سرخط اخبار - آرشیو

تحليل آبزرور: پيروزى جناح رايس بر جناح چنى

انجام مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا درباره مسائل عراق، در پشت پرده، مسائل زیادی را به همراه دارد که مهمترین آن سرگردانی دولت بوش در میان نظرات متفاوت اعضای کابینه خود درباره بهبود روابط ایران و آمریکا است.

ادامه مطلب

تحليل تايمز: راه خروج براى هر دو طرف

ايران و آمريکا قرار است گفت‌وگوهايى بى سابقه را برگزارکنند که مى‌تواند به ذوب شدن يخ روابط ديپلماتيک دو طرف بيانجامد. گفت‌وگوها که ميزبان آن نورى المالکى، نخست وزير عراق است، منحصرا براى تمرکز برمسايل عراق طراحى شده است؛ اين را هر دوطرف مى‌گويند که روابط ديپلماتيک‌شان بيش از يک ربع قرن سرد بوده است.

ادامه مطلب

تحليل فايننشال تايمز؛ سازماندهى مذاکره کارى دشوار

ایران در بغداد در حالی وارد گفتگو با آمریکا می شود که مطمئن است وضعیت در عراق به نفع آن است. اما ایران بسیار محتاط است که ممکن است واشنگتن امیدها برای تغییر نظام در ایران را کنار نگذاشته باشد و یا ممکن است بمباران تاسیسات هسته ای آن را مد نظر داشته باشد.

ادامه مطلب

تحليل اينديپندنت؛ موقعيت کم نظير براى گفتگو

گفتگوهای بین مقامهای آمریکایی و ایرانی در بغداد نشان دهنده نرم شدن موضع رئیس جمهوری آمریکاست. آمریکایی و ایرانی در بغداد با هم دیدار می کنند. این یک موقعیت کم نظیر برای گفتگو بین دو کشوری است که خواسته اند بر نگرانی های امنیتی مشترک خود درعراق تمرکز کنند.

ادامه مطلب