اولویت ایران است یا امنیت داخلی؟

۲۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۹۰۷۸۵۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: دکتر اسدالله اطهری در گفتگویی با دیپلماسی ایرانی به دلایل برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی اشاره کرده و از سرایت بهار عربی به این سرزمین سخن می گوید: آنچه که امروز در اسرائیل شاهد آن هستیم ریشه در گذشته و اعتراض های مردمی در سرزمین های اشغالی دارد. علاوه بر این وجود جریان افراط در بخش هایی از بدنه حاکمیت سبب شده تا اندازه ای جو داخلی این رژیم پر آشوب باشد.  در کنار این مشکلات داخلی که در اسرائیل وجود دارد، اعتراض های اسلام گرایان و عوامل خارجی نیز وجود دارد که بر پیچیدگی های مسائل رژیم صهیونیستی افزوده است.

وی در خصوص ورود پهباد ناشناس به حریم هوایی رژیم صهیونیستی بر این باور است که نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ظرف چند روز اخیر  برای نخستین بار شاهد حضور هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آسمان اسرائیل بودیم که یکی از آنها شناسایی شده است. رادیکالیسمی که نتانیاهو سیاست های خود را بر آن بنا کرده است، امنیت ملی رژیم  اسرائیل را در معرض خطر قرار داده است. حال چنین رژیمی که آسیب پذیر است نمی تواند تهدید کننده کشور دیگری باشد.

این کارشناس مسائل اسرائیل درباره محبوبیت کم شده نتانیاهو گفت، کابینه نتانیاهو یکی از رادیکال ترین کابینه های تاریخ اسرائیل بوده است. امروزه به نظر می رسد باتوجه به اتفاقاتی که در خاورمیانه و مسائلی در رابطه با دموکراتیزه شدن کشورها در همسایگی رژیم صهیونیستی رخ می دهد، ممکن است مردم در سرزمین های اشغالی نیز به نتایج جدیدی رسیده باشند که اولویت ها چیست؟ آیا مسائل اقتصادی و مشکلات داخلی را باید مدنظر قرار داد و یا بر طبل دشمنی و حمله به ایران  و یا تجاوز به خاک لبنان کوبید. مسلم است که مسائل داخلی اسرائیل است که حتی امنیت داخلی آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

متن کامل مصاحبه را در اینجا بخوانید

کلید واژه ها: اسرائیل رژیم صهیونیستی نتانیاهو


نظر شما :