پرونده هسته ای - آرشیو

وقتی عمان از آب گل آلود ماهی می‌گیرد

هنوز مشخص نیست که این وثیقه چه چیزی را شامل می‌شود. وکیل مدافع شورد در تهران تاکید کرد که فردی در عمان پرداخت این وثیقه را متعهد شده است و تصریح کرد که این وثیقه نه توسط دولت عمان و نه توسط سفارتخانه این کشور در اختیار ایران قرار گرفته است.

ادامه مطلب

ایران به دنبال مذاکره یا فرار؟

در یک روز پاییزی محمود احمدی نژاد بار دیگر به نیویورک آمد. جنجال رسانه‌ای که حضور وی در ایالات متحده به راه می‌اندازد و سخنان بمب‌ گونه وی این بار بیش از هر زمان دیگری احتمالا بر جزئیات برنامه هسته‌ای ایران منطبق است.

ادامه مطلب

تحریم‌ها ایران را کلافه می‌کند؟

ایران برای فروش نفت خام خود و دریافت سوخت مورد نیاز با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که امریکا و اروپا بر ایران وارد کردند اندک اندک بر ایران و اقتصاد این کشور تاثیر خود را می‌گذارد. تحریم‌های سرسختانه اروپا در بخش بانکداری و کشتیرانی عملا اقتصاد ایران را فلج کرده است.

ادامه مطلب
نگذارید بازی با ایران دو سر باخت شود

نگذارید بازی با ایران دو سر باخت شود

اوباما از نخستین روزهای حضور در قدرت دست خود را به سمت ایران دراز کرد اما ایرانی‌ها به نقض قوانین بین المللی ادامه دادند! اوباما از تعامل با ایران سخن گفت و با این وجود باز هم تصویب قطعنامه چهارم علیه تهران اجتناب ناپذیر بود.

ادامه مطلب
منافقین یک مرکز پرتودهی را تاسیسات غنی سازی معرفی کرد!

منافقین یک مرکز پرتودهی را تاسیسات غنی سازی معرفی کرد!

در گیر و دار اظهارنظرهای گوناگون افراد و گروه‌های مختلف درباره گزارش مدیر کل آژانس انرژی اتمی در مورد مسئله هسته‌ای ایران، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هم که سابقه‌ای طولانی در دشمنی با مردم ایران دارد در صدد آن بر آمد تا از فضای به وجود آمده علیه ایران استفاده کرده و بر آتش دشمنان علیه ایران اضافه کند.

ادامه مطلب

گام رو به عقب آژانس به نفع غرب

اما آن چه باعث شده تا بسیاری از مقامات ایرانی این گزارش را گزارشی سیاسی بخوانند تاکید آمانو بر عدم همکاری ایران درباره نظارت آژانس بر تاسیسات غنی سازی فردو و پروژه‌های آب سنگین و عدم اطلاع رسانی دقیق ایران درباره مکان‌های جدید برای غنی سازی اورانیوم است.

ادامه مطلب

چرا گروه وین سکوت کرده است؟

به نظر می‌رسد در پس به تعویق انداختن مذاکرات وین و سعی در همزمانی آن با مذاکرات گروه 1+5 با ایران هدفی نهفته باشد و آن فشار بر ایران برای تعلیق کامل غنی سازی در داخل خاک این کشور در جریان مذاکرات گروه 1+5 با ایران باشد.

ادامه مطلب

آغاز رقابت تسليحاتى در خاورميانه

ايران به دغدغه‌هاى بين‌المللى در خصوص برنامه هسته‌اى خود با پرده‌پردارى از مدرن‌ترين تسليحات هستة‌اى خود پاسخ داد: جت‌هاى بدون سرنشين که رئيس‌جمهورى ايران مجمود احمدى‌ن‍‍ژاد از آنها با عنوان پيام آوران مرگ ياد کرد.

ادامه مطلب

چرا مذاکرات وین آغاز نمی‌شود؟

گرچه انتظار می‌رفت بعد از استقبال ایران از آغاز مجدد مذاکرات وین بعد از تصویب قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل، گروه وین هم از شروع دوباره مذاکرات استقبال کند و این مذاکرات در اسرع وقت آغاز شود، اما طرف غربی تاکنون...

ادامه مطلب

ایران با نیروگاه بوشهر، تحریم‌ها را دور زد

موتور نخستین نیروگاه هسته‌ای در ایران از امروز آغاز به کار کرد. مهندسان روسی سوخت هسته‌ای را که در خاک این کشور غنی سازی شده است به هسته راکتور بوشهر تزریق می‌کنند و بدین ترتیب جمهوری اسلامی‌ ایران می‌تواند تا دو ماه آینده از برق تولیدی این نیروگاه استفاده کند.

ادامه مطلب