دفاع جان کری از ادامه حملات پهپادهای آمریکایی

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۲۲ کد : ۱۹۱۶۹۰۷ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پس از کشته شدن مرد شماره دو طالبان پاکستان در حمله یک پهپاد آمریکایی، از مشروعیت حملات پهپادهای آمریکا در جنگ علیه القاعده و طالبان دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنار گوئیدو وستروله، همتای آلمانی خود گفت: با وجود رویکرد اولیه ما درخصوص بازداشت و تحت تعقیب قرار دادن تروریست ها، این اقدام مرگبار که همان استفاده از حملات پهپادهاست برای حفاظت از زندگی شهروندان آمریکا امری ضروری محسوب می شود. اقدامات ما قانونی است. ما در حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی آسیب دیدیم و کنگره آمریکا به صورت هماهنگ استفاده از زور را برای مقابله با تروریست ها به رسمیت شناخت.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفته های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را که 23 مه سال جاری میلادی اعلام کرده بود باید خط مشی جدیدی درخصوص حملات پهپادها مطرح شوند و مورد بررسی قرار گیرند، به چالش کشیده است.

بر اساس خط مشی جدید اوباما حملات پهپادها تنها باید برای مقابله با حملات دائمی و زمانی که دستگیری مظنون تحت تعقیب میسر و امکان پذیر نیست، صورت گیرد و در صورت امکان غیرنظامیان نباید مورد هدف قرار گیرند.

در جریان حمله یک پهپاد در روز چهارشنبه هفته گذشته "ولی الرحمان"، مرد شماره دو طالبان پاکستان کشته شد؛ اقدامی که از سوی طالبان نیز مورد تایید قرار گرفت.

کلید واژه ها: آمریکا حملات


نظر شما :