عکس نوشته - آرشیو

کارزار انتخاباتی جو بایدن در میانه فاصله گذاری اجتماعی

کارزار انتخاباتی جو بایدن در میانه فاصله گذاری اجتماعی گالری

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کارزار انتخاباتی خود را در میانه فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت تدابیر بهداشت و درمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پیش می برد. این در حالی است که دونالد ترامپ با بی توجهی به این مساله در یکی از برنامه های انتخاباتی خود با صندلی های خالی مواجه شد. ناکارآمدی دولت ترامپ در کنترل همه گیری به یکی از موضوعات داغ در سیاست داخلی این روزهای آمریکا تبدیل شده است و ظاهرا بایدن سعی دارد از این موضوع به نفع خود استفاده کند.

ادامه مطلب
عکس های به یادماندنی از جنگ جهانی دوم
رویترز در هفتاد و پنجمین سالگرد WWII منتشر کرد

عکس های به یادماندنی از جنگ جهانی دوم گالری

درباره تاریخ دقیق پایان جنگ دوم با حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون کشته، اجماعی همگانی وجود ندارد: برخی معتقدند پیروزی بر ژاپن در ۱۴ اوت ۱۹۴۵ را باید تاریخ پایان جنگ جهانی دوم دانست و نه تسلیم رسمی این کشور در ۲ سپتامبر ۱۹۴۵ را. اما هر کدام از این دو تاریخ که در نظر گرفته شود، امسال، ۷۵ سال از آن فاجعه تاریخی با تلفات، نسل کشی ها، قحطی های برنامه ریزی شده، بیماری ها و کشتار جمعی می گذرد. در سال ۵۱ قرارداد صلحی با ژاپن منعقد و یک پیمان هم درباره آینده آلمان که بعدها به اتحاد آلمان انجامید، بسته شد. اما اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن هرگز پیمانی امضا نکردند. (عکس ها از آرشیو ملی ایالات متحده برداشته شده اند.)

ادامه مطلب
نشتی نفت از نفتکش ژاپنی

نشتی نفت از نفتکش ژاپنی گالری

نشتی نفت کشتی ژاپنی با نام «ام وی واکاشیو» که حدود دو هفته پیش در ماریتیوس به صخره برخورد کرده بود، نهایتا پایان یافت؛ اما مشکلات ناشی از این نشتی نفت در اقیانوس هند از جمله مردن ماهی ها و مرغ های ماهی خوار غرق در نفت نگرانی ها از یک فاجعه زیست محیطی را افزایش داده است.

ادامه مطلب
از اعتراض ها تا کناره گیری دولت در لبنان

از اعتراض ها تا کناره گیری دولت در لبنان گالری

نخست وزیر لبنان از کناره گیری دولت خود خبر داد و اعلام کرد که انفجار بزرگ در بندر بیروت که به خرابی های گسترده در پایتخت انجامید و خشم و اعتراض گسترده مردمی را در پی داشت، نتیجه فساد همه گیر در دستگاه دولتی بود. انفجار بیش از ۲ هزار تن ماده منفجره آمونیوم نیترات در بندر بیروت ۱۶۳ کشته و بیش از ۶ هزار زخمی بر جا گذاشته است.

ادامه مطلب
پایان ملکه آسمان ها/بوئینگ ۷۴۷ از خط تولید خارج می شود

پایان ملکه آسمان ها/بوئینگ ۷۴۷ از خط تولید خارج می شود گالری

شرکت هواپیماسازی بوئینگ به ساخت جامبو جت های ۷۴۷ خود پایان می دهد. این جت ها در دهه ۱۹۷۰ سفر هوایی را دموکراسی سازی کردند، اما از هواپیماهای نوین دو موتوره عقب ماندند. تولید این جت ها از سال ۲۰۲۲ به کلی متوقف می شود. این هواپیماهای بوئینگ در دوران اوج خود به «ملکه آسمان ها» مشهور بودند. بوئینگ ۷۴۷ اولین بار در ۹ فوریه ۱۹۶۹ به پرواز درآمد و در ماه ژانویه ۱۹۷۰ توسط شرکت هواپیمایی جهانی «پنَ آمریکن» در خدمات هوایی به کار گرفته شد. از نظر ایمنی، ۷۴۷ سابقه نسبتا خوبی دارد، اما در سال ۱۹۸۵ بدترین حادثه خود را پشت سر گذاشت: ۷۴۷ متعلق به خطوط هواپیمایی ژاپن سقوط کرد و ۵۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. ناسا یک مرتبه از یک ۷۴۷ تغییر یافته برای حمل شاتل فضایی ۶۸ تنی و ریچارد برنسون میلیاردر نیز از یک ۷۴۷ در سامانه پرتاب ماهواره استفاده کردند.

ادامه مطلب
انفجار مهیبی که بیروت را ویران کرد

انفجار مهیبی که بیروت را ویران کرد گالری

یک انفجار مهیب در انباری در بیروت دست کم ۷۸ کشته برجا گذاشته و به زخمی شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر انجامیده است. ۲,۷۵۰ تن مواد منفجره که ظاهرا از شش سال پیش توسط پلیس توقیف و انبار شده بود، فاجعه غم انگیز بیروت را رقم زد. مقامات لبنان هنوز علت دقیق این انفجار را اعلام نکرده اند، اما به نظر می رسد رئیس جمهوری دونالد ترامپ باور دارد که «نوعی بمب» عامل این حادثه بوده است.

ادامه مطلب
حج در میانه فاصله گذاری اجتماعی

حج در میانه فاصله گذاری اجتماعی گالری

در میانه تلاش ها برای کنترل و حتی متوقف کردن شیوع کووید-۱۹، مراسم حج در شهر مقدس مکه با محدود کردن شمار زوار به حدود هزار مسلمان برگزار شد. تنها شهروندان کشورهایی که در حال حاضر مقیم عربستان سعودی هستند، اجازه شرکت در مراسم حج را داشتند و زوار پس از گذراندن یک دوره قرنطینه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجازه یافتند در مراسم شرکت کنند.

ادامه مطلب
پوتین نظاره گر رژه روز نیروی دریایی روسیه

پوتین نظاره گر رژه روز نیروی دریایی روسیه گالری

رژه گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و برخی مهمانان خارجی از جمله فرمانده نیروی دریایی ایران در سن پترزبورگ و برخی از دیگر بنادر روسیه برگزار شد. در رژه دریایی سن پترزبورگ، حدود ۴۰ ناو، ناوچه و زیردریایی اتمی و دیزلی از ناوگان های دریای بالتیک، و ناوگان شمال روسیه شرکت داشتند و ولادیمیر پوتین پیش از آغاز رژه دریایی سخنرانی کرد.

ادامه مطلب
کنسولگری در چنگدو در برابر کنسولگری در هیوستون
تنش ها بین چین و آمریکا وارد مرحله بی سابقه ای شد

کنسولگری در چنگدو در برابر کنسولگری در هیوستون گالری

چین در پاسخ به تصمیم اخیر آمریکا در رابطه با تعطیل کردن کنسولگری چین در شهر هیوستون در ایالت تگزاس، سفارت آمریکا در شهر چنگدو را تسخیر و دستور تخلیه دیپلمات های آمریکایی را صادر کرد. پکن این اقدام خود را «یک پاسخ مشروع و لازم» به واشنگتن توصیف کرده است. چین همچنین اعلام کرده وضعیت فعلی میان این کشور و آمریکا مطلوب آن نیست و مسئولیت این وضعیت کاملا به عهده آمریکاست.

ادامه مطلب
اسرائیلی ها در برابر بی بی

اسرائیلی ها در برابر بی بی گالری

تظاهرات کنندگان در اسرائیل در روزهای گذشته در اعتراض به سوء مدیریت همه گیری کرونا و اتهام فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، ملقب به «بی بی» در خیابان ها حضور یافتند. این تظاهرات در بسیاری نقاط با درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان همراه بود. شماری از تظاهرات کنندگان نیز دستگیر شدند. این در حالی است که شدت گرفتن بحران شیوع کووید ۱۹ اعمال مجدد قوانین منع آمد و شد را در اسرائیل در پی داشته است. البته اتهامات فساد مطرح شده علیه نتانیاهو و دادگاهی که از ماه مه علیه او در جریان است نیز در خشم اسرائیلی ها بی تاثیر نبوده.

ادامه مطلب