آسیا و آفریقا - آرشیو

مدارس راديکال مذهبی؛ میراث دیکتاتور پاکستان

مفتی محمد نعیم چهارزانو پشت میز کوتاهی نشسته و دستگاه‌ های کنترل از راه دور چند تلویزیون را کنار دست ‌اش گذاشته است. او مدیر الجامعه البنوریه است، مدرسه ‌ای مذهبی به مساحت 5 هکتار درمنطقه صنعتی کراچی، بزرگ ‌ترین مرکز اقتصادی پاکستان.

ادامه مطلب

نگرانی‌های مشرف در دیدار با نگروپونته

در حالی که چند روز از بازگشت کوتاه نواز شریف به پاکستان و تبعید مجدد او به عربستان سعودی می‌گذرد، جان نگروپونته، معاون وزیر آمریکا، چهارشنبه وارد اسلام‌آباد شد تا با پرویز مشرف دیدار و گفتگو کند.

ادامه مطلب

ویکتور زوبکف؛ نخست وزیری برای روز بازگشت پوتین

ویکتور زوبکف، نخست‌وزیر جدید روسیه، بهترین گزینه برای جانشینی پوتین به شمار می‌رود چرا که تکنوکراتی گمنام و وفادار به پوتین است که هر زمان پوتین اراده کند به راس قدرت بازگردد، زوبکف در برابر او مقاومت نخواهد کرد.

ادامه مطلب

قانون افغانستان علیه زنانی افغانی

افغانستان در حال ساختن زندان‌های جدیدی برای زنان است. به رغم این که اکنون تنها 300 زندانی زن در این کشور وجود دارند ظاهراً دولت با پیش بینی افزایش این تعداد در آینده به این اقدام دست زده است.

ادامه مطلب

تنها سازمان کاملا آزاد جهان

اجلاس " اپک " یا " سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوسیه " از روز دوم سپتامبردرشهر سیدنی استرالیا کارخود را آغاز کرد. قراربراین است که این اجلاس تا روز نهم همین ماه ادامه پیدا کند.

ادامه مطلب