اخبار اصلی - آرشیو

15روز زمان براى دريافت پاسخ آرى يا نه!

مذاکرات ژنو که بعنوان مذاکرات مقدماتى براى بررسى فاکتورهاى مورد بحث در مذاکرات اساسى 1+ 5 و ايران برگزار شد، در بردارنده يک نکته اصلى است؛ " حضور امريکا براى اعلام نظر نهايى هم پيمانانش به ايران."

ادامه مطلب

مردم عراق اوباما را می خواهند، دولت نه

اوباما قبل از رسيدن به عراق گفت: «نیروهای ما در عراق باید همین الآن عراق را ترک کنند زیرا ما به وجود آنها در افغانستان نیاز داریم. ما نباید منتظر بمانیم تا دولت جدید آمریکا بر سر کار آید. جلسات متعدد و بسیار ما این نگرش را تایید می­کند.»

ادامه مطلب

عوامل اجتماعی در محاق روابط اسلام‌آباد - واشینگتن

هنوز در بیانیه‌هاى رسمی مقامات دولتی پاکستان و ایالات متحده خود را دوست و متحد نزدیک یکدیگر در جنگ علیه تروریسم معرفی می‌کنند، با این حال روابط دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید به رهبری حزب مردم پاکستان، رو به تیرگی رفته است.

ادامه مطلب

ابری‌ترین روزهای سیاست هند

فصل باران‌های موسمی در هند هنوز به آخر نرسیده و آسمان دهلی اغلب روزها ابری است. امروز حتی کارکشته‌ترین تحلیل‌گران سیاسی نیز نمی‌توانند تشخیص دهند ابرهای تیره‌ای که بر سر مان‌موهان سینگ شکل گرفته‌اند، باران رحمت بر سر نخست‌وزیر نازل خواهند کرد یا سیل بنیان کن.

ادامه مطلب

کودتای کاندولیزا

سولانا و جلیلی در حالی با همراهی ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا مذاکرات خود را در ژنو را آغاز کردند که موضوع تغییر نگرش صریح سیاست خارجی آمریکا به رهبری کاندولیزا رایس در قبال ایران بر این مذاکرات سایه افکنده بود.

ادامه مطلب

غرب باز هم در انتظار پاسخ ایران

گفت و گوهای هسته ای میان ایران و نمایندگان گروه 1+5 در ژنو بدون آن که نتیجه مشخصی داشته باشد پایان یافت. دو طرف مذاکرات را سازنده خوانده و بر ادامه آن تاکید کردند.

ادامه مطلب

امیدهای اندک به مذاکرات آینده

تا پیش از آغاز مذاکرات ژنو تصور می شد تهران وغرب پذیرفته اند تنش های موجود بر سر پرونده هسته ای ایران را لااقل برای یک دوره زمانی چند هفته ای کاهش دهند اما نتیجه مذاکرات ژنو خوشبینی چندانی را ایجاد نمی کند.

ادامه مطلب