آمریکا - آرشیو

غرب در حمله به ايران دست امريکا را نمى‌گيرد

غرب در حمله به ايران دست امريکا را نمى‌گيرد

به نظر مى‌رسد که در چند سال اخير برخى حوادث در مسير صحيح قرار گرفته‌اند. فايننشال تايمز ادعا مى‌کند که حاشيه‌هاى انتخابات رياست جمهورى در ايران نشان داد که دولت محمود احمدى ن‍ژاد آنچنان هم که بايد محکم نيست. واشنگتن هر روز بر حجم تحريم‌هاى ايران مى‌افزايد.

ادامه مطلب

برزیلی‌ها ایران را دوست دارند یا امریکا؟

گرچه نظرسنجی‌ها از پیروزی نامزد حزب حاکم برزیل، خانم دیلما روسف که مورد حمایت رئیس جمهوری کنونی این کشور یعنی لولا داسیلوا بود، حکایت داشت اما نتیجه این انتخابات با شمردن بیش از 98 درصد آرای ماخوذه، خبر از کشیده شدن این انتخابات به دور دوم می‌دهد.

ادامه مطلب
احمدی نژاد – اوباما؛

تلاش برای عبور از مناسبات نامتناسب

امریکائی‌ها همواره به جهت خصلت‌های خود، بی‌توجه به سنت‌ها و حریم‌های مقدس ما خواسته‌اند آنها را درنوردند و ما نیز با کم عنایتی به قواعد و اصول جامعه آنها خواسته‌ایم با سرعت مسیرها را در نوردیم.گفت و گو با سید علی موجانی پژوهشگر حوزه تاریخ روابط خارجی

ادامه مطلب

آمریکا چگونه ناز روس‌ها را خرید؟

واشنگتن شاید در ملاعام روس‌ها را برای متوقف کردن این معامله تحت فشار قرار ندادند اما بر هیچ کس پوشیده نیست که روس‌ها در ازای این بر هم زدن رابطه با تهران از کاخ سفید انتظاراتی دارند...

ادامه مطلب

ابهاماتی درباره آزادی سارا شورد

دلیل ایران برای آزادی سارا شورد ملاحظات بشردوستانه و بیماری او اعلام شده بود، اما سارا بعد از آزادی و حضور در عمان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت که بنابر تشخیص پزشکان عمانی او به بیماری خاصی مبتلا نیست. این اظهارنظر شورد، وجود انگیزه‌های سیاسی برای آزادی او را تقویت می‌کند.

ادامه مطلب