عکس نوشته - آرشیو

آزمایش موفق موشک دریایی ایران

آزمایش موفق موشک دریایی ایران

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه ۲۹ خردادماه از آزمایش بسیار موفقیت آمیز موشک جدید دریایی خبر داد و گفت در جریان این آزمایش اهداف دریایی در فاصله بسیار دور یعنی در حدود ۲۸۰ کیلومتری منهدم شدند. این آزمایش در میانه رزمایش در اقیانوس هند شمالی و در نزدیکی ورودی خلیج فارس صورت گرفت. عکس ها توسط خبرگزاری وانا تهیه و در رویترز به نمایش گذاشته شده اند.

ادامه مطلب
به وقت مجازات یادبودها

به وقت مجازات یادبودها گالری

تظاهرات در ایالات متحده و بسیاری از دیگر کشورهای جهان در اعتراض به نژادپرستی، تبعیض نژادی و خشونت نیروهای پلیس علیه اقلیت که با کشته شدن جورج فلوید آغاز شد، هنوز ادامه دارد و در موج جدید ناآرامی ها، مجسمه ها، بناهای یادبود و علامت های خیابانی که یادآور تاجران برده داری، رهبران کنفدراسیون ها و استعمارگرایان بودند، به هدف جدید ابراز خشم مردم تبدیل شدند.

ادامه مطلب
مرگ جورج فلوید و تظاهرات جهانی علیه خشونت های پلیس

مرگ جورج فلوید و تظاهرات جهانی علیه خشونت های پلیس گالری

هزاران تظاهرات کننده در حالی که شعار «سکوت خشونت است» و «بی عدالتی نمی تواند صلح در پی داشته باشد» خیابان های واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، را به آشوب کشیدند. این ناآرامی ها در آمریکا و بسیاری از دیگر شهرهای جهان در پی کشته شدن جورج فلوید، مردی سیاه پوست از مینیاپولیس، توسط یک پلس سفیدپوست آغاز شد. فعالان مخالف خشونت های نیروهای پلیس به طرفداری از فعالان «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» درآمدند.

ادامه مطلب
افغانستان ۹۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرد

افغانستان ۹۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرد گالری

دولت افغانستان اعلام کرد که روند آزادسازی ۹۰۰ نفر از اعضای طالبان که در زندان ها به سر می بردند، روز سه شنبه آغاز شده است. این بزرگ ترین روند آزادی زندانی های طالبان در چند سال گذشته به شمار می رود و گروه شورشی را به تمدید آتش بس سه روزه ترغیب کرده است. (عکس ها توسط محمد اسماعیل گرفته شده و خبرگزاری رویترز آنها را منتشر کرده است.)

ادامه مطلب
آمریکایی ها و احساس فروپاشی اقتصادی

آمریکایی ها و احساس فروپاشی اقتصادی گالری

اقتصاد ایالات متحده در ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون شغل از دست داده و شاهد مشکلاتی به دشواری رکود بزرگ اقتصادی بوده که می تواند در میانه همه گیری شیوع کرونا به یک فاجعه اقتصادی و انسانی بینجامد.

ادامه مطلب