آسیا و آفریقا - آرشیو

طنین تیک‌تاک بمب ساعتی در پاکستان

دو انفجار انتحارى در شمال غرب و دره سوات با مجموع ۳۹ کشته، دستگیری مردی ملبس به جلیقه انتحاری در حیدر آباد، و درگیری پلیس با جمعیت معترض در کویته، مرکز بلوچستان تیک تاک بمب ساعتی هستند که شاید تا ساعاتی دیگر پاکستان را غرق در آتش و خشونت کند.

ادامه مطلب

نسل جدید تروریسم در پاکستان

" جایشری باجوریا " از نویسندگان شورای روابط خارجی آمریکا، در مقاله ای وضعیت نسل جدید گروه های تروریستی در پاکستان، فعالیت های آنها و چگونگی عملکرد دولت پاکستان در مقابله با این گروه ها را بررسی کرده است.

ادامه مطلب

امامعلی با دست‌های پر از تهران رفت

دستاوردهای سفر رییس‌جمهور تاجیکستان به تهران موجب شد مقامات تاجيک نتايج بازديد غيرمنتظره امامعلی رحمان را موثر ارزيابی کنند. سخنگوی ریيس جمهور تاجیکستان در این باره گفت تاجیکستان به تمام اهداف خود از این سفر دست یافته است.

ادامه مطلب

ترکیه حجاب به سر کرد

به دنبال اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر آن کشور دائر بر این که " بله، حجاب یک مسأله سیاسی است و ما این مسأله را به طرق قانونی حل خواهیم کرد"، حزب عدالت و توسعه طرح تغییر موادی از قانون اساسی که پوشش اسلامی دختران را در مقاطع آموزش عالی منع می کند به مجلس برد و سرانجام به تصویب رسید.

ادامه مطلب

دیپلمات های دوست و رقیب چند ساعت زیر یک سقف

مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با دعوت از بنیانگذاران، پیشکسوتان و تنی چند از مقامات سابق و فعلی وزارت امور خارجه که نقشی اساسی در پایه گذاریاى این مرکز داشتند برگزار شد.

ادامه مطلب

افغانستان؛ جايى که هر حرکتى به سود طالبان تمام مى‌شود

بیش از شش سال از سقوط طالبان در افغانستان می‌گذرد اما اين گروه راديکال اسلام‌گرا اکنون نيروهاى خارجى مستقر در افغانستان را وارد بن‌بستى کرده است که نتيجه هر فعاليت آن‌ها به سود طالبان تمام مى‌شود.

ادامه مطلب

ترکيه حجاب سر می کند

کمیته قانون اساسی پارلمان ترکیه با طرح تغییر قانون اساسی جهت لغو ممنوعیت حجاب در دانشگاه های این کشور موافقت کرد. جلسه نشست کمیته قانون اساسی ترکیه شنبه 13 بهمن با تصویب این طرح به سمت لغو محدودیت پوشش حجاب در دانشگاه های ترکیه حرکت کرد.

ادامه مطلب
با وجود حضور کوفی عنان

کنیا بوی مرگ مى دهد

کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل در راس یک گروه سه نفر برای میانجیگری میان طرف های درگیر در کنیا تلاش می کند. کنیا که در آستانه یک فاجعه انسانی است تنها امید خود را کوفی عنان می داند. تا کنون بیش از ۹۰۰ نفر جان خود را در این درگیریها از دست داده اند.

ادامه مطلب