جنگ تمام عیار علیه خانواده ها و بیمارستان ها در غزه

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۳۷۱۰ اخبار اصلی خاورمیانه
رژیم صهیونیستی برای هفتاد و چهارمین روز به تجاوزات خود در تمام نقاط نوار غزه ادامه می‌دهد و طی این مدت  اشغالگران در کنار جنگ با بیمارستان عملا قتل عام خانواده های فلسطین را در هم در دستور کار دارد. در همین راستا صهیونیست ها در دو کشتار جدید در رفح و جبالیا زد تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ تن را به شهادت رساندند.  با این آمار مجموع کل کشته شدگان در غزه به بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر می رسد و بیش از ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند.  در فقزه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه یک عشیره فلسطینی را به طور کامل قتل عام کرد. در بمباران‌های منطقه الصبره در جنوب شهر غزه  ۱۰۹ نفر از عشیره دغمش قتل عام شده و به شهادت رسیدند.
جنگ تمام عیار علیه خانواده ها و بیمارستان ها در غزه

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: رژیم صهیونیستی برای هفتاد و چهارمین روز به تجاوزات خود در تمام نقاط نوار غزه ادامه می‌دهد و طی این مدت  اشغالگران در کنار جنگ با بیمارستان عملا قتل عام خانواده های فلسطین را در هم در دستور کار دارد. در همین راستا صهیونیست ها در دو کشتار جدید در رفح و جبالیا زد تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ تن را به شهادت رساندند.  با این آمار مجموع کل کشته شدگان در غزه به بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر می رسد و بیش از ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند.  در فقزه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه یک عشیره فلسطینی را به طور کامل قتل عام کرد. در بمباران‌های منطقه الصبره در جنوب شهر غزه  ۱۰۹ نفر از عشیره دغمش قتل عام شده و به شهادت رسیدند.

هم جینی در جریان حمله دیروز سه شنبه به دو منزل در رفح در جنوب غزه، هشت فلسطینی شهید شدند که در میان آنها «عادل زعرب» خبرنگار فلسطینی نیز به چشم می خورد. از سوی دیگر «اسماعیل ابوعمر» خبرنگار فلسطینی به الجزیره گفت که در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، دستکم ۲۵ نفر شهید شدند. منابع فلسطینی از بمباران اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه نیز خبر دادند. همزمان رسانه های فلسطینی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به منزل خانواده زعرب در رفح در جنوب غزه، فیلمی از تلاشهای نیروهای امدادی برای خارج کردن یک دختر بچه مجروح از زیر آوار منتشر کردند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفت: حدود ۴۵۰ فلسطینی به شدت مجروح در شمال غزه در داخل خانه‌های خود محبوس شده‌اند و نمی‌توانند مراقبت‌های پزشکی دریافت کنند. انتقال ندادن مجروحان و مداخله نکردن فوری برای نجات جان آنها به منزله اعدام میدانی است. این نهاد افزود: ما از سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم تا با اطمینان از هماهنگی فوری برای ایجاد یک کریدور امن که بتواند آمبولانس‌ها را قادر سازد مجروحان را به بیمارستان‌های جنوب نوار غزه منتقل کنند، به درخواست ما پاسخ دهند. با توجه به کشتار گسترده خانواده های فلسطینی توسط صهیونیست ها، سازمان ملل متحد اعلام کرد که نوار غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای زندگی کودکان تبدیل شده‌است و نیاز به آتش بس فوری و پایدار در این باریکه وجود دارد.

از طرف دیگر هم سازمان بهداشت جهانی عنوان داشت که توانایی بیمارستان ناصر در جنوب غزه برای کار به شدت کاهش یافته و کارکنان آن با آسیب مواجه هستند. در همین باره سخنگوی یونیسف ضمن ابراز نگرانی نسبت به اینکه بیمارستان‌هایی که کودکان قطع عضو در آن درمان می‌شدند اکنون به قتلگاه آنها تبدیل شده‌اند، تاکید کرد، بیمارستان «ناصر» در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته دو مرتبه در معرض حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این اظهارات سخنگوی یونیسف پس از شهادت یک نوجوان فلسطینی درپی حمله رژیم اشغالگر به بیمارستان ناصر ایراد شد. روز یکشنبه دینا ابومحسن (۱۳ ساله) در اثر حملات توپخانه اشغالگران که ساختمان زایشگاه داخل بیمارستان ناصر در شهر خان یونس را هدف قرار داد، به شهادت رسید. شهید ابومحسن پیش از این در جریان بمباران خانه‌ای در محله الامل در خان یونس، پدر و مادر، دو برادر و یکی از پاهای خود را از دست داده بود.

ارتش اشغالگر هم چنین بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرد. دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: نیروهای اشغالگر بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرده و ۲۴۰ نفر از جمله ۸۰ کادر پزشکی، ۴۰ بیمار و ۱۲۰ آواره را در داخل بیمارستان بدون آب، غذا یا دارو دستگیر کردند و مانع از رفت و آمد بین بخش‌ها شدند.

وی افزود: آنها همچنین شش کارمند بیمارستان را دستگیر کردند که در میان آنها مدیر بیمارستان، دکتر احمد مهنا همچنین یک بیمار و یک همراه نیز هستند. سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: از سکوت بین‌المللی تعجب می‌کنیم که قتل عام نیروهای اشغالگر اسرائیل در شمال غزه را در سایه کمبود خدمات بهداشتی در نتیجه تخریب بیمارستان‌ها و از کار انداختن آنها مشاهده می‌کنند و کار نمی‌کنند، این یعنی اشغالگران بر نسل کشی مردم غزه اصرار دارند. القدره تاکید کرد: اشغالگران از مکانیسم خروج مجروحان از غزه به عنوان سلاحی جدید استفاده می‌کنند تا آنها را قبل از اینکه برای مداوا به خارج بروند، بکشند. مجروحان در نتیجه ناتوانی ما در ارائه خدمات پزشکی به آنها در جنوب نوار غزه جان خود را از دست می‌دهند.

اینها علاوه بر آن است که منابع حقوق بشری اعلام کردند که میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه از رنج‌های بی‌شمار ساکنان غزه در سایه حمله رژیم صهیونیستی و اقدامات ددمنشانه نظامیان صهیونیست خبر داد. این مرکز حقوق بشری بیان کرد: ۷۱ درصد از ساکنان غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند. همچنین ۹۸ درصد از ساکنان از مصرف ناکافی مواد غذایی رنج می‌برند. مرکز یاد شده در گزارش خود اعلام کرد: ۶۴ درصد از ساکنان غزه برای رفع گرسنگی به میوه و خوراک خام و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، روی آورده‌اند. این مرکز حقوق بشری اعلام کرد: میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است. از سوی دیگر یک کودک فلسطینی در ویدئویی به تشریح رنج ساکنان غزه و گرسنگی ساکنان آن پرداخت.

-    سازمان ملل: یک دادگاه ویژه در مورد جنگ غزه تشکیل شود

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه شد. به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» خاطرنشان کرد، فرار از مجازات در جنگ غزه قویا به چشم می‌خورد و ممکن است نیازی به ایجاد یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه، وجود داشته باشد. گریفیث در ادامه افزود، سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه دقیق‌تر از حملات به شمال این باریکه است و این موضوع ناامیدکننده است.  

وی در ادامه تاکید کرد که شمار قربانیان ناشی از بیماری‌ها شاید چندین برابر بیشتر از تعداد کشته‌های ناشی از بمباران نوار غزه باشد و پیش‌بینی می‌شود این آمارها با آغاز آواربرداری افزایش یابد. گریفیث ماه گذشته میلادی طرح ۱۰ بندی را برای آنکه رژیم صهیونیستی خویشتنداری نشان دهد، آماده کرد که شامل ایجاد مراکز توزیع کمک‌ها بود. او در این خصوص به فایننشال تایمز گفت: «من این طرح را به سطل آشغال انداختم. خیلی احمق بودم که فکر می‌کردم چنین طرحی معنادار است. ما سرمان را برگرداندیم و حقیقت را فهمیدیم؛ جنگ هنوز تمام نشده‌ است. جنگ حتی به وسط راه خود نرسیده‌ است. من فکر نمی‌کنم که هنوز هم این جنگ به نیمه راه رسیده باشد. ما هنوز باید هفته‌ها و هفته‌ها شاهد این جنگ وحشیانه باشیم.» قبل از شروع جنگ اخیر علیه غزه، در هر روز ۵۰۰ کامیون کمک از گذرگاه‌های مختلف وارد غزه می‌شدند. روز قبل از انجام این مصاحبه گریفیث با فایننشال تایمز، ۱۰۰ کامیون کمک از گذرگاه رفح در مرز با مصر وارد غزه شدند. این گذرگاه ظرفیت مدیریت ورود کامیون‌های بیشتر را ندارد.

 

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین نوار غزه حماس بنیامین نتانیاهو جنایت


( ۱ )

نظر شما :