اوکراینی ها در داووس دائما هشدار می دهند

التماس اوکراین از غرب برای بازسازی زیرساخت ها

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۲۱۳ اخبار اصلی اروپا
اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهوری اوکراین، با اشاره به اینکه: «چگونه می توانیم با تغییرات آب و هوایی کنار بیاییم در حالی که حتی نمی توانیم جلوی سوزندان اوکراین را بگیریم» جامعه بین الملل را به همبستگی برای متوقف کردن حملات روسیه فراخوانده است.
التماس اوکراین از غرب برای بازسازی زیرساخت ها

دیپلماسی ایرانی: رهبران محافل سیاسی و تجاری جهان از جمله مقامات ارشد دولت اوکراین در نشستی موسوم به «کنفرانس داووس» گرد هم آمدند. مقامات دولت اوکراین در این نشست از جامعه بین المللی درخواست کردند که برای بازسازی تاسیسات زیربنایی که ارتش روسیه تخریب کرده است، بیش از پیش حمایت کنند. روز هفدهم ماه ژانویه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد که به «‌کنفرانس داووس» معروف است، در شهر داووس واقع در شرق سوئیس برگزار شده است.

در این میان اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهوری اوکراین، با اشاره به اینکه: «چگونه می توانیم با تغییرات آب و هوایی کنار بیاییم در حالی که حتی نمی توانیم جلوی سوزندان اوکراین را بگیریم» جامعه بین الملل را به همبستگی برای متوقف کردن حملات روسیه فراخوانده است. بانوی اول اوکراین در ادامه تاکید کرد: «اگر اوکراین شکست بخورد، جنگ می تواند بحران های گسترده تری را شعله ور کند.»

همچنین در جلسه دیگری سویریدنکو، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر اقتصادی اوکراین، در سخنرانی خود با اشاره به اینکه: «حتی در زمان جنگ هم بازسازی و سرمایه گذاری برای بازگشت افرادی که از اوکراین به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند، ضروری است» حمایت بیشتر کشورهای مختلف برای بازسازی تاسیسات زیر بنایی اوکراین را خواستار شده است. معاون اول رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با ان اچ کی که در محل نشست صورت گرفت، گفت: «در نظر داریم در آینده نشست هایی با شرکت های ژاپنی برگزار و ساز و کارهایی را بررسی کنیم که به شرکت ها حتی در زمان جنگ امکان سرمایه گذاری در اوکراین را بدهد. ما انتظار داریم که ژاپن نقش اصلی را در بازسازی اوکراین ایفا کند.»

همچنین روز هفدهم ماه ژانویه همایشی با حضور سربازان ارتش اوکراین و سازمان شبه نظامی «گردان آزوف» در سوئیس برگزار شد. خانمی که مجری برگزاری این همایش بود، گفت: «من می خواهم به شرکت کنندگان کنفرانس بگویم که بسیاری از مردم هنوز در خط مقدم جنگ هستند و این مهم است که به حمایت از اوکراین ادامه دهیم.»

منبع: ان اچ کی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اوکراین اروپا روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین غرب نشست داووس اجلاس داووس داووس


( ۷ )

نظر شما :

ناشناس ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۴
اوکراین نه ، افغانستان اروپا . به خواب ببینند اگر انگلوساکسونها اجازه بدهند یک پنی در اوکراین سرمایه گذاری شود . یک سرزمین آلوده به ناامنی . چه نعمتی از این بهتر برای انگلیس و آمریکا . از این به بعد جنابان آلمان و فرانسه هم خواهند چشید طعم همسایگی با کشورهای جنگ زده و بی سروصاحب را .
ابراهیم قدیمی ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۴
کشوری به نام اوکراین در این منطقه در تاریخ وجود نداشته است۔اوکراین امروزی ساخته وپرداخته اتحاد جماهیر شوروی از مجموعه سرزمینهائی از روسیه وروس کیف ودیگران است۔