آسیا و آفریقا - آرشیو

نوروز ۱۳۸۷ خجسته باد

نوروز در ترکیه ؛ با شکوه در کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری

نوروز در ترکیه خاص نواحی شرقی آن کشور است و از اعیاد ملی کردها محسوب می گردد. در شهرهای جنوب شرقی ترکیه مانند دیاربکر، اورفا، ماراش و مرسین، نوروز مراسم باشکوهی دارد که بیشتر نماینده و منعکس کننده فولکلر مردم آن نواحی است.

ادامه مطلب

بوی جنگ می دهد این منطقه

پس از ماه ها حملات هوایی پراکنده ارتش ترکیه به مخفیگاه های شورشیان حزب کارگران کرد (پ.ک.ک) در کوه های شمال عراق، ترکیه پنجشنبه بعدازظهر، تانک ها و نیروی زمینی خود را وارد شمال عراق کرد که باعث افزایش تنش ها بین دو کشور همسایه شد.

ادامه مطلب

گام‌های مردد برای تشکیل ائتلافی علیه مشرف

دو حزب اصلی اپوزیسیون پاکستان پس از پیروزی چشمگیر در انتخابات پارلمانی، برای ایجاد ائتلافی علیه پرویز مشرف به توافق رسیدند. با این حال جزئیات نحوه تقسیم قدرت که هنوز مورد مذاکره و توافق دو طرف قرار نگرفته، روزنه امیدی برای مشرف باقی گذاشته است.

ادامه مطلب

مشرف حاضر به کناره‌گیری از ریاست‌جمهوری نیست

به رغم پیروزی چشمگیر احزاب اپوزیسیون پاکستان در انتخابات پارلمانی دوشنبه و درخواست رهبران مخالفان برای کناره‌گیری پرویز مشرف از قدرت، او اعلام کرد به هیچ عنوان قصد ندارد از مقام ریاست جمهوری استعفا دهد.

ادامه مطلب

ارمنستان به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

با اتمام شمارش 97 درصد از آرا سرگی سرکیسیان، نخست وزیر ارمنستان تا کنون 52 درصد آرا را از آن خود کرده است و این درحالی است که لئون ترپطروسیان، رییس جمهور سابق ارمنستان با کسب 21 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار دارد.

ادامه مطلب