عکس نوشته - آرشیو

جنجال بر سر قتل دختر بریتانیایی

جنجال بر سر قتل دختر بریتانیایی گالری

سارا اورارد، دختر ۳۳ ساله بریتانیایی، روز ۳ مارس در جنوب لندن ناپدید شد. ۹ مارس، وایان کوزنز، یک پلیس شهری مرتبط با واحد محافظت پارلمانی و دیپلماتیک، ابتدا به ظن دست داشتن در ربودن سارا و بعدتر به اتهام قتل او دستگیر شد. ۱۰ مارس پلیس بریتانیا بقایای جسد سارا را کشف کرد و کوزنز به ربایش و قتل او محکوم شد. این حادثه با واکنش مناقشه آمیز پلیس همراه بوده و به تظاهرات گسترده در بریتانیا علیه منع خشونت با زنان انجامیده است. (عکس ها توسط هنری نیکولز در شهر لندن گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
خشونت های مهلک در میانمار

خشونت های مهلک در میانمار گالری

تلاش های رهبران کودتا علیه جنبش تظاهرات کنندگان که شمار آنها هر روز افزایش می یابد، به خشونت کشیده شده است. شش هفته از کودتای نظامی در میانمار می گذرد و مخالفان برای نشان دادن اعتراض خود به خودداری از پیروی از دستورات و قوانین شهری روی آورده اند و تقریبا به طور روزانه با نیروهای نظامی درگیر می شوند.

ادامه مطلب
تظاهرات در میانمار در مخالفت با کودتا ادامه دارد
چشم اندازی از آسمان:

تظاهرات در میانمار در مخالفت با کودتا ادامه دارد گالری

تظاهرات در میانمار در مخالفت با کودتا همچنان ادامه دارد. کودتای ۲۰۲۱ میانمار صبح روز ۱ فوریه ۲۰۲۱ زمانی که آنگ سان سو چی، مشاور دولت، و رئیس‌جمهوری وین میینت و سایر رهبران حزب حاکم توسط ارتش میانمار تاتماداو بازداشت شدند، آغاز شد. تصاویر از «دید پرنده» از این تظاهرات و پاسخ ارتش به معترضان با پهپاد به ثبت رسیده و در رویترز به اشتراک گذاشته شده است که در ادامه می بینید.

ادامه مطلب
سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق

سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق گالری

پراپ فرانسیس در پرمخاطره ترین سفر خود از زمان منصوب شدنش در این سمت در سال ۲۰۱۳، به عراق سفر کرد. او درباره این سفر گفته بود که وظیفه خود می دانسته که این سفر با اهمیت نمادین را انجام دهد چرا که معتقد است عراق برای مدتی طولانی متحمل آسیبی شدید شده. پاپ فرانسیس در جریان این سفر در نجف با آیت الله علی سیستانی، روحانی شیعه، نیز دیدار کرد.

ادامه مطلب
تگزاس در تقابل کووید۱۹ و طوفان فاجعه بار زمستانی
سفر بایدن نوش داروی پس از مرگ سهراب بود

تگزاس در تقابل کووید۱۹ و طوفان فاجعه بار زمستانی گالری

طوفان در تگزاس خانه ها و تجارت ها را نابود کرد و سبب قطع دسترسی میلیون ها جمعیت این ایالات به برق و آب تمیز برای چند روز پیاپی داشت. این طوفان همچنین ده ها قربانی گرفت و احتمال افزایش تلفات در میان خرابه های به جامانده از طوفان هنوز وجود دارد. در میانه تلاش کارگران و کارکنان شهرداری در ایالت تگزاس برای جبران خسارت های ناشی از طوفان شدید زمستانی، رئیس جمهوری جو بایدن نهایتا به این ایالات سفر کرد. این در حالی است که کووید-۱۹ پیشتر صدمات شدیدی به مردم این ایالت وارد آورده بود. برای کارکنان بخش کفن و دفن، کار طاقت فرسا شده و به نظر می رسد پایان یا حتی وقت استراحتی ندارد.

ادامه مطلب
مریخ از نمای نزدیک

مریخ از نمای نزدیک گالری

مریخ نورد موسوم به «استقامت/پریزرونس» متعلق به ناسا پس از فرود تاریخی به سیاره سرخ اولین تصاویر را ارسال کرده است. (عکس ها در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب