آمریکا - آرشیو

ایلان ماسک و جنگ پنهان او برای آزادی بیان
وعده هایی که توخالی است

ایلان ماسک و جنگ پنهان او برای آزادی بیان

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ادعای ماسک مبنی بر اینکه میدان عمومی جامعه را نجات خواهد داد اساساً جعلی است. او با اجازه دادن به آن توسط اطلاعات نادرست سمی، از جمله جعلیات عمیق، تبلیغات بیهوده، دعوت به خشونت، دشنام و.. به فروپاشی آن دامن می زند.

ادامه مطلب
از رویا تا کابوس: چهره پنهان آمریکا
وقایعی ترسناک از جامعه امریکا که مورد توجه نیستند

از رویا تا کابوس: چهره پنهان آمریکا

طبق داده های مراکز آمریکایی که در تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۹ هم در اخبار یورونیوز آمده بود رقم مقتولین ناشی از حملات مسلحانه در آمریکا طی ۵۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹، از کل رقم مقتولین در جنگ‌های آمریکا (در طول تاریخ آمریکا) پیشی گرفته است. در حالی که بیشتر از یک و نیم میلیون آمریکایی بر اثر حملات مسلحانه طی مدت زمان یاد شده جانشان را از دست داده‌اند؛ کل افرادی که در تمامی جنگ های آمریکا کشته شده اند تقریباً یک میلیون و دویست هزار نفر است.

ادامه مطلب
بایدن خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور
زوجی که فرهنگ امریکایی را بر باد می دهند

بایدن خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور

دیوانگی و افراط‌گرایی طوفانی بایدن را در بیست دقیقه ابتدای کار او دیدیم. او با اولین امضاء ترمز اقتصاد آمریکا را کشید و هزاران شغل را نابود و هزاران خانواده را فقیر کرد و با گشودن راه مهاجران به آمریکا خدمت بزرگی به رقیبان ما نظیر چین و اروپا کرد. جنون صدور فرمان اجرایی بایدن در یک روز به رقم هفده فرمان رسید که در تاریخ بی‌سابقه است.

ادامه مطلب
شبح بازگشت ترامپ
نامزدی که بیش از همه طرفدار دارد

شبح بازگشت ترامپ

از ده نماینده جمهوری خواهی که رفتار ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۲ را محکوم کردند، هشت نفر یا کناره گیری کرده اند یا توسط رای دهندگان کنار گذاشته شدند، در عین حال نامزدهای این حزب افرادی هستند، که از ادعاهای خطرناک ترامپ مربوط به دزدیدن آرا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرده اند. در سیستمی که یک نامزد می تواند با کسب ۳۰ درصد آرا سایر رقیبان را در انتخابات اولیه حذف کند، نظرسنجی میان جمهوری خواهان نشان می دهد که رای ۵۰ درصد آنها ترامپ است.

ادامه مطلب
محدود کردن رقابت قدرت های بزرگ در یک جهان آشوب زده
چگونه یک نظم بهتر بسازیم

محدود کردن رقابت قدرت های بزرگ در یک جهان آشوب زده

استفان والت و دانی رودریک در یادداشت مشترکی می نویسند: با توجه به وضعیت کنونی روابط، آمریکا و ایران به اقدام مستقل برای حفاظت از منافعشان ادامه می دهند. با این حال دلایلی برای این باور وجود دارد که هر دو طرف این اصل را درک می کنند که اقدامات یکجانبه باید سنجیده و نسبی باشند. برای مثال، زمانی که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد، ایران واکنش فوری نشان نداد و برنامه هسته ای اش را بطور کامل از سر نگرفت بلکه تا ماه ها پس از آن به توافق اولیه پایبند ماند با این امید که آمریکا در تصمیم خود تجدیدنظر کند یا دیگر امضاکنندگان برجام، به شروط آن عمل کنند. هنگامی که این اتفاق رخ نداد، ایران به روشی جبرانی که به روشنی هم برگشت پذیر بود، از توافق فاصله گرفت و علامت داد که خواهان بازگشت به پایبندی کامل است اگر آمریکا چنین کند. واکنش ایران به کارزار "فشار حداکثری" ترامپ هم سنجیده بود. برای مثال، ترور قاسم سلیمانی، ژنرال عالی رتبه ایران توسط آمریکا، موجب نشد که ایران دست به تشدید بزند بلکه برعکس پاسخش به حملات غیرمرگبار موشکی به پایگاه های آمریکایی در عراق محدود ماند... به رغم خصومت شدید، تا به اینجا هر دو طرف، ریسک های تشدید و نیاز به سنجش دقیق اقدامات مستقل شان را درک کرده اند.

ادامه مطلب
رویکرد تازه امنیت سایبری آمریکا
مهاجرت فدرال به "معماری اعتماد صفر" و امنیت نقطه پایانی

رویکرد تازه امنیت سایبری آمریکا

معماری اعتماد صفر اغلب جایگزینی برای امنیت سایبری قدیمی مبتنی بر محیط، شناخته می شود. برای دهه‌ها، تلاش‌های امنیت سایبری سازمانی پیرامون مفهوم "اعتماد ضمنی" می‌چرخید. در این مدل، شبکه‌ها و سامانه‌ها برای دفاع در برابر نفوذ در یک محیط شبکه ای کاملاً تعریف شده طراحی شدند. این محیط را می توان به مانند یک قلعه قرون وسطایی تصور کرد.

ادامه مطلب