در تازه ترین نظرسنجی

جوانان امریکا طرفدار حماس علیه اسرائیلند

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۳۶۶۷ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
تازه ترین نظرسنجی که هفته گذشته توسط موسسه نظرسنجی هاروارد – هریس انجام شده، نشان می دهد که ۵۱ درصد آمریکایی های ۱۸ تا ۲۴ سال، بر این باورند که راه چاره درازمدت منازعه اسرائیلی – فلسطینی، این است که "اسرائیل پایان یابد و به حماس و فلسطینی ها داده شود."
جوانان امریکا طرفدار حماس علیه اسرائیلند

نویسنده: By Social Links forJon Levine

دیپلماسی ایرانی: یک افکارسنجی شوک آور در امریکا نشان می دهد که اکثریت جوانان آمریکایی بر این باورند که اسرائیل "باید پایان یابد و به حماس واگذار شود."

به گزارش روزنامه (چپ میانه) نیویورک پست، این نظرسنجی که هفته گذشته توسط موسسه نظرسنجی هاروارد – هریس انجام شده، نشان می دهد که 51 درصد آمریکایی های 18 تا 24 سال، بر این باورند که راه چاره درازمدت منازعه اسرائیلی – فلسطینی، این است که "اسرائیل پایان یابد و به حماس و فلسطینی ها داده شود."

در این نظرسنجی تنها 32 درصد به یک راه حل دو کشوری باور دارند و 17 درصد هم می گویند که باید از دیگر کشورهای عربی خواست که جمعیت فلسطینی را در خود هضم کنند.

این نتایج، در تقابل کامل با دیدگاه دیگر گروه های سِنی جامعه آمریکا قرار دارد که قاطعانه یک راه حل دو کشوری را ترجیح می دهند. تنها 4 درصد آمریکایی های 65 سال به بالا می گویند که به نظرشان اسرائیل باید پایان یابد.

سناتور راجر مارشال، یک جمهوریخواه از کانزاس، به نیویورک پست گفت: "سوگیری این افراد با نیرویی که از نگاه غرب و امریکا ناملایم است در برابر دمکراسی، یک زنگ بیدار باش برای امریکا و حتی غرب است. پوسیدگی ایدئولوژیک میان جوانان آمریکایی، که از ارزش های بیدارباشی woke values و فرهنگ قربانی Victim Valuesسرچشمه می گیرد، چنان وخیم شده که آنها خود را متقاعد می کنند تا از کسانی حمایت کنند که از آمریکا بیزارند."

60 درصد این گروه جمعیتی می گویند که حملات تروریستی هفتم اکتبرِ حماس را می توان "با توجه به آلام و رنج تحمیل شده بر فلسطینیان توجیه کرد"، موضعی که در کل جامعه سالخورده آمریکا، 27 درصد طرفدار دارد. 

هم زمان، 58 درصد جوانان 18 تا 24 سال موافقند که حماس دوست دارد علیه یهودیان در اسرائیل دست به نسل کشی بزند.

در پاسخ به این سوال که "آیا اسرائیل علیه ساکنان غزه دست به نسل کشی زده است یا صرفا تلاش می کند که از خودش دفاع کند و حماس را نابود کند؟" 60 درصد از این نسل گفته اند که اسرائیل مرتکب نسل کشی می شود؛ دیدگاهی که 37 درصد از کل جامعه سالخورده آمریکا آن را باور دارند. در این میان، 53 درصد جوانان آمریکایی می گویند که دانشجویان باید در درخواست برای "نسل کشی یهودیان" آزاد باشند بی آنکه برایشان پیامدی داشته باشد.

67 درصد جوانان 18 تا 24 سال بر این باورند که "با یهودیان باید به عنوان سرکوبگر رفتار شود چرا که عملا در حال سرکوب فلسطینیانی هستند که مطالبه به حقی جز بازگشت به سرزمینشان ندارند" موضعی که 73 درصد آمریکایی های سالخورده با آن مخالفند و آن را یک "ایدئولوژی نادرست" می خوانند.

منبع: نیویورک پست / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: فلسطینیان فلسطین اسرائیل اسرائیلی ها خاورمیانه حمله اسرائیل به غزه حمله حماس به اسرائیل امریکا جوانان جوانان امریکا


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۰
دیر نیست که در امریکا برضد سیاست های استعمار گرانه سرمایه های صهیونیستی قیام علنی صورت گیرد۔زمانی که سرمایه صهیونیستی کمک خود را به دانشگاهی بعلت توئیت چند دانشجو قطع میکند وفشار بر استعفای رئیس دانشگاه میکند اهداف اموزشی ندارد۔اهداف استعماری دارد۔ یک جماعت را برای مدت طولانی نمی توان فریب داد۔