افزایش شدید هزینه ها مردم را به شدت فقیر کرده است

ناقوس هشدار بزرگ در انگلیس

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۹۲۷۷ اخبار اصلی اروپا
در دو سال و نیم اخیر، بانک کودکان هکنی، به نیازمندان کمک کرده است. این بانک بشر دوستانه در دوران همه گیری کووید ۱۹ ایجاد شد و اکنون، با فراگیر شدن بحران های مختلف همچون مهاجران و افغان ها و اوکراینی های بی خانمان، این بانک به همه نیازمندان کمک می کند. اما اکنون، بسیاری از نیازمندان، شهروندان خود انگلیس هستند.
ناقوس هشدار بزرگ در انگلیس

دیپلماسی ایرانی: انگلیس در معرض یکی از دشوارترین رکودهای اقتصادی خود و افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی همچون سوخت و مواد غذایی در دهه های اخیر قرار گرفته است. این بحران، بانک های مواد غذایی انگلیس را در تنگنای دشوارتری قرار داده است. بانک های مواد غذایی به یکی از سازمان های اساسی زندگی مدرن انگلیسی تبدیل شده اند و اکنون، بحران اقتصادی انگلیس، این سازمان ها را به پخش لباس کودکان و حتی بسته های حمایتی مالی وادار کرده است.

در دو سال و نیم اخیر، بانک کودکان هکنی، به نیازمندان کمک کرده است. این بانک بشر دوستانه در دوران همه گیری کووید 19 ایجاد شد و اکنون، با فراگیر شدن بحران های مختلف همچون مهاجران و افغان ها و اوکراینی های بی خانمان، این بانک به همه نیازمندان کمک می کند.

اما اکنون، بسیاری از نیازمندان، شهروندان خود انگلیس هستند. 2500 بانک مواد غذایی و بشر دوستانه در انگلیس فعالیت می کنند و همه بانک های کودکان، گستره فعالیت خود را افزایش دادند تا نوجوانان نیز از بسته های حمایتی این بانک ها بهره مند شوند.

بحران اقتصادی انگلیس درحال گسترش است، سازمان تغذیه گرسنگان، یکی از سازمان های بشر دوستانه شناخته شده در انگلیس که 14 بانک غذایی را مدیریت می کند، برای کمک دراز مدت به نیازمندان پروژه جدیدی راه اندازی کرده است. هدف از این برنامه، آموزش مهارت های آشپزی در شرایط دشوار به افراد نیازمند است.

پروژه Pathfinder (راه یاب) با ارائه بسته های تغذیه ارزان قیمت، برای افراد فرصتی برای خرید غذا با حفظ آبروی خود را فراهم می کند. هیو مکنیل، مدیر این برنامه گفت: عملیات راهیاب مفید بوده اما میزان تقاضا بسیار فراتر از حد توان این پروژه است.

به این ترتیب انگلیس بحران اقتصادی شدیدی را تجربه می کند که تا کنون کمتر سابقه داشته است. این در حالی است که بسیاری آنچه شاهدیم را مقدمه بروز یک بحران بزرگ اقتصادی می دانند. بحرانی که با پاندمی کرونا و جنگ اوکراین به وجود آمده و احتمالا در ماه های آخر سال، یعنی هم زمان با آغاز فصل سرما، به شدت تشدید خواهد شد و احتمالا سونامی اقتصادی سنگینی را برای انگلیس به وجود آورد. انگلیسی که بعد از خروج از اتحادیه اروپا در پی رفراندوم موسوم به برکزیت، تمامی برنامه های خود برای نجات اقتصادی اش را نقش بر آب می بیند.

منبع: الجزیره / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11 

کلید واژه ها: انگلیس بریتانیا دولت انگلیس اقتصاد انگیس بحران اقتصادی انگلیس بحران اقتصادی بریتانیا گرسنگی جنگ اوکراین کرونا


( ۱ )

نظر شما :

ناشناس ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۵:۵۰
حتی اگر انگلیس امپراطوری باشی که خورشید در آن طلوع نمی کند ، حتی اگر انگلیس یکی از بانیان انقلاب صنعتی باشی ، حتی اگر انگلیس فاتح دو جنگ جهانی باشی ، حتی اگر انگلیس غاصب دریایی از ثروتهای ملتهای شرق و غرب عالم طی چند قرن باشی ، بازم فرق نمی کند وقتی حکومتت عقب افتاده ، دِمده و خانوادگی باشد ، بازم ته می کشی . البته برای برخی از ما ایرانیها که از بس از انگلیس جنایت و خباثت دیده اند ، قدرتش را نعوذ بالله در حد خدایی بالا برده اند ، شاید این حرفها باور پذیر نباشد و سبب شود برای آن خارجی مجانی دردشان بگیرد ، اما چیزی است که هست و باید پذیرفت که ارباب هم روزی سر از گور در خواهد آورد .