واکنش‌ها به جنگ طلبی نتانیاهو

ایران ما را موشک‌باران می‌کند

۱۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۷ کد : ۱۹۰۶۳۱۴ سرخط اخبار

 رئیس سابق دیوان عالی اسرائیل و رئیس کمیته تحقیق جنگ 33 روزه، امروز در مصاحبه با رادیو اسرائیل شدیدترین انتقادات خود را متوجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «الیاهو وینوگراد» رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی، امروز از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به دلیل عنوان کردن اظهارات «غیرمسئولانه» مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

وینوگراد یکی از شخصیت های بسیار مشهور اسرائیلی ها به شمار می رود. وی در سال 2008 رئیس کمیته تحقیق رژیم صهیونیستی در مورد جنگ 33 روزه با حزب الله بود. او در گزارشی که به «گزارش وینوگراد» معروف شد، از کابینه وقت رژیم به دلیل عدم آمادگی ارتش انتقاد کرده و رسما اعلام کرد که اسرائیل چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ لجستیکی از حزب الله لبنان شکست خورده است.

وی که امروز با رادیو اسرائیل مصاحبه می کرد، گفت که به عقیده او کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به جمع بندی گزارش سال 2008 توجه نکرده و به همین دلیل هم اکنون «همه ما در مشکلی بزرگ گرفتار شده ایم».

همه می گویند حمله نکن، آیا فقط نتانیاهو باید تصمیم بگیرد؟

وینوگراد سپس انتقادات بی سابقه خود را اینطور ادامه داد: «تمام سران مراکز امنیتی، از شین بت (اداره امنیت داخلی اسرائیل) تا موساد، هم سران سابق و هم سران کنونی، همه می گویند که حمله نکنید. آیا فقط باراک و نتانیاهو باید تصمیم بگیرند؟ نتانیاهو گفته است که «من مسئولیت می پذیرم» و «اگر مشکلی باشد این خطای من بوده»، خوب این خیال مرا راحت می کند، اما آیا مشکل ما را نیز حل می کند؟»وی می افزاید: «اگر حمله کنیم، نه تنها ایران به مراکز استراتژیک اسرائیل حمله موشکی می کند، بلکه حزب الله نیز برای کمک به ایران فرصت می یابد، و همینطور حماس از غزه و صحرای سینا. خلاصه بگویم، باید منتظر بارانی از موشک ها باشیم که از هر طرف بر سر ما می بارد، که من نمی دانم جبهه داخلی چقدر برای این وضعیت آماده است. ما گزارش هایی از رسانه ها می بینیم که نشان می دهد جبهه داخلی فاصله زیادی تا آمادگی مطلوب دارد».

نتانیاهو از همه بیشتر حرف می زند

وینوگراد که به نظر می رسد به شدت از اظهارات جنگ طلبانه نتانیاهو عصبانی است، ادامه می دهد: «نتانیاهو از دست کسانی که زیاد حرف می زنند عصبانی است. اما خود او این کار را (زیاد حرف زدن) بهتر از هرکس دیگری بلد است. می خواهی کاری بکنی؟ خب، بنشین و خفه شو! پنهانی برای حمله کردن تصمیم بگیر و اگر تصمیم گرفتی، حمله کن! اما اینطور که تو حرف میزنی، ایرانی ها قادر خواهند بود تا آماده شده و موشک های بیشتری را به سمت ما نشان روند».

وی هشدار می دهد که حمله به ایران می تواند آسیبی همیشگی به اسرائیل وارد کند و می افزاید: «شما در حال به خطر انداختن تمام اسرائیل هستید، تمام آنچه را که ساخته ایم، چه فیزیکی و چه اقتصادی».

او به صحبت های ایهود باراک که گفته بود در صورت حمله ایران، 500 اسرائیلی کشته می شوند نیز اشاره کرده و گفت: «شما فکر می کنید که می دانید؟ نمی دانم این ها بر چه اساسی هستند. این نهایت بی مسئولیتی است».

در پایان این مصاحبه، رادیو اسرائیل هم اشاره کرده است که وینوگراد نیز با صحبت های امروز خود به صف طویلی از مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی پیوست که علنا مخالفت صریح خود با اظهارات جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو را عنوان کرده اند.

کلید واژه ها: اسرائیل رژیم صهیونیستی نتانیاهو


نظر شما :