اتهام نتانیاهو علیه ایران شرم آور است

حمله به کشورها برای انحراف

۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۴۰۱ اخبار اصلی خاورمیانه
هر چه بحران در سرزمین های اشغالی شدت بیشتری پیدا می کند، نگاه بی بی به تنش افرینی با همسایگان به عنوان راهکار برای ایجاد انحراف در افکار عمومی قوت می گیرد، کما اینکه در میانه بحران در ارتش و بدنه دفاعی رژیم صهیونیستی، منابع سوری از حمله هوایی مجدد این رژیم و شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند.
حمله به کشورها برای انحراف

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: هر چه بحران در سرزمین های اشغالی شدت بیشتری پیدا می کند، نگاه بی بی به تنش افرینی با همسایگان به عنوان راهکار برای ایجاد انحراف در افکار عمومی قوت می گیرد، کما اینکه در میانه بحران در ارتش و بدنه دفاعی رژیم صهیونیستی، منابع سوری از حمله هوایی مجدد این رژیم و شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند.

در این باره خبرگزاری سما فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو به این حملات رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخت و شبکه الاخباریه سوریه نیز این حملات رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق را تایید کرد. در همین رابطه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف متخاصم بر فراز دمشق مقابله کرده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا، گفت که حوالی ساعت ۲۳ و ۵ دقیقه دوشنبه شب به وقت محلی دشمن اسرائیلی حملات موشکی را از سمت جولان اشغالی سوریه انجام داد و مناطقی را در اطراف شهر دمشق هدف گرفت .این منبع افزود که در پی حمله رژیم صهیونیستی، یک نظامی زخمی شد و خسارت‌هایی نیز به بار آمد.از سوی دیگر هواپیمایی سوریه اعلام کرد که فرودگاه بین المللی دمشق در پی حمله رژیم صهیونیستی آسیبی ندیده و فعالیت‌ها در این فرودگاه در جریان است.

هفته گذشته نیز پس از شلیک تعدادی موشک توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز سرزمین‌های اشغالی، پدافند هوایی سوریه به اهداف متخاصم در اطراف شهر دمشق پاسخ داد. همچنین چند هفته پیش خبر شهادت چهار سرباز بر اثر تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی اعلام شد که نقاطی در اطراف دمشق را هدف قرار داد و پدافند هوایی سوریه نیز به این تجاوزات پاسخ داد.

-    اتهام نتانیاهو علیه ایران شرم آور است

اگر چه بنیامن نتانیاهو همواره تلش دارد که در هر بحران و چالشی پای دیگر کشورها را به میان بکشد و یا با تنش اقرینی با دیگر کشورها عملا راهکاری برای برون رفت از بن بست کنونی پیدا کند، اما در سوی دیگر محافل رسانه ای و تحلیلی در خود سرزمین های اشغالی نیز به نتیجه بخش نبودن این نگاه اذعان دارند، چنانی که در تازه ترین مورد رسانه‌های عبری دیروز سه‌شنبه متهم کردن ایران در خصوص حمله تیراندازی در الخلیل توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «بسیار شرم آور» خواندند.

در همین باره راویو دوروک، تحلیلگر سیاسی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی می‌گوید: «سال‌هاست که ما کشورهای عربی را وقتی هر اتفاق منفی می‌افتد، به تمسخر می‌گیریم، زیرا آنها بلافاصله اسرائیل را متهم می‌کنند.» وی با اشاره به اینکه نمی‌داند آیا این اتهامات در چارچوب تلاش برای «راه‌اندازی کمپین علیه ایران در موضوع هسته‌ای این کشور به دلیل مذاکرات باقی‌مانده در آنجا» بوده است یا نه، خاطرنشان کرد که متهم کردن ایران «دردی را دوا نمی‌کند و به اعتقاد من جامعه جهانی به آنچه یوآو گالانت، وزیر امنیت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پس از عملیات الخلیل گفتند، گوش نمی‌دهد.»

همزمان زوی یحزکیلی، مفسر امور عربی در شبکه ۱۳ نیز با ادعای اینکه «ایران ممکن است در موضوع تسلیحات کمک کند؛ اما ایران آخرین حلقه در آن است»، گفت: «یک چیز اساسی در آن وجود دارد. جنگ، قیام وجود دارند و طرف فلسطینی‌، جهاد، حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین و فتح علیه اسرائیل خشونت می‌کنند و شما توان دریافت هزینه را ندارید و این وضعیتی که (اسرائیل) به آن رسیده است.»

یحزکیلی با بیان اینکه «اینجا رویکردی وجود دارد که تاکنون در اسرائیل به آن توجه نشده است. دنبال متهم نگردید»، افزود: اینجا یک وضعیت مستمر وجود دارد و کسانی هستند که این را معترفند و از خواب بیدار شده‌اند؛ اما تاکنون اسرائیل از خواب بیدار نشده است. ایران در این موضوع دست ندارد.» در همین زمینه، آلون بن دیوید، مفسر نظامی کانال ۱۳ عبری اشاره کرد که «متهم کردن ایران به هدایت این عملیات راه حل بسیار آسانی است، ایران مسؤول معضل پیچیده در کرانه باختری نیست که در آن اسرائیلی‌های بسیاری هستند. اسرائیلی‌هایی که در میان مردم فلسطین زندگی می‌کنند.»

این مواضع در پی آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ، در محل وقوع عملیات تیراندازی در جنوب الخلیل حاضر و مدعی شدند آنچه در حال رخ‌دادن است با هدایت خارجی انجام می‌شود و عاملان و مرتکبان بازخواست خواهند شد.

بی بی در ادامه ایران را به حمایت مالی از عملیات تیراندازی در الخلیل متهم کرد و گفت که فلسطین اشغالی در اوج حملات ضد اسرائیلی به سر می‌برد. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز ایران را متهم کرد و اظهار داشت که ایران به دنبال هر راهی برای آسیب‌رساندن به شهرک‌نشینان است. او با اذعان تلویحی به امن‌نبودن فلسطین اشغالی تأکید کرد که به منظور بازگشت امنیت، اقدامات متعددی را انجام خواهد داد و همه گزینه‌ها روی میز است.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو فلسطین ایران سوریه


( ۲ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۱
اسرائیل از دروغ گفتن خجالت نمی کشد۔ چون حضورش در منطقه با دروغ سازمان داده شده است۔حتی دروغ به یهودیان۔ انگونه که تورات کتاب مقدس یهودیان میگوید جروبوم با عدم قبول سلیمان فرزند داوود بعد از داوود از سلیمان تبعیت نکرد وبه مصر در خدمت فرعون در امد۔از بعد از سلیمان به یهودیه باز گشت و اسرائیل را برای مدت کوتاهی در شمال یهودیه با کمک فرعون وجدا از یهودیه برمبنای عدم قبول حاکمیت خود یهودی ها تشکیل داد۔اسرائیل ضد یهود سلیمانی بوده است۔اسرائیل هیچ زمانی در اورشلیم نبوده است۔یهودیه واورشلیم در اختیار فرزندان سلیمان بوده است۔اسرائیل یک نام جغرافیای جعلی توسط جروبوم بعد از سلیمان وخارج شدن او از خدمت فرعون مصر برای شمال یهودیه جدا شده بوده است۔سلیمان نزدداسرائیلیون پبامبر وپادشاهی بسیار بد ونزد مسلمانان یکی از با اعتبار ترین پیامبران یهودی است۔ اسرائیل توسط اشور از بین رفت۔ یهودیه تا زمان حمله بابلیان باقی ماند۔اورشلیم ومعبد وقبته السخری ساخت سلیمان و هیچگاه در اختیار اسرائیل نبوده است۔پدر اسرائیل فعلی هم دیزرائیلین نخست وزیر انگلستان از یهودی برگشته ومسیحی شده است۔