عکس نوشته - آرشیو

حجاح در میانه تدابیر کرونایی

حجاح در میانه تدابیر کرونایی گالری

امسال در عربستان سعودی تنها کسانی اجازه شرکت در مراسم حج را دارند که در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند. ریاض برای دومین سال متوالی به دلیل محدودیت های همه گیری، مانع از حضور حجاج خارجی در شهرهای مکه و مدینه شده است.

ادامه مطلب
سیل در غرب اروپا ده ها کشته داد

سیل در غرب اروپا ده ها کشته داد گالری

بارش شدید باران در غرب اروپا که به افزایش سطح رودخانه ها منجر شد، با جاری شدن سیل گسترده همراه بود و خانه ها را در حاشیه رودخانه ها شست. دست کم ۴۴ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند. اما این آمار افزایش خواهد داشت چرا که بیش از ۱۰۰۰ نفر ناپدید شده اند. در غرب آلمان و بلژیک سطح آب هنوز در حال بالا آمدن است.

ادامه مطلب
کوبا در میانه شدیدترین تظاهرات در چند دهه گذشته

کوبا در میانه شدیدترین تظاهرات در چند دهه گذشته گالری

هزاران نفر از مردم کوبا در چند روز گذشته طی آنچه بزرگ ترین تظاهرات ضددولتی در این کشور کمونیستی در چند دهه گذشته به شمار می رود، در خیابان ها تجمع کردند و شعار «آزادی» سر دادند و کناره گیری میگوئل دیاز کانل از ریاست جمهوری را خواستار شدند. بحران اقتصادی، صف ‌های طولانی برای خرید مواد غذایی، همه گیری کرونا، نبود دارو، واکسن و دیگر امکانات از جمله دلایل خشم تظاهرات کنندگان هستند. نیروهای ویژه و نیروهای پلیس کوبا با تظاهرات کنندگان درگیر شدند و برخی را دستگیر کردند، اما آمار دقیقی از شمار زخمی ها یا بازداشت شدگان در دست نیست.

ادامه مطلب
رانش زمین در ژاپن

رانش زمین در ژاپن گالری

نیروهای نجات ژاپن در میانه خرابه ها، آوار، سنگ و گل و لای به جا مانده از رانش زمین به دنبال ناپدیدشدگان می گردند. بارش شدید باران در شهر ساحلی آتامی به رانش زمین انجامید و این سطح از خرابی را به بار آورد. سرنوشت ده ها نفر هنوز نامعلوم است.

ادامه مطلب
طولانی ترین جنگ
بر نیروهای آمریکایی در افغانستان چه گذشت؟

طولانی ترین جنگ گالری

ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر حمله به افغانستان علیه طالبان را پس از حملات ۱۱ سپتامبر به برج های دو قلو، آغاز کرد. باراک اوباما درصدد کاهش شمار نیروها برآمد، اما شدت آشفتگی ها در افغانستان مانع از تخلیه نیروها شد. در دوره ترامپ هم که از پایان دادن به «جنگ های ابدی» زیاد سخن می گفت، تغییر چندانی در وضعیت نیروهای مستقر در افغانستان ایجاد نشد. اکنون، جو بایدن اعلام کرده می خواهد روز ۱۱ سپتامبر را به پایان حضور نیروهای آمریکایی تبدیل کند. یک پایگاه هوایی مهم نیروهای خارجی تخلیه شده، اما آشفتگی ها همچنان ادامه دارد و کشورهای منطقه نگران قدرت گرفتن مجدد طالبان و ناآرامی ها در همسایگی خود هستند.

ادامه مطلب
حزب کمونیست چین ۱۰۰ ساله شد

حزب کمونیست چین ۱۰۰ ساله شد گالری

چین صد سالگی حزب حاکم کمونیست در این کشور را جشن گرفته است. شرکت کنندگان برای مراسم صد سالگی حزب کمونیست در استادیوم ملی در پکن گردهم آمدند و گروهی هم در لباس های نظامی نمایشی اجرا کردند. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، نیز در این مراسم حضور داشت. (عکس ها توسط توماس پیتر گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
ارتش روسیه در تلاش برای پاکسازی کریمه سیل زده

ارتش روسیه در تلاش برای پاکسازی کریمه سیل زده گالری

طبق اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به ارتش این کشور دستور داده به پاکسازی مناطق سیل زده در شبه جزیره کریمه کمک کند. بارش شدید باران و سیلی که به دنبال آن جاری شده، به شهرهای واقع در حاشیه دریای سیاه آسیب شدیدی وارد آورده است. (عکس ها توسط الکسی پاولیشاک گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
مرغ زنده، بلیط لاتاری و ماری جوانا
تشویقی های عجیب برای واکسیناسیون کووید-۱۹

مرغ زنده، بلیط لاتاری و ماری جوانا گالری

برخی کشورهای جهان برای ترغیب جمعیت های خود به واکسیناسیون کووید-۱۹ به تشویقی های عجیب روی آورده اند. در اندونزی به برخی مرغ و خروس زنده داده شده است. در برخی ایالات متحده از جمله واشنگتن، ماری جوانا تشویقی واکسن بوده و برنامه ای موسوم به «علف در برابر تزریق واکسن» راه اندازی شده و در برخی دیگر مانند کالیفرنیا، به آنهایی که می پذیرند واکسینه شوند، بلیط لاتاری داده می شود. بلیط تماشای بازی بیسبال از یکی دیگر از تشویقی ها برای تزریق واکسن به ویژه در دیترویت به شمار می رود. در صربستان تخفیف برای خرید از فروشگاه عامل تشویق کننده قدرتمندتری است و در عراق، قهوه مجانی. در چین، گاو کبابی و غذای مجانی به آنهایی که واکسن زده اند داده می شود و در اسرائیل، نوشیدنی های الکلی مجانی. با توجه به کارازهای تبلیغات منفی علیه واکسن کرونا در سراسر جهان، دولت ها مجبور شده اند تشویقی های عجیبی به کار گیرند تا به نوعی همه گیری کرونا را تحت کنترل درآورند.

ادامه مطلب