پاسخ تنبیهی ایران به تحقیرهای اسرائیل

تهران تل آویو را به دوئل دعوت کرد

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۵۷۲۷ خاورمیانه انتخاب سردبیر
اسماعیل فروغی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران تا سه هفته پیش از آن هر نوع حملات تحقیرآمیز اسرائیل را تحمل می کرد و فقط از طریق نیروهای متحدش در منطقه در برابر آن رژیم می جنگید، اما این بار برای اولین بار با حمله ی گسترده ی موشکی و پهپادی از خاک خود بر اسرائیل، مستقیماً وارد میدان جنگ شده، اسرائیل را به دوئل و جنگ تن به تن دعوت کرده است.
تهران تل آویو را به دوئل دعوت کرد

نویسنده: اسماعیل فروغی، روزنامه نگار، داستان نویس و مجری پیشین رادیو تلویزیون ملی افغانستان

دیپلماسی ایرانی: پس از حمله ی اسرائیل بر سفارت ایران در سوریه و در پاسخ آن حملات راکتی و پهپادی گسترده ی ایران بر اسرائیل، و در برابر آن حملات تایید نشده ی اسرائیل براصفهان، آتش بحران و تنش در شرق میانه به چنان سطح خطرناکی بالا گرفته است که اگر جلو آن گرفته و مهار نشود، شعله های سوزنده ی آن تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

ایران تا سه هفته پیش از آن هر نوع حملات تحقیرآمیز اسرائیل را تحمل می کرد و فقط از طریق نیروهای متحدش در منطقه در برابر آن رژیم می جنگید، اما این بار برای اولین بار با حمله ی گسترده ی موشکی و پهپادی از خاک خود بر اسرائیل، مستقیماً وارد میدان جنگ شده، اسرائیل را به دوئل و جنگ تن به تن دعوت کرده است.
 
ایران با این حمله ی مستقیم می خواست به اسرائیل و حامیان امریکایی و غربی اش اذعان بدارد که دیگر تحمل اینهمه حمله ایذایی را ندارد. دیگر نمی خواهد کشتار دانشمندان هسته ای و ده ها فرمانده ارشد نظامی اش و بالاخره حمله ی مستقیم بر حریم سفارتش را که سبب کشتار هفت مستشار بزرگ اقتصادی اش شد، بی پاسخ بگذارد. 

ایران با شلیک ده ها موشک کروز، بالستیک و پهپادهای جنگی در یک زمان، به سیاست صبر استراتژیک اش نقطه ی پایان گذاشت.
 
ایران با حمله ی مستقیم از خاک خود به اسرائیل، می خواست به تمام تجاوزات اسرائیل قاطعانه پاسخ گفته، همه ی تابوها را بشکند و به تمام دریافت های نادرست چندین ساله ی اسرائیل و امریکا نسبت به جرأت و توانایی ایران، نیشخند ماهرانه بزند.

ایران با این حمله ی گسترده ی راکتی می خواست به اهداف زیر دست یابد:

ــ ایران با این حمله ی قدرتمند، می خواست وجهه ی تضعیف شده ی داخلی، منطقه ای و بین المللی اش را تقویت ببخشد.

ــ ایران می خواست به اسرائیل و حامیان امریکایی اش بفهماند که ایران امروز، ایران چهل سال قبل نیست و توانایی این را دارد تا از دو هزار کیلومتر دورتر دشمنان اش را با موشک های بالستیک ساخت خودش مورد حمله ی ویرانگر قرار بدهد.

ــ ایران با این یورش برق آسا به اسرائیل فهماند که هر گاه باز به کنسولگری ای حمله کند، پاسخ سخت تر دریافت خواهد کرد.

ــ و بالاخره شاید ایران می خواست با این حملات گسترده ی راکتی، موشک های دوربرد ساخت خودش را در میدان جنگ هم بیازماید و امتحان کند. 

به هرحال، هرچند اسرائیل ادعای حملات متقابلِ تایید نشده بر اصفهان ایران کرده است؛ اما واقعیت نشان می دهد که حملات ایران به دلایل مختلف بی پاسخ خواهد ماند. اسرائیلِ آسیب پذیر که هم اکنون با چهار جبهه در جنگ است، جنگ با ایران را ازعهده ی خود و حامیان امریکایی اش بیرون می داند.

به باور من اساساً در گام اول رزمنده گان غزه، و پس از آن موشک باران اسرائیل توسط ایران، طلسم شکست ناپذیری خانه ی شیشه ای اسرائیل، این نازدانه ی لیبرالیسم لجام گسیخته را شکسته و هیمنه و هیبت اسرائیل را در منطقه و در جهان فرو ریخته است.

و بالاخره، حقایق ویرانه های غزه به جهان ثابت کرد که وقتی اسرائیل طی هفت ماه تجاوز برغزه بر صد متری زیر پایش نتوانست تسلط بیابد، هرگز نخواهد توانست ایرانی به این مساحت و قدرت رزمی، و ایرانی با این شکوه تاریخی را به زانو در آورد. 

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل حمله ایران به اسرائیل حمله اسرائیل به ایران حمله اسرائیل به غزه حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق جنگ غزه اسماعیل فروغی


( ۱۹ )

نظر شما :