اخبار اصلی - آرشیو

بحران سياسى در کمين ترکيه

آيا ترکيه امسال به جز انتخابات زودهنگام پارلمانى انتخابات ديگرى را نيز پشت سر خواهد گذاشت؟ علت شکل گرفتن اين سوال در ذهن سياستمداران ترکيه سخنان طيب رجب اردوغان، نخست وزير ترکيه است که اعلام کرد انتخاب ‌رئيس جمهور دير و يا زود توسط مردم خواهد بود.

ادامه مطلب

آخرين تير تيرکش نئومحافظه کاران

تلاش جدیدی که از سوی برخی از اعضای دولت بوش در روزهای اخیر پیرامون اتهام ارسال تسلیحات از ایران برای گروه طالبان در افغانستان آغاز شده، در حالی به اوج خود رسیده است که تردیدهای زیادی از در مورد صحت این اتهامات مطرح شده اند.

ادامه مطلب

ايران،القاعده و آمريکا

پروفسور "ار کى رمضانى" استاد ايرانى دانشگاه ويرجينيادر مقاله اى ایران و آمریکا را تشويق به گفتگو کرده و نوشته که گفتگوهاى در بغداد می تواند یک همکاری ضروری بین تهران و واشنگتن برای غلبه بر بزرگترین خطر تروریسم دنیای امروز- القاعده - به وجود آورد.

ادامه مطلب

آيا چين به بحران دارفور دامن مى زند؟

پکن که شصت درصد از نفت مورد نیاز خود را از طریق سودان تأمین می کند، علاقه ای به انتقاد از دولت خارطوم ندارد و حتی در مقابل قطعنامه های سازمان ملل متحد برای تحریم سودان هم مقاومت می کند.

ادامه مطلب

انفجار در سامرا؛ فتنه اى از سوى وهابيون؟

پيش بينى مى شود انفجارهاى روز چهارشنبه بهانه اى براى شدت گرفتن اختلافات فرقه اى در عراق باشد. بمب گذارى سال گذشته آغازگر درگيرى شديد و اقدامات تلافى جويانه شيعيان سنيان عراقى شد که تا کنون ادامه دارد و صدها کشته و زخمى بر جاى گذاشته است.

ادامه مطلب

درگيرى ها، فلسطين را به کجا مى برد؟

وجود چندين مقام مسوول در غزه کنترل فعاليت طرفداران مسلح دو گروه را سخت کرده است. صايب عريقات از رهبران فتح مى گويد ما حتى در اين منطقه نيز قدرتى نداريم.اين روزها نفس کشيدن هم در غزه غيرممکن شده است.

ادامه مطلب