می‌دهند.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است./ایران

کلید واژه ها: اسرائیل جنین کرانه باختری رود اردن فلسطینیان کنست


( ۱ )

نظر شما :