یک روال تکرای

ژست حقوق بشری اسرائیل

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۲۰۰۶۷ اخبار اصلی خاورمیانه
به دنبال شهادت کودک سه ساله فلسطینی و ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص انجام تحقیقات و توبیخ ضارب و عامل این جنایت، به نظر می‌رسد که صهیونیست ها به دنبال نمایش یک ژست حقوق بشری با هدف انحراف افکار عمومی و توجیه اقدامات خود هستند. 
ژست حقوق بشری اسرائیل

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: به دنبال شهادت کودک سه ساله فلسطینی و ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص انجام تحقیقات و توبیخ ضارب و عامل این جنایت، به نظر می‌رسد که صهیونیست ها به دنبال نمایش یک ژست حقوق بشری با هدف انحراف افکار عمومی و توجیه اقدامات خود هستند. 

آنگونه که مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داده است، ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به قتل «محمد هیثم التیمیمی» کودک ۳ ساله فلسطینی اذعان کرد و مدعی شد که نظامیان صهیونیستی به اشتباه به سمت خودرویی که این کودک و پدرش در آن بودند، تیراندازی کردند. محمد هیثم التمیمی اول ژوئن در زمانی که همراه پدرش داخل خودرو بود و قصد عزیمت به خانه یکی از بستگان در روستای مجاور برای شرکت در جشن تولد را داشت، توسط نظامیان صهیونیستی هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت مجروح شد و در نهایت پس از ۴ روز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

- یک نمایش توخالی

ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت، از اقدام خود برای آغاز تحقیقات گفتند. صهیونیست ها بعد انتشار نتایج تحقیقات خود در این باره دست به توجیه جنایت خود زده و ادعا کردند که این حادثه زمانی به وقوع پیوست که شهرک صهیونیست‌نشین «نفیه تسوف» در اطراف روستای نبی صالح و یک پادگاه نظامی در آن نزدیکی هدف تیراندازی قرار گرفتند و نظامیان ارتش برای شناسایی عاملان این تیراندازی در این منطقه مستقر شدند و یکی از نظامیان صهیونیستی که مسئول رصد آن منطقه بوده، با مشاهده دو نفر که سوار خودرو شدند، گمان کرده که عاملان تیراندازی آن‌ها هستند و به سمتشان آتش گشوده که طی آن این دو نفر مجروح شدند و در نهایت کودک ۳ ساله فلسطینی به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که با رسیدن نیروهای صهیونیستی به نزدیکی خودرو، متوجه شدند که سرنشینان آن یک مرد و یک کودک هستند. ارتش صهیونیستی اعلام کرده که تیراندازی به سمت این خودرو به سبب اطلاع رسانی اشتباه بین نیروهای صهیونیستی صورت گرفته و قرار است نتایج تحقیقات به دادستانی نظامی ارجاع داده شود تا آن را بررسی کند. ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان تحقیقات در مورد این حادثه، صرفاً به توبیخ یک افسر صهیونیستی بسنده کرده است. براساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، شارون التیت فرمانده تیپ «کفیر» روز چهارشنبه دستور توبیخ اداری یکی از افسران این تیپ به خاطرقتل کودک سه ساله فلسطینی را صادر کرده است. یثم تمیمی در واکنش به نتایج این تحقیقات و نیز توبیخ عاملان این جنایت گفت: «ما به عنوان پدر و مادر محمد معتقدیم که ارتش اسرائیل خون فرزندمان را به سخره گرفته و ابعاد جرم سربازان را کوچک کرده اند.»

- یک روال تکرای

البته انجام این دست جنایت ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی اقدام تازه ای نیست و هر بار هم صهیونیست‌ها با ادعای رسیدگی به جنایات و انجام تحقیقات در این باره سعی کرده اند که توجیهاتی برای آن پیدا کنند، کما اینکه در پرونده شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره در جریان یورش به شهر جنین  هم رژیم صهیونیستی طی یک رویه مشابه، دست به اقداماتی برای انجام تحقیق در این باره زد و نهایتاً نتیجه تحقیقات به نوعی توجیه کننده این جنایت بود بودن آنکه مسئولیتی را متوجه تل آویو کند.  

جالب آنجا است که دیروز جمعه در جریان یورش نیروهای صهیونیستی به منطقه «بیت آمر» واقع در الخلیل، خبرنگار شبکه قدس فید به نام «ایهاب العلامی» مجروح شد. این خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها از ناحیه ران مجروح و به بیمارستان منتقل شد. بر اساس این گزارش، نیروهای صهیونیستی پیش از این نیز چندین خبرنگار فلسطینی و غیر فلسطینی را

مجروح و یا به شهادت رساندند بدون انکه مسئولیتی متوجه آنها باشد.
البته کودک‌کشی در دستور کار صهیونیست‌ها بوده است. در همین باره تنها از ابتدای سال جاری میلادی تا به اکنون نزدیک به ۳۰ کودک فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و هرگز عاملان این جنایات بازخواست و محاکمه نشدند. شهادت «محمد هیثم التمیمی» به دست نظامیان صهیونیست، بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی به دنبال نسل کشی فلسطینی‌ها از طریق هدف قرار دادن کودکان و زنان بی گناه است.

یک کاربر عرب زبان در این خصوص نوشت: «۲ هزار و ۲۷۰ کودک فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تا به امروز، به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند. حدود ۲۰۰ کودک فلسطینی نیز در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.» کاربر دیگری نوشت: «در خصوص این کودک زیبای فلسطینی، باید بپرسیم چرا شهادت وی به دست اشغالگران، محکوم نشد و به فلسطینی‌ها تسلیت گفته نشد. چون او مسلمان و عرب بود ارزشی برای شما ندارد اما یک کودک سفید پوست مسیحی زمانی که زخمی شده یا کشته شود، تمام دنیا برای او به پا می‌خیزند.»

امنیه کاربر عرب زبان دیگری در این خصوص نوشت: «کشتن کودکان چیزی نیست که بتوان آن را توجیه یا بعد از انجام آن عذرخواهی کرد. ارتش رژیم صهیونیستی مانند همیشه اعلام کرد که التمیمی «اشتباهی» در جریان حمله به روستای نبی صالح کشته شد. پس تکلیف هزاران کودکی که به دست اشغالگران طی سالهای گذشته کشته شده اند چه می‌شود؟»

کلید واژه ها: اسرائیل نتانیاهو حقوق بشر شیرین ابوعاقله


( ۲ )

نظر شما :

فرهاد ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹
چرا وقتی همین کارها را ترکیه انجام می‌دهد و غیرنظامیان را در عراق و سوریه به قتل میرساند، اعتراض نمی‌کنید پس!!؟