آسیا و آفریقا - آرشیو

یک منبع افغان: ایران از عبدالله حمایت مالی می کند

یکی از رسانه های افغانستان در تحلیلی درباره حمایت های ایران و پاکستان از دو نامزد متفاوت افغان نوشته است: در حالی که دولت پاکستان تلاش می کند تا انتخابات به نفع کرزی به پایان رسد، بسیاری از هزینه های فعلی کمپین دکتر عبدالله از سوی حامیانش در ایران تامین می شود.

ادامه مطلب

درگیری در جریان مناظره تلویزیونی نامزدهای افغان

با شروع مناظره‌های تلویزیونی میان نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان، تب و تاب سیاسی در این کشور به اوج رسیده است. در این بخش نگاه و گذری داریم بر درگیری میان دو نامزد در یک مناظره و نیز پیشنهاد نخست‌وزیری کرزی به اشرف غنی احمدزی.

ادامه مطلب

آشنایی با قانون اساسی طالبان

آیا قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؟ شاید این‌طور نباشد. قانون اساسی طالبان به تازگی در قالب یک کتاب منتشر شده است. اين کتاب شامل 13 فصل است و قوانین مربوط به این جریان سیاسی اجتماعی را نشان می‌دهد. در این بخش خلاصه‌ای از قوانین طالبانی را به نقل از رسانه‌های افغان می‌خوانید.

ادامه مطلب

اخبار کوتاه انتخاباتی از افغانستان

آنچه در این بخش می خوانید: احتمال تشنج آفرینی از سوی طرفداران عبدالله عبدالله در صورت پیروزی مجدد کرزی تکذیب شد، حامد کرزی حاضر به شرکت در مناظره تلویزیونی است، طالبان خواستار تحریم انتخابات افغانستان شد.

ادامه مطلب

پچپچه‌ها / تلاش برای جلوگیری از تقلب و تشنج در انتخابات افغانستان

احتمال بروز تنش‌هایی در جریان انتخابات افغانستان، سوءقصد به جان معاون اول حامد کرزی و توافق با طالبان جهت برقراری امنیت در زمان انتخابات ریاست جمهوری افانستان، تازه‌ترین اخبار و شنیده‌های مربوط به این کشور است.

ادامه مطلب

پچپچه‌ها/ تشکر چین از رسانه‌های رسمی ایران

با گسترش یافتن نگاه‌های منفی نسبت به دولت چین در ایران، برخی خبرگزاری‌های رسمی کشور که روابط نزدیکی با رسانه‌های این کشور کمونیست دارند، سعی در ارائه تصویری موافق با مواضع دولت چین دارند. این نزدیکی در نظر و عمل خود را نشان داده است.

ادامه مطلب