آمریکا کمک‌ها به اسرائیل را کُند کرده است؟!

تضمین‌های تل آویو به قاهره پیش از یورش احتمالی به رفح

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۵۰۶۲ اخبار اصلی خاورمیانه
با آغاز ماه مبارک رمضان تصور بر آن بود که شدت جنایات صهیونیست ها کاسته شود، اما آغاز این ماه هم موتور کشتار اشغالگران را خاموش نکرد و با همان شدت سابق به کارش ادامه می دهد و این رژیم در صد و شصت و دومین روز از جنگ نسل کشی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.
تضمین‌های تل آویو به قاهره پیش از یورش احتمالی به رفح

حسین فاطم، رزوانه نگار

دیپلماسی ایرانی: با آغاز ماه مبارک رمضان تصور بر آن بود که شدت جنایات صهیونیست ها کاسته شود، اما آغاز این ماه هم موتور کشتار اشغالگران را خاموش نکرد و با همان شدت سابق به کارش ادامه می دهد و این رژیم در صد و شصت و دومین روز از جنگ نسل کشی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت. به گزارش الجزیره، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه بامداد روز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته بیش از ۱۲ خانه امن را هدف قرار داد و یک کشتار کامل علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان را ثبت کرد. به گزارش دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، ارتش اشغالگر با بمباران خانه‌ خانواده طباطیبی در غرب اردوگاه جدید در النصیرات در وسط نوار غزه دست به کشتار زد و ۳۶ شهید برجای گذاشت که اکثر آنها را کودکان و زنان باردار تشکیل می‌دادند. 

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، دولت آمریکا، جامعه بین‌المللی و اشغالگران صهیونیست را مسؤول تشدید این جنایات و کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع و نیز مسؤول عواقب و انعکاسات این جنایات جنگی دانست. این دفتر از همه کشورهای آزاد جهان خواست تا برای توقف جنگ نسل کشی که برای صد و شصت و دومین روز متوالی و برای ششمین ماه متوالی ادامه دارد، به اشغالگران فشار بیاورند. رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که در بمباران خانه‌ها و ساختمان‌های در شهر غزه، اردوگاه النصیرات و شهر رفح بیش از ۸۰ شهروند شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که نیروهای اشغالگر یک ساختمان مسکونی هفت طبقه را در نزدیکی بیمارستان الشفا در شهر غزه بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد که تعداد زیادی از آنها هنوز زیر آوار هستند. به گزارش رسانه‌های محلی که از وجود افراد مفقود خبر دادند، نیروهای اشغالگر همچنین یک خانه مسکونی در خیابان الجلاء در شهر غزه را نیز بمباران کردند. همچنین گزارش شد که بر اثر حمله نیروهای اشغالگر به خانه‌ای در محله التفاح در شهر غزه دست کم پنج نفر شهید و تعدادی مجروح شدند و تعدادی نیز در بمباران یک خانه در محله النصر در شهر غزه جان باختند. همچنین توپخانه‌های اشغالگر چندین محل در شهر بیت حانون در شمال نوار غزه را بمباران کردند و بمب‌های آتش زا را به آسمان این شهر شلیک کردند. روزنامه‌نگار علم الدین صباح همچنین از وجود «ده‌ها مفقود در زیر آوار ساختمان هدف‌گیری شده توسط هواپیماهای اشغالگر در محله الرمال در مرکز نوار غزه خبر داد.» وی خاطرنشان کرد که اشغالگران مسجد العلمین را نیز هدف قرار داده‌اند.

در اردوگاه جبالیا در شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز، نیروهای اشغالگر یک خانه مسکونی را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان زخمی شدند. خبرنگار المیادین هم گزارش داد که بر اثر این حمله تعدادی مجروح به بیمارستان تخصصی کویت منتقل شدند. در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در منطقه خربة العداس در شهر رفح در جنوب نوار غزه، سه فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی و شمالی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

-    در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد

وضعیت غزه به قدری بحرانی است که یک مقام سازمان ملل تاکید کرد که «پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند». وی خاطرنشان کرد که ۱۸۰ زن هر روز در نوار ویران شده غزه در حالی که از گرسنگی و کم‌آبی رنج می‌برند، زایمان می‌کنند. به گزارش ایسنا، دومینیک آلن، مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در قدس گفت: «شخصاً غزه را در این هفته به‌خاطر میلیون‌ها زن و دختر، برای ۶۵۰ هزار دختر در سن باروری به‌ویژه برای ۱۸۰ زنی که هر روز زایمان می‌کنند، وحشت‌زده ترک کردم.» به نقل از لوریان لو ژور، او توانست از بیمارستان‌هایی که هنوز خدمات زایمان در شمال نوار غزه را ارائه می‌دهند، بازدید کند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۳۱ هزار نفر از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

دومینیک آلن عنوان می‌کند: «پزشکان می‌گویند که دیگر نوزادان با اندازه طبیعی نمی‌بینند. از سوی دیگر، به طرز غم‌انگیزی، آنها شاهد تولد نوزادان مرده و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان هستند. این مادران باید فرزندان خود را در آغوش خود بگیرند، نه در کاور جسد.» وی همچنین بر کمبود مواد بیهوشی برای سزارین سخن گفت و امتناع مقامات صهیونیستی از ارسال محموله‌های خاص کمک‌های صندوق جمعیت ملل متحد را محکوم کرد. او گفت: «اگر بتوانم تصویری از آنچه در غزه دیدم و احساس کردم، شنیدم ترسیم کنم، این یک کابوس بزرگ‌تر از یک بحران انسانی است، این بحران «انسانیت» است. بدتر از آن چیزی که بتوانم توصیف کنم، آنچه عکس‌ها نشان می‌دهند، بیشتر از آن چیزی است که تصورش را بکنید.» او در حالی که دستانش را روی دهانش گذاشت، ادامه داد: هرکسی را که دیدیم یا با آنها صحبت کردیم لاغر و گرسنه بودند و همه این حرکت را در جستجوی غذا انجام می‌دهند. آلن همچنین عبور از یک ایست بازرسی نظامی را روایت کرد، جایی که کودکی، شاید پنج ساله، با ترس راه می‌رفت، دست‌هایش را در هوا بالا برده بود در حالیکه خواهرش با پرچمی سفید پشت سر او راه می‌رفت.

-    تضمین‌های رژیم صهیونیستی به مصر پیش از یورش احتمالی به رفح

با وجود فاجعه انانی در غزه و به خصوص مناطق جنوبی این باریکه، رژیم صهیونیستی کماکان مُصر به انجام عملیاتی زمینی در رفح است و در این راستا این رژیم طی رایزنی‌های اخیر خود با مصر درباره یورش احتمالی‌اش به رفح، به قاهره درمورد نگرانی‌هایش از آغاز موج آوارگان اطمینان‌هایی داد. یک منبع مصری ویژه در گفت‌وگو با وبگاه «العربی الجدید» اظهار کرد: به تازگی رایزنی‌های امنیتی مصر و «اسرائیل» درباره عملیات نظامی احتمالی اشغالگران در شهر رفح علنی شد. این منبع گفت: طرف مصری از «اسرائیل» تعهداتی گرفت مبنی بر اینکه در صورت اجرای این عملیات، آن طبق اصول مشخصی همراه با در نظر گرفتن نگرانی‌های مصر از جمله نگرانی آن از آغاز موج‌های کوچ دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در نتیجه این عملیات نظامی خواهد بود.   بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه تاکید کرد: کابینه جنگ درباره لزوم استمرار عملیات زمینی در غزه از جمله منطقه رفح برای «نابود کردن» پتانسیل‌های نظامی جنبش حماس توافق نظر دارد.

البته این منبع مصری تاکید کرد که هم چنان بزرگترین نگران قاهره مرحله پس از یورش به رفح است چراکه با یورش به این شهر و پایان درگیری اخیر در جنوب غزه در صورتی که ارتش اشغالگر بتواند بقیه فرماندهان حماس و بخش عمده‌ای از مقاومت مسلحانه فلسطین در نوار غزه را «نابود کند»، مشکل بزرگتر برای مصر نحوه برخورد با شرایطی خواهد بود که رژیم اشغالگر در نوار غزه اعمال خواهد کرد. منبع یاد شده در ادامه گفت: اینکه «اسرائیل» در نوار غزه مستقر شده و پس از حمایت نظامی و سیاسی گسترده‌ای که در پنج ماه گذشته از آمریکا و دیگر کشورها همانند آلمان و فرانسه دریافت کرد، قدرت نظامی آن افزایش یافته، عامل نگرانی مصر شده و قطعا نگرانی امنیتی جدی را در مرزهای شرقی آن ایجاد خواهد کرد.

-    آمریکا کمک‌ها به اسرائیل را کُند کرده است؟!

درپی تشدید اختلافات میان رئیس جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه حملات به نوار غزه، یک رسانه عبری زبان از کاهش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو پرده برداشت. شبکه عبری زبان «کان» در این باره خبر داد که واشنگتن کمک‌های نظامی به اسرائیل را کاهش داده است. طبق گزارش این شبکه، این اقدام در سایه تشدید بحران میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا صورت گرفته است. شبکه آمریکایی ABC  نیز به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست اعلام کرد که آمریکا شروع به تاخیر در ارائه برخی کمک‌های نظامی به رژیم اشغالگر کرده است.

وی که به دلیل حساسیت موضوع حاضر به افشای نامش نشده است، گفت: محموله‌های کمک‌های نظامی آمریکا در آغاز جنگ بسیار سریع می‌رسیدند، اما این روند امروز بسیار کند است. با این حال، مقامات آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز اعلام کردند که کاهش کمک‌ها صحت ندارد و هیچ تغییری در سیاست آمریکا و وعده‌های کمکی که پیشتر به رژیم صهیونیستی داده بود، وجود ندارد. این مقامات گفتند که دولت آمریکا در تلاش برای استفاده از نفوذ خود به منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو جهت حفاظت از غیرنظامین در حملات به غزه است.

در همین زمینه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: یکی از دستاوردهای «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه، این است که وی موفق شد میان اسرائیل و آمریکا شکاف ایجاد کند. اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع ۲ طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است. در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

کلید واژه ها: اسرائیل آمریکا حماس نوار غزه بنیامین نتانیاهو رفح مصر آتش بس جنگ


( ۳ )

نظر شما :

ناشناس ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳
اونهایی که در جاهای مختلف از جمله همین سایت مدام آمریکا آمریکا می کنند ببینند که چطور کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد به جای برقراری آرامش حالا با تَشر یا تهدید یا ... ، خودش شده آتش بیار معرکه و بمب و موشک رایگان برای کشتن کماندوهایی ارسال می کنه که تصویر سه تای آنها را بالای همین مقاله می بینیم . ابرقدرت بودن فقط به زور بازو نیست . باید زبانی هم برای متقاعد کردن و جنمی هم برای آرام کردن داشته باشی .
احمد ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰
میمون وقتی میخواد هلو را با هسته بخوره قبلش هسته را امتحان میکنه؟؟؟؟؟؟