عکس نوشته - آرشیو

نمایش قدرت کره شمالی در رژه نظامی

نمایش قدرت کره شمالی در رژه نظامی گالری

کره شمالی در جریان یک رژه نظامی تسلیحات جدیدی را به نمایش گذاشت که در میان آنها یک پرتاب کننده موشک های بالستیک از زیردریایی نیز دیده می شد. این رژه نمایشی از قدرت نظامی کره شمالی در پایان یک هفته دیدارهای سیاسی بود. (عکس ها توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی به اشتراک گذاشته و در رویترز منتشر شده است.)

ادامه مطلب
حمله به دموکراسی آمریکایی
هواداران ترامپ چه بر سر پایتخت ایالات متحده آوردند؟

حمله به دموکراسی آمریکایی گالری

ساعات اولیه دیروز تصاویر شوکه کننده ای از پایتخت ایالات متحده منتشر شد که هجوم طرفداران رئیس جمهوری دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در در تلاشی بی مورد برای تغییر نتایج انتخابات را نشان می دادند. رویترز ساختمان کنگره آمریکا را نماد دموکراسی این کشور توصیف کرده و نوشته این نماد دیروز توسط افراد خشمگین از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر جو بایدن دموکرات، اشغال شد. این آشفتگی چندین ساعت ادامه یافت و روز بعد، تنها چیزی که از آن باقی مانده بود، تلی زباله خاکستر و کثیفی بود.

ادامه مطلب
گذر از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱

گذر از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ گالری

سال ۲۰۲۰ با تحولات گسترده ای در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همراه بود و حتی اکنون که سال ۲۰۲۱ آغاز شده، تاثیرات این تحولات همچنان ادامه دارد. یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اتفاقات در تغییر چهره جهان در سال گذشته، همه گیری کرونا بود که باعث شد سال جدید در فضایی متفاوت و ساکت تر و شاید غمگین تر آغاز شود.

ادامه مطلب
چین به سوخت زغال سنگ بازگشت
تاثیر نگرانی های اقتصادی و امنیت انرژی بر زندگی چینی ها

چین به سوخت زغال سنگ بازگشت گالری

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، در ماه اکتبر در خبری تعجب آور اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ تولید دی اکسید کربن را به صفر برساند. اما نگرانی های پکن درباره امنیت انرژی، مشاغل و رشد اقتصادی مرتبط با سوخت های فسیلی به ویژه زغال سنگ همچنان ادامه دارد و بهبود اقتصادی از مشکلات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ نیز مطرح است. از سال ۲۰۱۷ تا کنون دست کم سه نیروگاه برق مبتنی بر استفاده از زغال سنگ در استان گانسو در پی افزایش هزینه های محیط زیستی و دسترسی گسترده به انرژی ارزان قیمت تر تجدیدشدنی، ورشکست شده اند. سرعت چین در کار بر پروژه های انرژی باد، خورشیدی و آب احتمالا می تواند بر دستیابی به اهداف به صفر رساندن تولید دی اکسید کربن تاثیر بگذارد و سهم زغال سنگ را در ترکیب انرژی مصرفی کشور را کاهش دهد. با این حال، چین در اقدامی متناقض در شش ماه اول ۲۰۲۰ به ظرفیت زغال سنگ در حال سوخت در کشور ۱۱.۴ گیگاوات افزوده است که بیش از نیمی از کل مصرف جهانی در همان بازه زمانی بوده. مطالعات یک گروه تحقیقاتی موسوم به «نظارت انرژی جهانی» همچنین نشان داد که نزدیک ۲۵۰ گیگاوات از نیروگاه های مبتنی بر زغال سنگ در چین در حال توسعه هستند؛ حجمی که برای تامین برق آلمان، بزرگ ترین اقتصاد اروپا کافی است. (عکس ها توسط توماس پیتر گرفته و در رویترز منتشر شده اند.)

ادامه مطلب
هزاران مهاجر بی سرپناه در بوسنی

هزاران مهاجر بی سرپناه در بوسنی گالری

پس از آنکه اردوگاه مهاجران و پناهجویان در بوسنی آتش گرفت، هزاران مهاجر در سردترین روزهای زمستان بی سرپناه ماندند. سیاستمداران بوسنی درگیر مناقشه ای داخلی درباره محل جدید برای پناه دادن به این افراد هستند. اردوگاه «لیپا» که در شمال غربی بوسنی قرار دارد، محل زندگی پناهجویان از آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا بود. پلیس و مقامات سازمان ملل گفته اند عامل آتشسوزی احتمالا مهاجران ناراضی از وضعیت اسکان موقت در اردوگاه بوده اند. (عکس ها توسط دادو روویک گرفته و در پایگاه اینترنتی رویترز به نمایش گذاشته شده اند.)

ادامه مطلب
قرنطینه و تعطیلی ادامه دارد
بریتانیا در مواجهه با نوع جدیدی از ویروس کرونا

قرنطینه و تعطیلی ادامه دارد گالری

بسیاری از کشورهای اروپایی مرزهای خود با بریتانیا را بسته و بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز پروازها به بریتانیا را در پی کشف جدید نمونه تغییر یافته و جدید ویروس کرونا به تعلیق درآورده اند و این مساله یک آشفتگی تمام عیار در رابطه با سفرها به بریتانیا و به خارج از آن به بار آورده و به تشکیل صف های طولانی در بیرون سوپرمارکت ها منجر شده است. چشم انداز کمبود مواد غذایی و تدابیر سختگیرانه در مواجهه با همه گیری کرونا پررنگ است.

ادامه مطلب