آسیا و آفریقا - آرشیو

نقش مطبوعات در بسط دموکراسی ترکیه

چهار کانال عمده تلویزیونی در ترکیه، هر شب با دعوت از طیف وسیعی از صاحب نظران و مردم، و تشکیل میزگردها سعی می کنند بحران موجود را از جنبه های مختلف بررسی و راه های برون رفت از آن را جستجو کنند.

ادامه مطلب

فشارهای بین‌المللی برای مذاکرات پکن و دالایی لاما

هو جین‌تائو، رهبر چین شنبه اعلام کرد مشکل پکن با دالایی لاما نه اختلافی مذهبی است و نه با نژاد وی یا مساله حقوق بشر ارتباطی دارد بلکه اختلاف دستگاه حکومتی چین با رهبر بوداییان تبت اختلاف بر سر مساله جدایی طلبی تبت و تهدید تمامیت ارضی چین است.

ادامه مطلب

دیپلماسی جدید سئول در آستانه وداع چپ‌ها با پارلمان

انتخابات پارلمانی کره جنوبی از صبح چهارشنبه 9 آوریل (21 فروردین) آغاز شده است؛ انتخاباتی که نه فقط نقطه عطفی در سیاست داخلی این کشور به شمار می‌رود بلکه نقشی حیاتی نیز در روابط سئول و پیونگ‌یانگ دارد.

ادامه مطلب
پکن جدایی‌طلبان تبتی را به سازمان‌دهی جوخه‌های انتحاری متهم کرد

دالایی لاما در هیات بن‌لادن

در حالی که تظاهرات سالگرد قیام 1959 تبت این ناحیه خودمختار از چین را از اوایل ماه مارس به آشوب کشانده و دامنه اعتراضات به دولت چین در قبال استقلال تبت و حقوق بشر را در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک پکن گسترده‌تر از پیش کرده است، دولت چین به تازگی از تشکیل گروهگ‌های تروریستی و عاملان انتحاری در حلقه‌های مقاومت تبت خبر داده است.

ادامه مطلب

آفريقاى جنوبی؛ رییس دوره ای ماه آوریل شورای امنیت

دولت آفریقای جنوبی که برای دومین بار ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته است در صدد است تا از این موقعیت در جهت استحکام روابط بین سازمان ملل و سازمان های منطقه ای آفریقایی استفاده کند.

ادامه مطلب