گروه مقاومت و فساد چپ

روشنفکران هنوز احمق

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۷۴۹۰۹ اخبار اصلی آمریکا
تا پیش از این نیز به اندازه کافی در حیات ملی ما عدم صداقت وجود داشت و لازم نبود که چپ‌ها با تصمیمات سیاسی خود کار را بدتر کرده و بروکراسی واشنگتن را از این هم ناکارآمدتر کنند.
روشنفکران هنوز احمق

نویسنده: جیمز هاوارد کانستلر

دیپلماسی ایرانی: این لحظه ای بسیار عجیب و غریب است: انتخاب بین رهبری با هوشیاری نه چندان پایدار، دوست نداشتنی و احمق و دولتی امن که هر کاری می کند تا از دست او خلاص شود حتی اگر بخواهد به عنوان مثال درباره مهندسی روسیه هراس ملی ایجاد کند.

آیا کس دیگری هم دقت کرده است آنچه را که «مقاومت» خوانده می شود یکسره شامل دستگاه های امنیتی از جمله سیا، ان اس ای و اف بی آی هستند و خدا می داند چه تعداد دیگر از دستگاه های سازماندهی امنیتی کشور دست اندرکار این هستند که تبلیغ علیه روسیه را با توجه به توصیه کمیته ملی دموکرات ها پیش ببرند. مقاومت هفته گذشته هرچه را که در چنته داشت در اعلامیه ای که "نونس ممو" نام داشت بیان کرد. در همه حرف ها و شکایت ها یک نکته مشترک وجود داشت: عدم وجود ذره ای از حقایق موجود، به ویژه وقتی پای اف بی آی وسط آمده است. برای مثال به برنامه دیوید پلاتز، جان دیکرسون و امیلی بازلون سه ستاره رادیویی مقاومت گوش کنید که حماقت سیاسی خود را فریاد می زنند. آنها حتی عبارت نسیم طالب در تعریف دسته «روشنفکران هنوز احمق» را به عبارت «روشنفکران هنوز احمق مفید» ارتقا داده اند.

نیویورک تایمز، با آن کوه پوچالی هنرمندانه اش با به را انداختن داستان های مثلا افشاگرانه در این بیانیه خود کسی است که نشان می دهد اف بی آی مرجعی برای «انسداد عدالت» است. از آنجایی که چهره اف بی آی را آن چنان بد نشان می دهد این توان را ندارد دونالد ترامپ بی کار و تنبل را از کاخ سفید بیرون کند. تا پیش از این نیز به اندازه کافی در حیات ملی ما عدم صداقت وجود داشت و لازم نبود که چپ ها با تصمیمات سیاسی خود کار را بدتر کرده و بروکراسی واشنگتن را از این هم ناکارآمدتر کنند.

چطور این مساله کسی را اذیت نمی کند که بروس اوهر، معاون دادستان کل نقش میانجی را بین یک شرکت و اف بی آی ایفا کرده است؟ این را در نظر بگیرید که این شرکت از زیرمجموعه هایی است که در کمپین کلینتون فعالیت کرده و حتی همسر اوهر نیز در این شرکت کار می کرده است. چطور هیچ مشکلی وجود ندارد وقتی که همسر معاون مدیر اف بی آی، اندرو مک کیب 700 هزار دلار از تری مک آیولیف، دوست نزدیک خانواده کلینتون وام دریافت کرده است آن هم زمانی که برای کرسی سنا رقابت می کرد و چند ماه بعد در تحقیق از ایمیل های کلینتون مشخص می شود که این کار با تایید کلینتون انجام شده است؟ چقدر فسادآمیز است زمانی که معاون مدیر اف بی آی، پیتر استروک و زنی که با او رابطه داشت یعنی لیزا پیچ، سناریویی بر اساس پیامک های موبایل علیه ترامپ اجرا می کنند؟

این مسائل فاجعه آمیز است و عجیب اینکه ما تعجب نمی کنیم که همیشه پای اف بی ای و یک مقام رسمی آن وسط است. مساله آخر و چیزی که به اندازه سایر چیزهای گفته شده فاجعه آمیز است اینکه رئیس جمهور ترامپ که خودش آرزوی بازگرداندن آمریکای بزرگ را در سر دارد بیش از همه درگیر یک تراژدی ملویل گونه شده است به مانند مرد تنهایی که در جستجوی وال سفید است. داستان تلخ و خونین موبی دیک را به یاد بیاورید آیا قرار است به چنین سرنوشتی دچار شویم؟

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش 

کلید واژه ها: اف بی آی ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ


نظر شما :