دفاتر موساد در اقلیم از وابستگی این منطقه به بیگانگان نشان دارد

اقلیم کردستان لانه فساد توطئه و جاسوسی

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۰۷۳۲۷ اخبار اصلی خاورمیانه
هادی سیدافقهی در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی می گوید: اقلیم کردستان یک لانه فساد توطئه و جاسوسی است و در واقع تهدیدی برای کشورهای همسایه است. دفاتر موساد در اقلیم نشان از وابستگی این منطقه به بیگانگان است، بعد از انقلاب اسلامی آمریکا سعی کرد از قومیت ها و نژاد های مختلف ایران سازمان های تروریستی ایجاد کند و علیه ایران از آنان استفاده کند مثل الاحوازیه و برخی کردهای عراق.
اقلیم کردستان لانه فساد توطئه و جاسوسی

دیپلماسی ایرانی: یک کارشناس مسائل منطفه گفت: رهبران اقلیم کردستان عراق متاسفانه خطوط قرمز ما را رعایت نکردند و حزب دموکرات کردستان ایران از پایگاه های مستقر در آن منطقه علیه امنیت ایران استفاده کردند.
 
سید هادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی در خصوص حق دفاع مشروع ایران در برابر اقدامات گروهک های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق  که علیه ایران فعالیت های خرابکارنه انجام می دهند، اظهار کرد: دفاع امر غریضی، قانونی و عقلانی است اما مشخص کردن مصادیق حق دفاع امری بسیار مهم است چرا که با نامشخص بودن مصادیق دفاع هر کشوری می تواند هر اقدامی را در راستای دفاع مشروع جلوه دهد.

وی گفت: بنابراین اختلاف نظر بر سر تفسیر حق دفاع است برای مثال سال هاست که رژیم صهیونیستی در فلسطین تحت عنوان دفاع از خویش دست به کشتار مردم در این منطقه می زند، در صورتی که اصل سرزمین اشغال شده است و اسرائیل در واقع از قدرت  اشغال  خود استفاده می کند نه حق دفاع مشروع.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اقدام آمریکا و کشتار برخی ملت های منطقه خلاف قوانین بین المللی است در حالی که  آمریکا به بهانه  به خطر افتادن منافعش فعالیت های خود را تحت عنوان دفاع مشروع جلوه می دهد در حالی که این حق دفاع نیست، چرا که زمانی صدق می کند که امنیت یک  کشور را به خطر بیفتد در حالی که هیچ تهدیدی برای کشور مقابل ایجاد نکرده  است .

سیدافقهی تصریح کرد: در واقع زمانی که به تمامیت ارضی  یک کشور حمله بشود و امنیت آن به خطر بیفتد حق دفاع مشروع ایجاد می شود.
 
  وی اضافه کرد: حق دفاع مشروع مطابق قوانین و عرف بین الملل ایجاد شده و  در اسلام هم به آن اشاره شده و مطابق حکمت 306 نهج البلاغه امام علی (ع) فرمودند سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید.

این کارشناس مسائل منطقه در همین راستا به اقدام ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در آن برهه هم با کشوری نجنگیدیم بلکه در مقابل حمله آنها به دفاع از خود پرداختیم به همین سبب عنوان دفاع مقدس را به آن اطلاق می کنیم.

سیدافقهی ادامه داد: اقلیم کردستان هم یک لانه فساد توطئه و جاسوسی است و در واقع تهدیدی برای کشورهای همسایه است. 

وی تاکید کرد: دفاتر موساد در اقلیم نشان از وابستگی این منطقه به بیگانگان است، بعد از انقلاب اسلامی آمریکا سعی کرد از قومیت ها و نژاد های مختلف ایران سازمان های تروریستی ایجاد کند و علیه ایران از آنان استفاده کند مثل الاحوازیه و برخی کردهای عراق.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ایران همواره در کنار مردمان کرد ایستاده است، افزود: اما رهبران اقلیم کردستان عراق متاسفانه خطوط قرمز ما را رعایت نکردند و حزب دموکرات کردستان ایران از پایگاه های مستقر در آن منطقه علیه امنیت ایران استفاده کردند.

سیدافقهی بیان کرد: در همین زمینه می توان به پایگاه حریر که بخشی از فرودگاه اربیل است اشاره کرد که در پوشش فرودگاه اقدامات تروریستی انجام می دهند.
 
وی با بیان اینکه موضع گیری مقامات بغداد و اقلیم تشریفاتی است و اقدام موثری در این زمینه انجام نمی دهند، گفت: مقامات اقلیم و بغداد اظهار می کنند که در کنترل این گروهک ها ناتوان هستند، اما این موضع قابل پذیرش نیست، چرا آنها در مقابل حشد الشعبی می توانند قرار بگیرند اما در کنترل این گروهک ها عاجزند؟ 

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: با این شرایط مطابق قوانین بین الملل و استناد به حق دفاع مشروع ما می توانیم به اقدام متقابل در برابر آنها  دست بزنیم.

سیدافقهی افزود اقدامات سپاه پاسداران متعرض حقوق مردم اقلیم کردستان نمی شود و آنها تنها مقرهای این گروهک ها را منهدم می کنند آن هم با اخطارهای قبلی.

وی در پایان خصوص سکوت مقامات عراقی در مورد فعالیت گروهک های ضدانقلاب خاطرنشان کرد: آنها یک موضع تشریفاتی می گیرند که ساکت نباشند اما اقدام موثری انجام نمی دهند، از طرفی هم موضع گیری صرف ما را از انجام وظایف خود نسبت به حفظ تمامیت ارضی باز نمی دارد و ما با جدیت با آنها برخورد خواهیم کرد.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان عراق موساد ایران و اقلیم کردستان ایران و عراق اسرائیل ایران و اسرائیل اقلیم کردستان و اسرائیل هادی سیدافقهی


( ۴۱ )

نظر شما :

Aysan Maral ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
فدوی/کاکا عبدالرحمن/حجازی و مصطفی کجا رفته اند تا اینجا نظر بگذارند؟ در ضمن نظر شما آقایان در مورد PKK و PYG و حزب دمکرات کردستان ایران چیست؟ آیا آنها را مبارزان آزادی می دانید یا تروریست؟ به من بگو چه موضعی با این گروه ها دارید تا به شما بگویم که کی هستید.
رضا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۲
اقلیم کردستان مرکز اصلی اسرائیل است. بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه نیز در پی ایجاد فشار بر ایران، عراق، ترکیه و سوریه از طریق گروههای کردی است که بیشترشان در اقلیم ساکنند.
به فدوی ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۳
جناب فدوی صحبت از برادرای تروریستت هست چرا ساکتی ؟
فرزاد ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۶
با هرگونه شرارتی درکنارمرزهایمان باید با مشت آهنین برخورد کنیم و ملاحظه هیچ دوست ودشمنی را نباید کرد.بهانه هایی چون دوستی و برادری با مردم کرد نباید مانع برخورد با تروریست‌های جدایی طلب بشه.کردهای اقلیم یا باید جلو نابخردی های حاکمانشان را بگیرن ویا آماده پرداخت هزینه این دشمنی‌ها باشند.
فدوی ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۳
یک : مردم منطقه ی کردستان عراق مانند تمام مردمان ، شریف و پاک هستند و نباید اینقدر روی کلمه ی کردی مانور کرد . دوم : این کلمه ی اقلیم از چه زمانی بر سر زبانها افتاد ؟ ( خود کلمه ی اقلیم تداعی کننده ی منطقه ای بی صاحب و پر هرج و مرج است) . این کلمه ی اقلیم از بعد از حمله ی آمریکا به عراق بر زبانها با عنوان منطقه ی مشکل زا افتاد . برای مدتی دولت عراق توانست استیلای هر چند کم رنگ خود را بر آنجا مجددا اعمال کند تا اینکه محور ترکی - عربی - عبری به عنوان پیمانکار کاخ سفید ، داعش را به جان عراق انداختند به گونه ای که بغداد تا الان نتوانسته اقلیم را تحت فرمان خود در آورد . پس اگر هم محاکمه ای در کار باشد باید بر صندلی مجرمان آن دادگاه کسانی بنشینند که این حال و روز را بر سر عراق آورده اند و اولینشان ، همان لجاره ترینشان ، اردوغان جاه طلب است .
فدوی ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۳
به این بنده ی خدایی که با خرج کردن از نام فدوی ، می خواهد خودش را مطرح کند ، مارال خانم یا آقا فلان : عزیزم که هنوز جنسیتت برای من نامعلوم است ؛ فدوی همیشه فدوی است . نه پانترک است و نه پان فلان که لازم باشد با آرایش و گریم در سایتها نظر بدهد . و در آخر ... اون دور و وری هات اگر کسی رو می شناسی که ترکی اسلامبولی می داند ( چون می دانم تو نمی دانی و مترجم لازمی ) بگو که به بت بزرگتون رجب برساند : ای مگس؛ عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست ... عِرض خود می بری و زحمت ما می داری ...
شاهرخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۹
اقلیم کردستان منطقه محصور جغرافیایی که محتاج به واردات هست مرکز توطه اسراییل است ،اما رژیم های باکو و ترکیه که عملا کنسولگری و سفارت اسراییل دارند و روابط اطلاعاتی ،نظامی ،اقتصادی و....داره غفلت کنیم زیانش را با جان و ناموس باید بدهند ،چرا عده ای قصد انحراف از توجه و غفلت به تحرکات اسراییل درباکو و ترکیه دارند
به شاهرخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰
دقیقا منم همین و نوشتم که منتشر نشد عده ای هنوز هم میخوان خطر باکو رو با فرافکنی به اقلیم کردستان عراق و ...پایین بیارن
عبدالرضا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۶
اگر اقلیمک کردستان عراق از کنترول تروریستها ی کردی ناتوان است کنار برود تا جمهوری اسلامی انها را سر جایشان بنشاند
خسرو ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۹
از سرکوب و نابودی گروهکهای تجزیه طلب در اقلیم کرد شمال عراق حمایت می کنیم - ایران ملت دولت قدرتمندی است از بین بردن دشمنانش در کشورهای بدون دولت یا ضعیف حق منطقی و قانونی کشور است
Aysan Maral ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۱:۱۴
آقای فدوی سوال من خیلی واضح است آیا پ.ک.ک، پی.ای.گ و حزب دموکرات کردستان ایران را گروه های تروریستی می دانید یا آنها را مبارزان راه آزادی می دانید؟ چرا از پاسخ دادن به یک سوال واضح فرار می کنید؟
خشایار ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۶:۲۹
ایرانشهری ها لال شدن چرا
پوتین ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۶:۳۶
ذولقدر خدیو. موحدیان الان خودشونو زدن خواب
علی ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۴
دولت ایران به جای مانور در امن ترین مرزهای کشور باید با استقرار نیروی نظامی قدرتمنددر مرزهای که کردها زندگی می کنندمجال نفس کشیدن به تروریستهای جانی راندهندو با همکاری تورکیه تا از بین بردن آخرین تروریست از پا ننشینند. گروههایی که با اغفال هموطنان کرد جاهل و البته فقیر، آنها را به خدمت بیگانگان در آورده و تبدیل به قاتل هزاران سرباز جوان کشور می گردند.
علی ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۳:۲۱
جناب موساد همه جا لانه دارد از آذربایجان گرفته تا اقلیم و... دست آخر عربستان. مهم تعادل روابط هست نه به صرف اینکه چون طرف همسایه ماست باید با دشمن ما دشمن باشد. اگه بعضی ها عرضه داشتند نفت اقلیم از طریق ایران صادر می شد نه ترکیه و اسراییل. از بی عرضگی چند تا مرکز نشین که با خاطرات دهه ی شصت زندگی می کنند حزب دمکرات کردستان عراق بیشترین روابط حسنه را باایران داشته و دارد.
به خشایار ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۳
اول تو اون اسم خشایار و از روت بردار چون ایرانشهریه بعدم ما کامنت گذاشتیم منتشر نشد ضمنا من غیرفارسم
امیر ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۳
پانترکا زبون درآوردن