پچپچه‌ها/ رایزنی نمایندگان 10 کشور درباره تحریم ایران / رتبه‌بندی دانشگاه‌هاى جهان

۱۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۲۲ کد : ۵۹۵۳ اخبار اصلی
در این بخش: ورود سازمان بازرسى به مساله واگذاری سهام مخابرات، رتبه‌بندی دانشگاه‌هاى جهان، دست دشمنان قطع می شود، رایزنی نمایندگان 10 کشور درباره تحریم ایران، نگرانی عفو بین الملل از اعدام یکی از متهمان حوادث انتخابات.
پچپچه‌ها/ رایزنی نمایندگان 10 کشور درباره تحریم ایران / رتبه‌بندی دانشگاه‌هاى جهان

ورود سازمان بازرسى به مساله واگذاری سهام مخابرات

ریيس سازمان بازرسى کل کشور از ورود این سازمان به مساله خريد سهام مخابرات از سوى سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام مصطفى پورمحمدى در پاسخ به اين پرسش که آيا سازمان بازرسى کل کشور در مورد فروش سهام مخابرات ورود کرده است گفت: بله مطالعاتى انجام داده‌ايم ولى هنوز به جمع‌بندى کامل نرسيده‌ايم و در حال جمع‌بندى مواردى هستيم که از نظر ما داراى اشکال است که هم آن را به سازمان بورس و هم خصوصى‌سازى اعلام می کنيم.

رئيس سازمان بازرسى کل کشور اضافه کرد: همواره يک نسخه از گزارشى که در حد سران قواست را به مجمع تشخيص مصلحت نيز ارسال مى‌کنيم و عرف ما نيز همين بوده است.

وى در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اينکه برخى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى از احتمال لغو واگذارى سهام مخابرات خبر داده اند آيا سازمان بازرسى نيز به دنبال اين موضوع است گفت: مجلس شروع به کار کرده و از ما نيز دعوت کرده است تا اين موضوع را بررسى کنيم اکنون نمى‌توانم در اين مورد قضاوت کنم.

رتبه‌بندی دانشگاه‌هاى جهان

فهرست 200 دانشگاه برتر جهان توسط سایت معتبر Times Higher Education یا THE منتشر شد و دانشگاه هاروارد به عنوان‌برترین دانشگاه جهان در سال 2009 نشان داد به این زودی‌ها قصد واگذار کردن مقام خود را به عنوان برترین جهان به دانشگاهی دیگر ندارد.

به گزارش همشهرى‌آنلاين، از نکات جالب توجه دیگر در این جدول صعود 117 پله‌ای دانشگاه تهران نسبت به سال گذشته و قرار گرفتن در رتبه 368 جدول در کنار دانشگاه جورجیا و شووای ژاپن است.

10 رتبه اول از میان این فهرست 200 عنوانی به این ترتیب منتشر شده است:

رتبه اول: دانشگاه هاروارد آمریکا - رتبه دوم: دانشگاه کمبریج انگلستان- رتبه سوم: دانشگاه ییل آمریکا - رتبه چهارم: دانشگاه کالج لندن انگلستان - رتبه پنجم: دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج لندن انگلستان - رتبه هفتم: دانشگاه شیکاگو آمریکا - رتبه هشتم: دانشگاه پرینستون آمریکا - رتبه نهم: موسسه تکنولوژی ماساچوست - رتبه دهم: موسسه تکنولوژی کالیفرنیا امریکا.

مشابه سال‌های گذشته بیشترین بخش این فهرست به نام دانشگاه‌های امریکایی اختصاص یافته و 87 دانشگاه از این کشور در این لیست 399 تایی حضور دارند و پس از آن انگلستان با 47 دانشگاه بیشترین جایگاه را در این فهرست به خود اختصاص داده است.

احمدی نژاد: در مقابل گروه هايى از مردم خود قرار نمى‌گيریم

محمود احمدى‌نژاد با بيان اينکه ملت ايران همدل و متحد به دنبال پى‌گيرى آرمان‌هاى بلند انقلاب اسلامى است گفت: ‌دنيا بداند ملت ايران دست در دست هم و در مسير امامت و ولايت سر سوزنى از مواضع انقلابى عقب‌نشينى نخواهند کرد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان براى ايجاد گسست و دو دستگى ميان ملت ايران، با تاکيد بر يکپارچه و متحدبودن همه ايرانيان تصريح کرد: ملت ايران هيچ‌گاه فريب طراحى‌هاى شوم دشمنان را براى ايجاد تفرقه نخواهد خورد و هرگز به جاى مبارزه قاطع با استکبار در مقابل گروه هايى از مردم خود قرار نمى‌گيرد.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: ملت ايران دست دشمنان و زبان عناصر وابسته به بيگانگان را در هر لباس، چهره و هر عنوانى که باشند، مى‌شناسد و آن را قاطعانه قطع خواهد کرد.

رایزنی نمایندگان 10 کشور درباره تحریم ایران

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: امریکا در این هفته (هفته گذشته) دیداری محرمانه را با نمایندگان 10 کشور در واشنگتن سازماندهی کرد که طی آن گزینه های تحریم های جدید علیه ایران بررسی شدند.

خبرگزاری مهر به نقل از این روزنامه می نویسد: دیدار "ائتلاف همنظران" روز چهارشنبه در وزارت دارایی آمریکا برگزار شد و در آن نمایندگان گروه "هفت" (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن) و همچنین استرالیا، کره جنوبی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی شرکت داشتند.

این اجلاس را "استوارت لوی" معاون وزیر دارایی امریکا آغاز کرد که مسئول موضوع ایران در این وزارتخانه است. باقی مباحث را "دانیل گلیزر" معاون دستیار وزیر دارایی ادامه داد.

این روزنامه امریکایی می افزاید: ماموریت چنین دیداری که برای اولین بار برگزار می شد، "ایجاد سازش درباره مسئله تحریم های اقتصادی جدید بود، با این هدف که ایران را به خاطر برنامه هسته ای آن مجازات کرد".

این روزنامه ادامه می دهد: قابل ذکر است که چین و روسیه که عدم تمایل خود به اعمال تحریم علیه ایران را اعلام کرده بودند، حضور نداشتند" و این در حالی است که "هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه هفته آینده عازم مسکو می شود و انتظار می رود که موضوع ایران در دستور کاری مذاکرات وی با مقامات روسیه باشد.

به نوشته این روزنامه، در مذاکرات مجموعه گسترده ای از تحریم های مورد بررسی قرار گرفتند. نمایندگان امریکا درباره هشت عرصه احتمالی برای تدابیر خود درباره ایران گفتگو کردند. از جمله درباره مسدودسازی دسترسی ایران به پروژه های پالایشگاهی و تصفیه، جریمه شرکت های بیمه ایرانی، محدودسازی کشتیرانی ایران در آب های بین المللی و امکان تحریم بخش بانکی ایران صحبت شد. علاوه بر این، نمایندگان آمریکا بررسی مسئله احتمال تحریم مقامات ایران از جمله ممنوعیت انجام سفرهای بین المللی برای آنها را پیشنهاد دادند.

نگرانی عفو بین الملل از اعدام یکی از متهمان حوادث انتخابات

سازمان عفو بین الملل و دولت فرانسه ادعا کردند یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ایران به اعدام محکوم شده است.

به گزارش بی بی سی، سازمان عفو بین الملل و فرانسه روز جمعه صدور حکم اعدام محمدرضا علی زمانی، یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات در ایران را محکوم کرده اند.

شبکه خبری روسی "وستی" نیز به نقل از روزنامه گاردین اطلاع داد: متهم "محمد علی زمانی"، 37 سال سن دارد که بر اساس اتهامات وارده به عراق سفر کرده بود و در آنجا نظامیان آمریکایی به او ساخت سلاح شیمیایی را آموخته بودند و گویا او درصدد انجام سوءقصد به جان مسئولان بلندپایه ایران بود.

بر اساس گزارش این روزنامه بریتانیایی، زمانی به توطئه چینی علیه نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت در انجمن پادشاهی ایران که از سوی مقامات تهران گروهکی تروریستی شناخته می شود، اقرار کرده است. در عین حال این روزنامه می نویسد که طرفداران محکوم، تایید می کنند که او تحت فشار شهادت داده و اعتراف کرده است.


نظر شما :