اخبار اصلی - آرشیو

 آتشفشان انتخابات رياست‌جمهورى لبنان

آتشفشان انتخابات رياست‌جمهورى لبنان

انتخابات رياست جمهورى لبنان تا روز جمعه به تعويق افتاد تا تنور آتش بحران گرم‌تر از هميشه شود. بر اين مورد اظهارات وزير امور خارجه فرانسه، رئيس‌جمهورى سوريه و تحرکات ديپلماسى ديگر منطقه‌اى را نيز بايد افزود تا داغى اين رقابت سخت بيش از پيش احساس شود.

ادامه مطلب

لبنان ؛ ۲۴ ساعت تا جنگ ۲۴ ساعت تا صلح

در حالى که تنها یک روز به جلسه پارلمان لبنان براى راى ‌گيرى براى انتخاب رئيس‌جمهورى جديد اين کشور باقى مانده، خبرهاى تازه ‌اى به گوش مى‌رسد که بر خلاف انتظار چند روزه گذشته نشان مى‌دهد اختلاف‌هاى سياسى در اين کشور بالا گرفته است.

ادامه مطلب

گزارش البرادعی منجر به چه اقدامی خواهد شد؟

گزارش آژانس در زمانی منتشر شد که طی ماه گذشته برخوردهای لفظی بین مقامات آمریکا و البرادعی به وجود آمد و وی صراحتا با سیاست های جنگ طلبانه نو محافظه کاران واشنگتن مخالفت کرده و بر لزوم ادامه گفتگو و مذاکره در ارتباط با پرونده هسته ای ایران تاکید نمود.

ادامه مطلب

شیر گاز اروپا در دستان ترکیه

با افتتاح خط لوله ترکیه ـ یونان،‌ گاز آذربایجان از طریق ترکیه به اروپا منتقل خواهد شد که می تواند به کاهش نقش روسیه در ارسال گاز به اروپا نقش اساسی داشته باشد هرچند هنوز مشخص نیست که آذربایجان بتواند گاز مورد نیاز اروپا را از این طریق تامین کند.

ادامه مطلب

ضرورت گفت و گوی ایران و مصر

این مقاله که به قلم دکتر هادی خانیکی در همايش گفت و گو هاى ايران و عرب؛ نگاه مصری، نگاه ایرانی ارائه شد گفت و گو های ایران و عرب را برای جهان - جهان اسلام، جهان عربی و جهان ایرانی- ضروری می داند.

ادامه مطلب

واکنش چند پهلو به گزارشى دو پهلو

با وجودی که بسیاری از محافل خبری در ایران گزارش اخیر آژانس ببن المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان را مثبت ارزیابی کرده اند، اما تحلیلگران خارجی معتقدند که این گزارش مانند دیگر گزارش های پیشین آژانس دو پهلو است.

ادامه مطلب