کابل: حملات موشکی پاکستان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۳۶۷۰۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور به رهبری «حامد کرزی» در آخرین نشست خود، موضوع حملات موشکی پاکستان به این کشور را مورد بحث و برسی قرار داد.

شرکت کنندگان این نشست تأکید کردند که حملات مرزی پاکستان را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

در این اطلاعیه آمده است: پاکستان علاوه بر فعالیت‎های خرابکارانه و تداوم حمایت از تروریسم به وسیله ارتش خود توافقات دوجانبه کابل-اسلام آباد، قوانین و اصول بین المللی و حسن همجواری را نقض کرده و در چند روز گذشته حملات موشکی به مناطق «دانگام» و «شیگل» ولایت کنر را افزایش داده است.

در ادامه این نشست، نهادهای امنیتی افغانستان مدارکی را ارائه کرد که نشان می‎دهد پاکستان به تعهدات خود مبنی بر مبارزه با تروریسم پای بند نبوده و به فعالیت‎های حمایتی از طالبان ادامه داده زیرا حضور نظامیان و مشاوران پاکستانی در صفوف تروریست‎ها در افغانستان افزایش یافته است.

شورای امنیت ملی افغانستان حمله به منطقه «حصارک» ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان را با حمایت مشاورین پاکستانی عنوان و از همکاری فرمانده این منطقه برای همکاری با نیروهای نظامی افغان استقبال کرد.

چند روز پیش حدود هزار تروریست به منطقه حصارک ولایت ننگرهار حمله کردند که در نهایت این حمله با شکست مواجه و 134 تروریست کشته شدند.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :