عکس نوشته - آرشیو

کارزار انتخاباتی سراسر متفاوت ترامپ و بایدن
از فاصله گذاری اجتماعی تا جمعیت متراکم

کارزار انتخاباتی سراسر متفاوت ترامپ و بایدن گالری

این روزها کارزار انتخاباتی نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده جدای از تفاوت های همیشگی در شیوه سیاست گذاری، یک تفاوت اساسی دیگر هم با یکدیگر دارد و آن به شیوه برخورد جو بایدن و دونالد ترامپ با بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ است. ترامپ همچنان به رغم آمار بالای ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالات متحده، سخنرانی ها و گردهمایی ها را در فضای بسته برگزار می کند و بایدن سعی دارد فرهنگی کاملا متفاوت را جا بیندازد.

ادامه مطلب
صحنه های آخرالزمانی از ایالت اُرگان ایالات متحده

صحنه های آخرالزمانی از ایالت اُرگان ایالات متحده گالری

شعله های آتش محدوده ای در ایالت اورگان ایالات متحده را به خاکستر تبدیل کرد. در حدود یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ مورد آتش سوزی در جنگل ها در غرب آمریکا گزارش شده است. بسیاری از ساکنان منطقه پیش از رسیدن آتش به شهر آنجا را ترک کرده بودند، اما هنوز مشخص نیست که تلفات جانی در چه انداز ای بوده است.

ادامه مطلب
رزمایش ایران در نزدیکی تنگه هرمز

رزمایش ایران در نزدیکی تنگه هرمز گالری

ارتش ایران رزمایش سالانه خود را در خلیج فارس در نزدیکی آبراه استراتژیک تنگه هرمز برگزار کرد. این در حالی است که تنش ها بین این کشور و ایالات متحده همچنان شدید است و تا انتخابات ایالات متحده در ماه نوامبر هم امید چندانی به کاهش این تنش ها نیست.

ادامه مطلب
تور دو فرانس در میانه همه گیری کووید ۱۹

تور دو فرانس در میانه همه گیری کووید ۱۹ گالری

تور دو فرانس یا تور فرانسه که معتبرترین مسابقه دوچرخه ‌سواری جاده ای در دنیاست که از سال ۱۹۰۳ آغاز شده و هر ساله به مدت سه هفته در جاده ‌های فرانسه و کشورهای پیرامون آن برگزار می‌گردد، امسال در میانه شیوع بیماری کووید ۱۹ در حال برگزاری است. این مسابقه عمدتا از شهر پاریس آغاز می شود و در همان شهر پایان می یابد؛ اما امسال برگزار کنندگان اذعان داشته اند که مخاطره نرسیدن تور به پاریس در پی افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در فرانسه از آغاز اوت تا کنون، وجود دارد.

ادامه مطلب
وقتی جنگ تانک ها بازی می شود
رقابت های نظامی بین المللی ۲۰۲۰

وقتی جنگ تانک ها بازی می شود گالری

بازی های نظامی بین المللی مراسمی به سبک و سیاق بازی های المپیک است که هر ساله توسط وزارت دفاع روسیه ترتیب داده و در کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ازبکستان برگزار می شود. این مراسم امسال در تاریخ ۲۳ اوت تا ۵ سپتامبر برگزار شد و بیش از ۵ هزار شرکت کننده از ۱۵۶ تیم از بیش از ۳۰ کشور و منطقه در این رقابت ها شرکت کردند.

ادامه مطلب
آنهایی که در کاخ سفید ترامپ دوام نیاوردند

آنهایی که در کاخ سفید ترامپ دوام نیاوردند گالری

یکی از شاخصه های غیرمتداول دولت دونالد ترامپ، استعفای اجبرای و اختیاری یا برکناری مقامات دولتی، وزرا و مشاوران بوده است. این شاخصه عجیب برای یک دولت آمریکایی از همان روزهای اول دولت ترامپ آشکار شد و مدت دوام آوردن بسیاری از این مقامات در کاخ سفید و دیگر وزراتخانه ها و ادارات وابسته حتی به سال نرسید. در ادامه، فهرست طویل آنهایی را مشاهده می کنید که در نیمه اول دولت ترامپ کار خود را در دولت به نوعی از دست داده اند:

ادامه مطلب
آنهایی که در حدود یک سال گذشته از کاخ سفید بیرون رانده شدند

آنهایی که در حدود یک سال گذشته از کاخ سفید بیرون رانده شدند گالری

یکی از شاخصه های غیرمتداول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شمار بالای کارکنان، مشاوران و مقامات دولتی بوده که یا اخراج یا وادار به استعفا شده اند. در ادامه، فهرست تصویری طویل این افراد را با تاریخ جدایی آنها از دولت مشاهده می کنید:

ادامه مطلب
خاموشی تنها نیروگاه برق غزه در میانه تنش ها با اسرائیل

خاموشی تنها نیروگاه برق غزه در میانه تنش ها با اسرائیل گالری

تنها نیروگاه برق غزه سه شنبه گذشته دچار خاموشی شد. این در حالی بود که از زمان اقدام اسرائیل به متوقف کردن انتقال سوخت به فلسطین در تلافی پرواز بالن های شعله ور که به آتش سوزی بوته ها در جنوب سرزمین های اشغالی منجر شد، یک هفته می گذرد. شمال غزه ۲۰ اوت دچار خاموشی شد و مردم چاره ای غیر از استفاده از چراغ های باطری دار یا نور ماشین ها برای گذران شب نداشتند. نوار غزه که تحت کنترل جنبش حماس است، برای برطرف کردن عمده نیازهای انرژی خود به اسرائیل وابستگی دارد. جمعیت دو میلیون نفری غزه در پی خاموشی ۱۰ ساعته نیروگاه، اکنون روزی ۶ ساعت برق دارند. (عکس ها توسط محمد سالم گرفته و در خبرگزاری رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب