عکس نوشته - آرشیو

رای مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ

رای مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ گالری

مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، به دلیل سوء استفاده از قدرت و ممانعت از فعالیت کنگره رای داد. بدین ترتیب، ترامپ سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که علیه او درخواست استیضاح مطرح شده است.

ادامه مطلب
پیروزی بزرگ بوریس جانسون و حرکت بریتانیا به سمت برگزیت

پیروزی بزرگ بوریس جانسون و حرکت بریتانیا به سمت برگزیت گالری

حزب محافظه کار بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در انتخابات زودهنگام سراسری به پیروزی قابل توجهی دست یافت و رای دهندگان حمایت خود را از برنامه او برای جدایی از اتحادیه اروپا (برگزیت) در تاریخ ۳۱ ژانویه نشان دادند. این بزرگ ترین اقدام ژئوپولتیک بریتانیا در ۷۰ سال گذشته به شمار می رود.

ادامه مطلب
همه زنان سیاستمدار در صحنه جهانی

همه زنان سیاستمدار در صحنه جهانی گالری

خبرگزاری رویترز در آلبوم های عکس ماه دسامبر خود نگاهی به سیاستمداران زن داشته که در حال حاضر رهبری کشور خود را بر عهده دارند. ترتیب عکس ها از کوتاه ترین دوران رهبری کشور تا طولانی ترین آنهاست.

ادامه مطلب
نیم نگاهی به اجلاس ناتو در لندن

نیم نگاهی به اجلاس ناتو در لندن گالری

۲۹ کشور عضو ائتلاف نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای شرکت در اجلاس هر ساله این سازمان در نزدیکی لندن گردهم آمدند. اما اجلاس امسال حتی طبق استاندارد نشست های بین المللی دوران ترامپ، هم بسیار آشفته بود و اعضا اختلافات بسیاری بر سر هزینه ها، تهدیدهای آتی از جمله چین و نقش ترکیه در ائتلاف داشتند.

ادامه مطلب
«جمعه ها برای آینده»
تظاهرات جهانی برای ترغیب به نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل

«جمعه ها برای آینده» گالری

هزاران دانش آموز و دانشجو در سراسر جهان روز جمعه با درخواست اقدامات بیشتر در رسیدگی به تغییرات اقلیمی و مشکل گرمایش جهانی، تظاهراتی صلح آمیز برگزار کردند. هدف از این تظاهرات تحت فشار گذاشتن رهبران سیاسی کشورها به یافتن راه حل های فوری در کنفرانس تغییرات اقلیمی در سازمان ملل بود.

ادامه مطلب
تعرض به کنسولگری ایران در نجف

تعرض به کنسولگری ایران در نجف گالری

تظاهرات کنندگان عراقی به کنسولگری ایران در شهر نجف حمله کردند و با به آتش کشیدن ساختمان کنسولگری، اعتراض های خیابانی را وارد مرحله جدیدی از اغتشاش و خشونت کردند. تظاهرات عراق که از اول اکتبر با اعتراض به مشکلات اقتصادی آغاز شد، اکنون به تلاش برای برکناری دولت این کشور تبدیل شده است. طبق گزارش های منتشر شده، ساعاتی پیش از حمله تظاهرات کنندگان به ساختمان کنسولگری ایران، مترضان و نیروهای پلیس عراق در نزدیکی کنسولگری تبدیل شده بودند. به گفته استاندار نجف، این درگیری ها به زخمی شدن ۴۷ نیروی پلیس انجامیده است. دولت ایران این اقدام اغتشاش گرانه را محکوم کرده است.

ادامه مطلب
بازدید غیرمنتظره ترامپ از پایگاه افغانستان در عید شکرگزاری

بازدید غیرمنتظره ترامپ از پایگاه افغانستان در عید شکرگزاری گالری

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، برای عید شکرگزاری برای اولین مرتبه از آغاز دوره ریاست جمهوری خود به دیدار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان رفت. این در حالی است که هفته گذشته واشنگتن و کابل با یک برنامه معاوضه زندانی ها موافقت کردند و بدین ترتیب، جانی دوباره به امیدها به مذاکرات صلح بخشیدند. این دیدار به صورت غیرمنتظره و اعلام نشده انجام شده است. سال گذشته دیدار غیرمنتظره ترامپ از پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق تنش های زیادی در روابط واشنگتن و بغداد ایجاد کرد.

ادامه مطلب
کمپین های انتخاباتی در بریتانیا
انتخابات زودهنگام از نگاه رویترز

کمپین های انتخاباتی در بریتانیا گالری

احزاب بریتانیایی خود را برای انتخابات ۱۲ دسامبر آماده می کنند؛ انتخاباتی که می توان آن را قمار سیاسی بوریس جانسون، نخست وزیر جدید این کشور، دانست. او که خود در نتیجه ناتوانی ترزا می، نخست وزیر پیشین، در ترغیب مجلس عوام به تصویب توافق برگزیت مذاکره شده با اتحادیه اروپا روی کار آمده، تصور می کند بهترین بخت را برای پایان دادن به بن بست کنونی در پارلمان دارد.

ادامه مطلب
پنجمین جلسه استماع علنی استیضاح ترامپ

پنجمین جلسه استماع علنی استیضاح ترامپ گالری

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات هاست، روز پنجشنبه آخرین جلسه استماع علنی در رابطه با تعاملات رئیس جمهوری دونالد ترامپ با اوکراین را برگزار کرد. اکنون لازم است یک سری قدم های دیگری برای رای کامل مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ برداشته شود.

ادامه مطلب