رژیم صهیونیستی آمار فلسطینی‌های مبتلا به کرونا در قدس شرقی را پنهان می‌کند

۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۹۰۵۳۹ سرخط اخبار

رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر در قدس شرقی، آمار فلسطینی‌های مبتلا به کرونا در این منطقه را مخفی نگه داشته و بر نگرانی‌ها دامن زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرت بهداشت رژیم صهیونیستی هر روز اطلاعات مربوط به تعداد مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی را منتشر می‌کند اما موضوعی که قابل توجه است عدم اعلام تعداد مبتلایان به کرونا در قدس شرقی است.

بر اساس گزارش وبگاه اماراتی «العین»، ۳۳۰ هزار فلسطینی در قدس شرقی زندگی می‌کنند اما تعداد مبتلایان به کرونا در میان آنها همچنان رازی است که تل‌آویو آن را افشا نکرده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی که امروز (یکشنبه) تعدا مبتلایان به کرونا را ۸۰۱۸ و تعداد فوتی‌ها را ۴۶ تن اعلام کرد، می‌گوید شهر قدس (شرقی و غربی) از نظر تعداد مبتلایان در رتبه اول است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که رژیم صهیونیستی به صورت غیرقانونی بر قدس شرقی مسلط شده و آماری رسمی از وزارت بهداشت این رژیم درباره این منطقه صادر نشده، تعداد واقعی مبتلایان به کرونا در این منطقه مشخص نیست و برخی آمار از ابتلای ۳۸ نفر و برخی دیگر از ابتلای ۱۹ نفر خبر می‌دهند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس به العین گفت: ما آمار دقیق و واقعی مبتلایان به کرونا در قدس شرقی را نمی‌دانیم زیرا اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر این آمار را اعلام نمی‌کند. برخی آمار از متخصصان بخش پزشکی در دست است اما دقیق نیست.

عدم اعلام آمار رسمی مبتلایان در قدس شرقی باعث ادامه شایعات و نگرانی بیشتر فلسطینی‌ها شده است.

کلید واژه ها: اسرائیل ویروس کرونا


نظر شما :