آسیا و آفریقا - آرشیو

عمرالبشیر در دادگاه جزایی

اولین مسئله‌ای که در مورد حکم دادگاه مورد توجه قرار گرفته است، اجرایی بودن یا نبودن این حکم است. دکتر یوسف مولایی در گفت‌وگو با دیپلماسی ایرانی گفت: کشورهای عضو قانون رم متعهد هستند که این حکم را رعایت کنند.

ادامه مطلب

تلاش رئيس‌جمهور سودان براى جلب حمايت دوستان

رئیس جمهوری سودان در دقيقه‌ نود تلاش دارد تا پس از جدی شدن احتمال صدور قرار بازداشتش از سوى دادگاه کيفرى بين‌المللى به اتهام ارتکاب جرائم عليه بشريت و نسل‌کشى در دارفور، خود را به آب و آتش مى‌زند تا بتواند حمايت دوستان خود را جلب کرده و بر مردم خود تاثير بيشترى بگذارد.

ادامه مطلب

استفان بوسورث: به مذاکره با کره شمالی تمایل داریم

در حالى که کره شمالى خود را براى آزمايش دوربرد‌ترين موشک خود آماده مى‌کند و روند مذاکرات شش جانبه با روند کندى جريان دارد، نماينده جديد امريکا در امور کره شمالى شنبه 7 مارس اعلام کرد، واشنگتن خواهان انجام مذاکرات با پيونگ يانگ است.

ادامه مطلب
اتحاد گروه‌هاى بزرگ طالبان

پاکستان و افغانستان آبستن حوادث

يک روز پس از اعلام توقف عمليات توسط ارتش پاکستان در دره‌ سوات، شبه نظاميان طالبان سه‌شنبه 24 فوريه آتش‌بس نامحدود در اين منطقه اعلام کردند.

ادامه مطلب
جنجالى تازه در پاکستان

دادگاه، نمايندگى نواز شريف در پارلمان را به تعليق در آورد

دادگاه عالى پاکستان تمام اتهام‌هاى وارد شده به رهبر حزب مسلم ليگ (شاخه نواز) و برادرش شهباز شريف سر وزير ايالت پنجاب را صحيجح تشخيص داد و صلاحيت آنها را براى عضويت در مجلس پاکستان رد کرد.

ادامه مطلب

اولین اجرای دیپلماسی ضد هسته‌ای آمریکا

مذاکره کننده‌ ارشد آمريکا در مذاکرات خلع سلاح هسته‌اى کره شمالى هفته پیش گفته بود که این مذاکرات به دليل بن‌بست‌هاى ايجاد شده بسيار سخت پیش می‌رود ولی با این حال هیلاری کلینتون در سفری هشت روزه راهی کشورهای همسایه کره شمالی شد تا نخستین تصویر را از دیپلماسی جدید آمریکا پیش رو بگذارد.

ادامه مطلب