اخبار اصلی - آرشیو

ادامه تلاش هاى نامنظم براى تعیین رژیم حقوقی خزر

بيست و دومين اجلاس گروه کارى تدوين کنوانسيون رژيم حقوقى درياى خزر با حضور نمايندگان 5 کشور ساحلى در تهران برگزار شد. در اين اجلاس، نمايندگان 5 کشور ساحلى خزر گردهم آمدند تا درباره تدوین رژيم حقوقى این دریا به نبادل نظر بپردازند.

ادامه مطلب
جنگ خلیج فارس و پایان رکود آمريکا و بوش پدر

جنگ خلیج فارس و پایان رکود آمريکا و بوش پدر

در مطالعه تاريخى رکود اقتصادى آمريکا به رکود اقتصادى اوايل دهه ۱۹۹۰ ميلادى و درگيرى جنگ خليج فارس مى رسيم. در اين جنگ آمريکا براى مبارزه با ۲۶۰ هزار نفرى که تنها ۲هزار تانک و ۶۰۰ جنگنده داشتند با تمام قدرت عمل کرد و از اين طريق رکود را پشت سر گذاشت.

ادامه مطلب
مائوئیست‌ها برنده انتخابات مجلس موسسان نپال

چرا دیپلماسی ایرانی تحولات نپال را بررسی می کند؟

نقطه سرنوشت‌ساز در تاریخ نپال و حزب مائوئیست‌ها انتخابات 10 آوریل سال ۲۰۰۸ بود که طی آن مردم نپال با رای مستقیم خود 240 نماینده از 601 نماینده مجلس موسسان قانون اساسی نپال را تعیین کردند. مائوئیست‌ها برنده انتخابات مجلس موسسان نپال شده اند.

ادامه مطلب

به چه دلیل آمریکا ایران را تهدید خواند؟

با گزارش اخير فرمانده نيروهاى آمريکا و همچنين سفير اين کشور در عراق، به نظر مى رسد که بارديگر فشار هاى جديدى عليه تهران از سوى آمريکا به بهانه وضعيت امنيتى در عراق آغاز شده است. اين فشارها مى تواند بر اساس دو هدف عمده در دستور کار آمريکايى ها قرار گرفته باشد.

ادامه مطلب

دو بسته پیشنهادی اتمى برای نشست شانگهاى

در حالیکه زمان زیادی به برگزاری دور تازه ای از سلسله نشست های اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی فعالیت های هسته ای ایران و مسائل مرتبط با آن، باقی نمانده است، طرف های درگیر هر کدام بسته خود را بعنوان دستور کار نشست پیشنهاد می دهند.

ادامه مطلب

قطر ثروتمند ترین کشور جهان اسلام

قطر از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی ثروتمند ترین کشور در دنیای اسلام است. سرانه قطر به حدی بالا است که اغلب وضعیت اقتصادی این کشور نه با کشورهای خاورمیانه که با اقتصادهای بزرگ اروپایی مقایسه می شود.

ادامه مطلب

قطر، ناقض دموکراسى ميزبان نشست دموکراسى

در این نشست موضوعات متعددی چون تفاوت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورهای غنی و فقیر با یکدیگر، چگونگی برقراری دموکراسی با حفظ توسعه مستمر، چگونگی گسترش تجارت آزاد و غیره به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

ادامه مطلب