حزب‌الله لبنان هشتمین ناوگان موشکی دنیا را دارد

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۲۱۶۹۰ سرخط اخبار

فرمانده لشکر شمالی ارتش اسرائیل اذعان کرد که حزب الله لبنان از نظر تعداد موشک ها هشتمین ناوگان موشکی دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی واللا، نعوم تیفون فرمانده لشکر شمالی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اظهاراتی در مرکز  چند وجهی هرتزلیا با عنوان تهدیدات محور رادیکالی و آمادگی های اسرائیل برای حنگ آینده تاکید کرد که ناوگان موشکی حزب الله رتبه هشتم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

در حالی که یائیر گولان فرمانده منطقه شمالی سرزمین های اشغالی حمله زمینی با حزب الله در هر درگیری آینده را بعید دانست، اما تیفون نظری غیر این دارد؛ وی تاکید کرد که در این درگیری، ارتش باید به صورت گسترده داخل روستاها و مناطق محل استقرار حزب الله وارد شود، چرا که اسرائیل طاقت تحمل فلج شدن خود به مدت چند روز و چند هفته را با وجود فرود تعداد بالای موشک در خاک خود ندارد.

وی در این سخنرانی تاکید کرد که محور ایران، سوریه و حزب الله لبنان به دنبال هماهنگی تلاشهای خود هستند واین بسیار خطرناک است.

تیفون تاکید کرد که دخالت حزب الله در سوریه نمی تواند حلقه کمک ها به این حزب را متوقف کند، وی به قدرت بالای حزب الله در ابعاد مختلف اشاره کرده و گفت که این حزب یک سازمان باهوش است، ایران نیز دولتی بسیار زیرک است، به همین علت حزب الله مانند ایران وارد فضای سایبر و تکنولوژی شده و هواپیماهای بدون سرنشین راه اندازی و تولید کرده و الان نیز در دنیای هایتک (تکنولوژی های پیشرفته) است، این نشان می دهد که دشمن بسیار خطرناک است.

تیفون تاکید کرد که حزب الله از نظر تعداد موشک ها و خمپاره اندازهای موجود رتبه هشتم را در دنیا دارد و سکوهای پرتاب راکت را نیز با وجود تنوع زیادی که دارد، باید به این آمار افزود، حزب الله در جنگ احتمالی آینده به دنبال فلج کردن اسرائیل از طریق موشک های خود است.

وی ادامه داد که ارتش اسرائیل به دنبال این است که در جنگ احتمالی آینده وارد روستاهای لبنانی شود تا این مشکل را حل کند، چرا که اسرائیل نمی تواند چند روز یا چند هفته این حملات موشکی را تحمل کند.

این در حالی است که اسرائیل در جنگ 2006 حتی با ورود به خاک لبنان نیز قادر به توقف پرتاب موشک از سوی حزب الله به سرزمین های اشغالی نشد.

تیفون بر اساس واقعیت های موجود که همواره اسرائیل را به عنوان آغازگر جنگ و تجاوزطلب اصلی معرفی می کند، مدعی شد که چیزی که ثبات در منطقه ایجاد کرده، تمایل حزب الله به باز نکردن جبهه ای علیه اسرائیل است، با این وجود اوضاع امنیتی همچنان کاملا شکننده است.

وی مدعی شد که حزب الله لبنان سلاح های روسی را از سوریه دریافت می کند و علاوه بر موشک های زمین به هوا، موشک های زمین به دریا را نیز دریافت کرده و ارتش اسرائیل با این موضوع با جدیت برخورد می کند، اسرائیلی ها در این راستا با انجام تمرین ها و مانورهای مختلف و تبادل اطلاعات با آمریکا به دنبال مقابله با این خطر هستند.

کلید واژه ها: اسرائیل موشک


نظر شما :