اخبار داخلی - آرشیو

ایران در آستانه یک پوست اندازی سیاسی؟
چشم انداز متفاوتی در انتظار است

ایران در آستانه یک پوست اندازی سیاسی؟

از زمان تصمیم ترامپ به خروج از توافق هسته ای و اعمال مجدد تحریم ها، سران نظام و مقامات دولت روحانی ایالات متحده را عامل مشکلات اقتصادی معرفی کرده اند. اما مشکل انزوای ایران از مدت ها پیش مطرح بوده و اعتراض های مردمی اکنون متوجه سیاست های دولت است.

ادامه مطلب
سایه بحران با کوچک شدن اقتصاد ایران
آسیب رسانی تحریم ها آغاز شده است

سایه بحران با کوچک شدن اقتصاد ایران

دونالد ترامپ با خروج از توافق هسته ای در ماه مه از اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران خبر داد. دور اول آنها در ماه اوت اجرایی شده، اما دور دوم که تحریم بخش نفتی را شامل می شود، در ماه نوامبر اعمال خواهد شد. با این حال، نشانه های فروپاشی اقتصادی از سال گذشته قابل مشاهده است که نشان می دهد خروج ترامپ از برجام عامل مشکل اقتصادی دولت روحانی نبوده و تنها مشکلات را تشدید کرده است.

ادامه مطلب
تنها بیمارستان یهودی ایران در بحران تحریم ها
دسترسی به داروهای ضروری مشکل ساز شده است

تنها بیمارستان یهودی ایران در بحران تحریم ها

دونالد ترامپ در ماه مه ایالات متحده را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و از اعمال تحریم ها علیه این کشور خبر داد. توجیه ترامپ این است که تدابیر تنبیهی برای مقابله با جاه طلبی ها و نفوذ فزاینده ایران در کشور لازم الاجرا هستند. اما همه شواهد نشان می دهند که بیشترین آسیب تحریم ها را مردم عامی متحمل شده اند و نه سیاست گذاران نظام. کمبود دارو و به خطر افتادن جان هزاران فرد نیازمند به درمان از نمونه این آسیب هاست.

ادامه مطلب
خشم فزاینده ایرانی ها از فساد
تحریم ها و بحران اقتصادی امان مردم را بریده اند

خشم فزاینده ایرانی ها از فساد

مشکلات اقتصادی با تهدیدهای ترامپ به خروج از توافق هسته ای در ماه اکتبر سال گذشته تشدید شد و با خروج یک جانبه ایالات متحده از برجام شکل یک بحران تمام عیار را با خود گرفت. اما اینها تنها مشکلات مردم نیستند. سوء مدیریت اقتصادی، استفاده و شیوه غلط اجرای تدابیر برای تحت کنترل درآوردن اوضاع و نگرانی از تحریم های مجدد آمریکا سبب شدند ریال بیش از نیمی از ارزش خود را از دست بدهد و زندگی مردم سخت تر شود.

ادامه مطلب
برکناری وزیر دارایی ضربه دیگری به دولت بحران زده روحانی بود
برداشت خارجی ها از استیضاح کرباسیان

برکناری وزیر دارایی ضربه دیگری به دولت بحران زده روحانی بود

نمایندگان مجلس ایران به مسعود کرباسیان رای عدم اعتماد دادند و وزیر اقتصاد را برکنار کردند. کرباسیان دومین وزیر دولت حسن روحانی است که در پی بحران‌ اقتصادی اخیر با استیضاح نمایندگان مجلس مواجه و از سمتش برکنار ‌می شود. علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی هم نیمه مرداد با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس از سمت خود برکنار شد. اما مشکلات دولت روحانی به همین دو وزیر ختم نمی شود. اعتراض ها به سوء مدیریت بحران ارزی ماه گذشته رئیس جمهوری را به کنار گذاشتن ولی الله سیف از ریاست بانک مرکزی و جایگزین کردن او با عبدالناصر همتی واداشت.

ادامه مطلب